Kloge spillere vandt: Danske Spil tabte sekscifret beløb på VM-finale

VM i håndbold blev en succes for det danske håndboldlandshold, som sikrede sig guld efter flere dramatiske opgør i Egypten.

Det var ikke kun det danske håndboldlandshold, som fik succes i forbindelse med VM-slutrunden. Hos Danske Spil fortæller de, at flere af deres kunder har været enormt dygtige til at forudse kampenes udfald – i hvert fald kan spiludbyderen fortælle, at den har tabt godt 750.000 kroner på finalen, men har overskud på hele turneringen.

- Vi havde Danmark som favoritter i tæt på alle kampene. Vi havde også Danmark som favoritter til at vinde slutrunden længe før starten af selve slutrunden. Det var der også mange Oddset-kunder, der havde. Det er derfor, at vores kunder er vinderne af denne slutrunde, siger oddssætter hos Danske Spil, Peter Emmike Rasmussen. Han tilføjer, at flere end 70.000 kunder spillede med på Oddset undervejs i slutrunden.

Det var kun i mellemrundekampen mod Kroatien, at Danske Spil ikke havde Danmark som favoritter. Det skyldtes, at Danmark allerede var sikret kvartfinaledeltagelse, og at Kroatien spillede for netop det samme i den kamp.

Alligevel vandt Danmark, og det havde Oddset-kunderne forudset. Den kamp alene gav kunderne et overskud på 1,3 millioner kroner.

- Det var ret imponerende af landsholdet, som uden Mikkel Hansen og Mathias Gidsel smadrede kroaterne. Men det var lige så stærkt set af Oddset-kunderne, for det var en af de første store styrkeprøver i slutrunden, og så var det som sagt uden flere af de største profiler. Der var kunderne simpelthen skarpere end os, siger Peter Emmike Rasmussen.

På et helt generelt plan viste 2021-slutrunden sig at være en populær vare for Danske Spil.

- VM-finalen mod Sverige blev den tredje mest omsættende sportskamp på Oddset i de seneste 12 måneder - kun overgået af Champions League-finalen mellem Paris SG og Bayern München og kvartfinalen FC Barcelona-Bayern München. Det er dejligt at se, at danskerne samles om sporten på den måde, lyder det.