Klar med første nye butik i 2022: Lidl på Kongelundsvej åbner d. 20. januar.

Dagligvarekæden Lidl er klar med første nye butik i 2022, som ligger på Kongelundsvej 65 på Amager. Det er dagligvarekædens sjette butik på Amager, og butikken indvies officielt torsdag d. 20. januar kl. 08.00. Her vil butikschef Benjamin Fidan sammen med Regional Director i Lidl Region Øst, Niclas Kjellman, klippe den røde snor og åbne Lidl-butik nummer 135 i Danmark.
Butikschef Benjamin Fidan foran den nye Lidl-butik på Kongelundsvej i København. Butikken åbner officielt torsdag d. 20. januar, hvor kunderne for første gang kan gøre deres indkøb i den nye butik.

”Alt skal stå knivskarpt i butikken – også priserne”.

Det er en glad og superspændt butikschef Benjamin Fidan, der torsdag d. 20 januar kl. 08.00 sammen med resten af det store Lidl-team står klar til at åbne butikken og byde kunderne velkommen indenfor.

Butikken på Kongelundsvej 65 er i dag blevet overdraget til Benjamin og teamet. De næste to uger vil butikken langsomt blive bygget op med produkter og inventar, så den kan stå helt klar til at modtage kunderne på åbningsdagen. En opgave som Benjamin Fidan ser frem til:

”Det er en helt speciel oplevelse at være med til at bygge butikken op fra bunden. Det er vigtigt for os, at kunderne får samme gode indkøbsoplevelse som i de andre Lidl-butikker med skarpe priser, stort udvalg af produkter og ikke mindst god kundeservice. I Lidl er vi utrolig stolte af vores prisvindende bake off-afdeling og selvfølgelig vores altid friske frugt- og grøntafdeling. Som noget nyt vil kunderne blandt andet blive præsenteret for en ny tapasløsning, hvor tapaskølerne er opsat i forlængelse af vores udvalg af kød”, fortæller en stolt Benjamin Fidan, som har været ansat i Lidl siden 2014 og har fire års erfaring som butikschefi Lidl-regi.

Den sjette Lidl-butik på Amager

Det er under et år siden, at Lidl åbnede sin butik på Amager Landevej 244, og derfor glæder det også udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl, Mads T. Nielsen, at man nu igen er klar til at slå dørene op til en Lidl-butik på Amager – denne gang nummer seks i rækken:

”Det er fantastisk, at vi igen kan åbne en ny Lidl-butik på Amager. Vi oplever en stor kundetilgang i vores butikker på Amager, og salget i vores nuværende butikker udvikler sig yderst fornuftigt. Derfor er det også med ro i maven, at vi fortsætter ekspansionen på Amager. Vi håber meget, at kunderne vil få oplevelsen af at træde ind i en dagligvarebutik af høj kvalitet med en moderne indretning. Jeg ved, at vores fantastiske medarbejdere glæder sig til at byde velkommen torsdag d. 20. januar”.

Butikken på Kongelundsvej bliver som andre Lidl-butikker indrettet og bygget efter det helt nye butikskoncept. Butikken har med et samlet salgsareal på 850 m2 god plads til de mange forskellige shop-in-shop-områder indenfor eksempelvis bake off, frugt og grønt og kød. Der vil være 30 parkeringspladser i forlængelse af butikken.

Vil du gerne selv gå på opdagelse i den nye Lidl-butik? Så finder du den på Kongelundsvej 65 på Amager, hvor der er åbent mandag-søndag klokken 7-22.