Trade Agency ApS

København får sin første drive-in kulturscene med live underholdning på Refshaleøen

Fra 18. juni til 10. august 2020 kan du få et skud kultur live, helt i overensstemmelse med sundhedsmyndighedernes anbefalinger, når Copenhagen Drive-in åbner sin kulturscene. Kulturscenen byder blandt andet på verdenspremiere på den første drive-in revyscene nogensinde.

Der, hvor Copenhell normalt varmer op under metalfolket på Refshaleøen i København, byder drive-in kulturscenen dig velkommen med et bredt, dansk kulturprogram – og jo jo, der er skam tænkt på både børnefamilierne, revyfans og det musikhungrende publikum i planlægningen af de daglige events.

To måneder med al den kultur, du troede, du skulle undvære.” Det er løftet fra Copenhagen Drive-in, der lige nu arbejder hårdt på at sikre et bredt live-program.

Der er fuldt fokus på at støtte hele det danske kulturliv, og programmet vil være besat med livekoncerter med kendte danske artister og bands, men også et klassisk repertoire, som du kender det fra Det Kongelige Teater. Der vil desuden være sommersjov for de mindste med Onkel Reje og Brilles mega heavy trylleshow og blive linet op med stand-up”, siger kunstneransvarlig Jesper Mortensen. Der kommer 12 Comedy Club shows, hvor publikum kan opleve toppen af dansk komiktalent, såsom Nikolaj Stokholm, Huxi Bach, Lars Hjortshøj og Andreas Bo.

Verdenspremiere på drive-in revy

Med forårets mange kulturaflysninger, står især revypublikummet tilbage uden et af sommerens traditionsrige højdepunkter. Derfor har Copenhagen Drive-in satset stort på at præsentere revy som drive-in: ”Det bliver til 12 shows i alt”, oplyser Jesper Mortensen, der er manden bag idéen med revyscenen: ”Revystjernerne Niels Olsen, Henrik Lykkegaard, Vicki Berlin, Pernille Schrøder og Thomas Mørk vil med garanti tage bestik af coronakrisen, som netop er årsagen til, at den her kulturcocktail er sommerens mest tiltrængte satsning.” Niels Olsen siger selv om satsningen: ”Vi glæder os HELT vildt til at afprøve det her format, og vi tænker, at det bliver en stor oplevelse for publikum, men så sandelig også for os.”

700 biler foran kulturscenen

Arrangørerne hos Trade Agency øjnede med Copenhagen Drive-in muligheden for at give kunsten tilbage til folket denne sommer og byder derfor også input til andre arrangementer velkomne: ”Copenhagen Drive-in er ikke bare en koncertscene, men en kulturscene for mange genre.”

Direktør Charlotte Riddersholm understreger, at arrangementerne er for publikum, som kommer i bil. Der kan være op til 700 biler. Publikum kan følge med på storskærm med transmitteret lyd til bilens FM-radio.

Hos Heineken, som er en af sponsorerne, glæder Brand Manager Kim Braget Nielsen sig over initiativet: “Copenhagen Drive-in er et super koncept og er det tætteste på live kulturoplevelser, vi kommer denne sommer. Det er naturligvis Heineken 0,0 %, vi bringer i spil, da gæsterne nødvendigvis ankommer i bil.“

Ikke alle kunstnere er på plads endnu, og nye navne vil blive annonceret på hjemmesiden, oplyser kunstneransvarlig Jesper Mortensen: ”Jeg er enormt spændt på, hvad det her format kan, og glæder mig til at rykke ind på Refshaleøen.”

Fakta:

www.cphdrivein.dk. Billetter fra 569 kr. pr. bil. Billetter sælges via Ticketmaster fredag 29.05.2020 kl. 12.00 https://www.ticketmaster.dk/artist/1023848?language=da-dk

Copenhagen Drive-in er arrangeret af eventbureauet Trade Agency i samarbejde med More Than Event.

Presseansvarlig hos Trade Agency:
Charlotte Riddersholm, tlf. 27150785, cr@tradeagency.dk

Kunstneransvarlig hos Copenhagen Drive-in:
Jesper Mortensen, tlf. 40415016, mail: jm@cphdrivein.dk

Information om Trade Agency ApS