Knap 9 ud af 10 bestyrelsesmedlemmer lever livet farligt uden forsikring: Codan og BOARD OFFICE går sammen og lancerer løsning

Codan, Danmarks tredjestørste forsikringsselskab, og BOARD OFFICE, en af Skandinaviens stærkeste leverandører af platforme, produkter og rådgivning til bestyrelser, er gået sammen i et partnerskab med et fælles løfte til danske virksomheder og organisationer:

Bestyrelsesarbejdet skal professionaliseres og digitaliseres yderligere.

Det indebærer blandt andet, at nuværende og fremtidige bestyrelsesmedlemmer, der benytter BOARD OFFICE, nu automatisk er dækket af en bestyrelsesansvarsforsikring hos Codan.

En uforsikret bestyrelse kan nemlig i sidste ende stå med personlige erstatningssager på millionbeløb.

En ny undersøgelse blandt BOARD OFFICEs flere end 15.000 kunder viser, at 87% af bestyrelserne i danske virksomheder ikke er forsikret eller slet ikke ved, om de har én, og hvordan den dækker.

Det skal ses i lyset af, at medlemmer af ledelsen - det vil sige bestyrelse, direktion og øverste ledelsesorgan - i danske virksomheder ifølge Selskabsloven har et professionelt ansvar over for deres beslutninger og ydelser.

Kort sagt betyder det, at de kan pådrage sig et personligt erstatningskrav i forbindelse med deres arbejde både i bestyrelsen og direktionen.

Codans direktions- og bestyrelsesansvarsforsikring dækker netop bestyrelsesmedlemmers personlige erstatningsansvar, fx formuetab opstået som følge af deres beslutninger og sagsomkostninger til forsvar i en eventuel retssag.

Camilla Amstrup, erhvervsdirektør i Codan, udtaler:

Bestyrelser skal have fuldt fokus på at drive og udvikle danske virksomheder, og ikke bruge unødig energi på at bekymre sig om erstatningssager og retslige efterspil. Vi ser hver måned nye forsikringssager, hvor et bestyrelsesmedlem er blevet mødt af et retskrav eller trues af retskrav på grund af deres arbejde og beslutninger. Vi er klar til at hjælpe og rådgive, så vi sikrer, at kunder er klædt ordentligt på til at løfte deres opgave og ansvar.

Vi har i Codan fokus på at blive et naturligt led i vores partneres værdikæder og ser hele tiden på, hvordan vi bedst kan indfri og udvikle efterspørgslen i markedet. Derfor er vi stolte af at være leverandør af bestyrelsesansvarsforsikringer til en hastigt voksende spiller i det professionelle bestyrelsesmarked, nemlig BOARD OFFICE.

Vi har allerede gode erfaringer med at samarbejde med BOARD OFFICE på andre produktområder, og vi ser frem til fortsat at bidrage til at udvikle en markedsledende bestyrelsesportal.

Randi Ib, CEO & founder af BOARD OFFICE, udtaler:

Det er en god dag både for os og for vores mange kunder. Vi ønsker at samarbejde med en professionel og attraktive partner, som sammen med os kan sikre, at man kan forvente mere af os. Det er en naturlig del af en professionel bestyrelsesportal også giver mulighed for at en bestyrelses- og ledelsesansvarsforsikring”.

Forventningerne til bestyrelsernes virke, arbejdsgange og værktøjer er i rivende udvikling i takt med den øgede digitalisering. Bestyrelser må i dag sikre en effektiv arbejdsgang, overholde regler som GDPR, KYC, AML samt let og sikkert kunne underskrive digitalt.

Der er en afgørende forskel på de virksomheder og de bestyrelser, som formår at tilegne sig nye digitale værktøjer samt sikre deres arbejde via en bestyrelsesansvarsforsikring, end dem der ikke er kommet med på bestyrelsesarbejde anno 2021.

Kravene til at virksomhederne kan efterleve både de markedsmæssige muligheder samt arbejde sikkert, krypteret og dokumenteret, bevirker mindre risiko og dermed bedre beslutningsgrundlag.

Info: BOARD OFFICE

Bestyrelsesportalen BOARD OFFICE er Skandinaviens mest betydningsfulde udbyder af forretnings- og ledelsesorienterede produkter til bestyrelser, bestyrelsesledere og direktioner i både den private og offentlige sektor. Vi ønsker at sætte standarden for produkter og services til bestyrelser og samarbejder blandt andet allerede med Danske Advokater og Dansk Erhverv.

