KL overgår til virtuelle konferencer resten af året

KL har i dag besluttet, at alle konferencer og større arrangementer omlægges til virtuelle koncepter i resten af 2020. Beslutningen er truffet, fordi stadig flere af kommunerne i disse dage arbejder ud fra et udvidet forsigtighedsprincip, der betyder, at de ikke ønsker, at deres medarbejdere rejser rundt i landet og deltager i fysiske møder.

”Den væsentligste årsag til, at vi holder fx  vores konferencer, er at videndele og skabe faglig udvikling på tværs af kommunerne. Den mulighed må ikke gå tabt, og derfor har vi besluttet at omlægge det hele til virtuelle koncepter resten af året, så vi fortsat kan samle flest muligt mennesker,” siger administrerende direktør i KL Kristian Wendelboe

KL har allerede en række fysiske arrangementer undervejs, som har modtaget tilmeldinger. Samtlige tilmeldte vil få besked inden for kort tid om, hvordan det konkrete arrangement afholdes.

”Vi har tænkt os at udnytte denne her mulighed til at få videreudviklet vores virtuelle koncepter, så de både kan bidrage med viden, erfaringsudveksling og skabe netværk på tværs af kommunerne. Vi ser ind i en fremtid, hvor der fortsat kan være behov for at mødes på den virtuelle måde, og det er vi i fuld gang med at gøre os klar til,” siger Kristian Wendelboe og fortsætter:

”Når vi træffer denne beslutning for resten af 2020, er det fordi, vi forudsætter, at coronavirus vil være i Danmark i noget tid endnu og med risiko for, at smittetrykket stiger igen i løbet af efteråret og vinteren. Med udviklingen af vores virtuelle koncepter kan vi sikre, at vores medlemmer til hver en tid kan opretholde et højt niveau af videndeling og faglig udvikling.”

Invitation til virtuelt doorstep om OK2116.12.2020 09:00:00 CETPresseinvitation

Fredag den 18. december mødes KL og Forhandlingsfællesskabet til det første politiske møde om nye overenskomster for omkring 500.000 kommunalt ansatte. Efterfølgende afholder KL og Forhandlingsfællesskabet doorstep. På grund af coronasituationen vil det foregå virtuelt. Det finder sted den 18. december kl. 13.00-13.30 via Teams. Interesserede journalister kan tilmelde sig det virtuelle doorstep ved at skrive til KL’s pressechef Line Oxholm på lnt@kl.dk senest den 18. december kl. 10.00. Herefter vil man modtage et link. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til Forhandlingsfællesskabets formand Mona Striib samt KL’s chefforhandler Michael Ziegler.