KitchenAid lancerer kødkværn i metal

KitchenAid supplerer nu sit sortiment med et nyt element: en metal kødkværn. Produktet giver brugeren mange fordele i forhold til præstation og resultat. Metallet muliggør en mere hygienisk slibning, fordi gliderne kan afkøles i køleskabet eller i fryseren, hvilket er ekstra vigtigt, når man kværner kød. Kværnens materialer gør kødkværnen slidstærk, hvilket er essentielt, når kompakte madvarer, skal kværnes.

Kødkværnen fåes med tre forskellige glideplader: grov, mellem og en plade, der giver et fintmalet resultat. Produktet giver en masse valgmuligheder, når det kommer til ingrediensvalg, hvilket gør det til et fantastisk produkt til hjemmekokken, der ønsker at lave sund mad fra bunden. Det er f.eks. perfekt til at male kikærter til en falafel eller blomkål til en pizza lavet på en blomkålsbund.

Enkel rengøring
Ligesom med alle KitcheAids produkter, er designet udformet med forbrugerne i tankerne. Kødkværnen har sin egen rengøringsbørste til grundig og let rengøring, to pølsehorn og en opbevaringsboks, så man kan holde styr på alle dele.

Kødkværnet passer til alle KitchenAId forskellige køkkenmaskiner.

Hvorfor ikke prøve at male kikærter med kødkværnen til en hjemmelavet falafel?

Hjemmelavet Falafel

Du skal bruge:
1 dåse kikærter
½ løg
2 spsk persille
1 tsk salt
2 spsk koriander
1 tsk rød peber
2 tsk hakket hvidløg
1 tsk spidskommen
1 spsk bagepulver
4-6 spsk mel

Gør dette:
1. Mal ingredienserne med hjælp af KitchenAids kødkværn
2. Bland og spred blandingen til mellemstore kugler
3. Kog kuglerne i 190 graders varm olie til de bliver gyldenbrune.

Pressekontakt:
Hill+Knowlton Strategies Copenhagen