Klimarådet

Klimadialogforums kommentarer til Klimarådets statusrapport

21 medlemmer af Klimarådets klimadialogforum har afgivet deres skriftlige kommentarer til Klimarådets årlige statusrapport. Kommentarerne er samlet på Klimarådets hjemmeside.

Klimarådets klimadialogforum blev etableret efter vedtagelsen af klimaloven fra juni 2020 med det formål at bistå Klimarådets arbejde og drøfte rådets anbefalinger og består af 41 medlemmer fra en række forskellige organisationer, der spænder over NGO’er, tænketanke, offentlige organisationer, lønmodtagerorganisationer og erhvervsorganisationer.

Næsten alle 41 medlemmer af klimadialogforum loggede på samme digitale møde den 26. februar for at diskutere Klimarådets statusrapport forud for offentliggørelsen. Efterfølgende har medlemmerne haft mulighed for at afgive deres skriftlige kommentarer, som Klimarådet nu har samlet og gjort tilgængelig på hjemmesiden.

Klimadialogforums medlemmer er kommet med mange forskelligartede input og faglige iagttagelser i de skriftlige kommentarer til Klimarådets Statusrapport 2021 fra februar.

Læs referatet fra mødet i Klimarådets klimadialogforum d. 26. februar 2021 samt klimadialogforums samlede kommentarer til Klimarådet statusrapport på Klimarådets hjemmeside

Information om Klimarådet

Klimarådet
Nikolaj Plads 26, 2. sal

Klimarådet er et uafhængigt ekspertorgan, der rådgiver om, hvordan omstillingen til et klimaneutralt samfund kan ske på en omkostningseffektiv måde, så vi i fremtiden kan leve i et Danmark med meget lave udledninger af drivhusgasser og samtidig fastholde velfærd og udvikling.

Følg pressemeddelelser fra Klimarådet

Flere pressemeddelelser fra Klimarådet