Københavnerne får nu leveret deres dagligvarer fra Coop med el-biler

Med branchens største flåde af elbiler, den første chauffør-overenskomst med 3F og de mest ambitiøse klimamål vil Coop.dk MAD fortsætte vækst med fokus på ansvarlig online-handel

Der bliver nu lidt mindre støj i København.

Med den største flåde af el-varebiler kan mange kunder i København - og store dele af Sjælland - få leveret deres dagligvarer fra Coop.dk MAD mere klimavenligt.

Flåden består nu af 23 el-varebiler.

Man fik de første syv biler i marts i år, og reaktionerne fra kunderne, og fra chaufførerne, der kører dem, har været entydigt positive.

"Coop har sat sig som mål at være den mest ambitiøse dagligvarevirksomhed med hensyn til klimaet. Målet er, at CO2 udledningen være reduceret med 75 procent i 2025 i forhold til 2018. I 2030 skal Coops drift være klimapositiv. El-varebilerne er et blandt mange midler for at nå denne målsætning," siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.

Det langsigtede mål er, at alle dagligvarer fra Coop.dk MAD skal køres ud med el-biler.

”Lige som Coop er den mest ansvarlige dagligvarevirksomhed i de fysiske butikker, skal vi naturligvis også være det i den digitale verden. Derfor vil vi gøre en ekstra indsats for mere klimavenlig distribution,” siger kommerciel direktør Lars Rasmussen, Coop.dk

Ordren er den hidtil største som leverandøren, Semler, har fået på eldrevne varebiler.

Coop.dk MAD har det seneste halvandet år fordoblet antallet af kunder og omsætning. I det første halvår af 2021 har salget været cirka 70 procent større end i de tilsvarende måneder sidste år, hvor Corona-krisen skabte stor stigning i salget.

Fra årsskiftet opruster Coop yderligere med egne chauffører og biler, efter, at Coop.dk MAD som den første online dagligvarevirksomhed tidligere i år indgik chaufføroverenskomst med 3F for at sikre ordnede forhold for chaufførerne.

Coop.dk MAD leverer ca. 7.500 varer – de bedste fra hele Coop – direkte til døren over hele Danmark.

Yderligere information:

Kommerciel direktør Lars Rasmussen, Coop.dk MAD, 5221 3510

Coop-kunder kan nu samle mærker til store rabatter på FDB Møbler21.10.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For første gang nogensinde bliver det muligt for kunderne i SuperBrugsen, Kvickly, Dagli´Brugsen, Irma og Coop.dk at købe en række af FDB Møblers klassikere – og nogle helt nye designs – med store rabatter ved at samle mærker fra deres indkøb. FDB Møbler er for første gang i sin historie gået ind i en samlemærkekampagne i samarbejde med Coop. ”Vi gør det for at markere, at vi er kommet så langt med vores bæredygtighedscertificering, at vi kan kalde os Danmarks mest ansvarlige møbelvirksomhed. Derfor vil vi gerne give Coop-kunderne denne unikke mulighed, så endnu flere lærer os at kende,” siger adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler. Alle varer, der er med i samlemærkekampagnen, har markedets mest ambitiøse miljøcertificering, det fælles nordiske mærke, Svanen. Målet er, at hovedparten af vores produkter i 2025 skal være Svanemærket. Alt træ har fra starten været FSC certificeret. FDB Møbler er det første brand i Danmark der har haft alt træ FSC-certificeret. Desuden arbejder FDB Møbler hve

Kvickly Slagelse inviterer trængte familier i biografen i efterårsferien18.10.2021 10:31:37 CEST | Pressemeddelelse

Mandag den 18. oktober kl. 13 har Kvickly Slagelse inviteret omkring 50 børnefamilier, der særligt har brug for en god ferie, en tur i biografen. Her skal de hygge sig med én af feriens største familiefilm, Familien Adams 2. Initiativet er del af Kvicklys ”Gode naboer er Guld værd”-indsats. Under Corona-nedlukningen kunne Kvickly sælge varer, som specialforretningerne ikke kunne sælge i den periode. Derfor besluttede Kvickly i februar 2021, at overskuddet af det ekstra salg skulle bruges på at sætte gang i handelslivet lokalt efter genåbningen. Hvert Kvickly-varehus beslutter selv, hvordan pengene bruges lokalt. Det er varehuschef i Kvickly Slagelse Mark Gunst, der har taget initiativ til at invitere familierne i biografen. ”Med ”Gode naboer er Guld værd”-indsatsen har Kvickly givet mig en fantastisk mulighed for at gøre en stor forskel lokalt. Og jeg vil gerne bruge pengene et sted, hvor det virkelig kan mærkes. Derfor har jeg valgt at give børn og familier, der særligt har brug for d

Coop Trading og Carrefour udvider sit samarbejde7.10.2021 18:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den franske dagligvaregigant Carrefour og det fælles nordiske indkøbsselskab Coop Trading udvider deres samarbejde til også at omfatte Carrefours internationale mærker. De to virksomheder annoncerede i maj et strategisk samarbejde, der var fokuseret på egne mærker (private labels). Nu udvides samarbejdet, så det også kommer til at omfatte globale mærkevareproducenter. Carrefour World Trade (CWT) har fået mandat til at definere og udvikle Coop Tradings internationale partnerskab med globale mærkevareleverandører fra 1. januar 2022. Partnerskabet er underskrevet CWT og Coop Trading, og dækker Coop i Finland (SOK), Danmark (Coop Danmark), Norge (Coop Norge) og Sverige (Coop Sverige). Carrefours Merchandise Executive Director, Guillaume de Colonges: “Vi er glade for at byde Coop Trading velkommen som ny international partner i Carrefour World Trade. Coop i de nordiske lande har vist stærk vækst og en flot drift på deres hjemmemarked, og passer godt ind i CWTs geografiske dækning. Det nye p