Bestyrelsesportalen tager afsæt i mere end 15 års erfaring med at udvikle, træne og uddanne bestyrelsesmedlemmer i Danmark og Skandinavien.

Læs mere på www.board-office.dk
Kontaktperson: Randi Ib, CEO, på 23 40 32 01 / randi@board-office.dk.

Codan forudser boom i sports- og fritidsskader: Her er 6 gode råd til at undgå skader efter genåbningen16.4.2021 12:17:20 CEST | Pressemeddelelse

Antallet af sports- og fritidsskader vil stige de kommende måneder, når samfundet igen åbner op. Det vurderer forsikringsselskabet Codan, der sidste år oplevede en usædvanlig stigning i antallet af skader på hele 25 pct. i forårs- og sommermånederne i halen af Danmarks første nedlukning. Husk derfor at passe på kroppen, når forårskådheden melder sin ankomst, påpeger skadedirektør i Codan, og deler her 6 gode råd til at undgå skader.

Ny strategi, stigende kundetilfredshed og forbedret lønsomhed: Codan er kommet styrket ud af 202026.2.2021 08:06:07 CET | Pressemeddelelse

Med et samlet, positivt afkast på forsikringsdriften på 520 millioner DKK, en solid COR på 89 pct. og en stigende kundetilfredshed kan Codan Danmark kigge tilbage på et tilfredsstillende 2020, som på mange måder har været et definerende år for selskabets fremtid. Et år, hvor der blandt andet blev gennemført en stærk turn-around på hele erhvervsområdet, indgået en banebrydende forsikringsalliance med Nykredit, SparNord og Lokale Pengeinstitutter (LOPI) samt indgået rekordstore aftaler inden for forsikring af vedvarende energi. Alt sammen i lyset af COVID-19, hvor Codans medarbejdere arbejdede i døgndrift hjemmefra for at hjælpe kunder med råd og vejledning i en svær og uvis tid.

Forsikringsalliance vokser: To fynske lokalbanker indtræder i Privatsikringssamarbejdet10.2.2021 08:50:00 CET | Pressemeddelelse

Privatsikring har netop underskrevet samarbejdsaftaler med både Frørup Andelskasse og Rise Sparekasse. Fremover vil kunder i de to fynske pengeinstitutter blive præsenteret for rådgivning samt koncepter og skræddersyede forsikringer fra Privatsikring. Privatsikring er datterselskab af Codan, og dermed indtræder de nye samarbejdspartnere i den nyligt indgåede alliance mellem Codan og Nykredit, Spar Nord og over 30 lokalbanker organiseret i Lokale Pengeinstitutter (LOPI). Den fælles ambition er at skabe landets stærkeste bankassurancemodel. De nye fynske kunder vil få glæde af de produkter, koncepter og digitale løsninger, som Privatsikring udvikler sammen med alliancepartnerne. Planen er, at Privatsikring skal fordoble sin størrelse de kommende år gennem vækst på både privatmarkedet og blandt erhvervskunder. Forsikringsselskabet rundede sidste år en porteføljestørrelse på over 800 millioner kroner, som er drevet af år med vækstrater på mellem 7-9% siden år 2000, hvor selskabet blev grun

Fem gode råd: Sådan undgår du uheld på kælkebakken29.1.2021 12:55:07 CET | Pressemeddelelse

Der bliver formentlig travlt på kælkebakkerne her i den sidste weekend af januar, da DMI spår frostgrader og snevejr i store dele af landet. Der kan også blive travlt på landets skadestuer, hvis man ikke passer på. På kælkebakken er det ikke ualmindeligt, at alt fra bobslæder, kælke, snowracers og tilmed plastikposer eller gamle madrasser kolliderer og ender med uheld og personskader. ”Vinterens udstyr kan være vanskeligt at kontrollere, da det er langt tid siden, det har været fremme, og kombinationen af sne og stejle bakker betyder ofte høj hastighed, hvor det er svært at bremse," siger Henrik Bundgaard, skadedirektør i Codan. "Vi ved også, at det ikke kun er børn, der kommer til skade på kælkebakken. Forældre kan også komme galt afsted, når de kører afsted sammen med deres børn. Det handler om at gøre rutscheturen både sjov og sikker,” siger han. Husk hjelmen og gå op ad bakken Heldigvis kan skader på kælkebakken forebygges. ”Det handler blandt andet om at lære børn at være opmærkso