KitchenAid fejrer minder fra 100 år

Retrofarve fra oldemors køkken kombineret med nutidig teknologi er varemærkets jubilæumshilsen til nutidens måltidselskere

Misty Blue fra KitchenAid

KitchenAid, som i 1919 gav os den ikoniske køkkenmaskine, er i fuld gang med at forberede fejringen af den mest betydningsfulde milepæl i selskabets historie: 100-året for mærkets etablering.

I den anledning har KitchenAid udviklet en særlig jubilæumsudgave, der både kigger bagud og fremad; Udgaven er en hyldest til alle de madelskere, der har inspireret varemærkets udvikling siden mærkets etablering.

Ideen til KitchenAid blev født i 1908 i Troy, Ohio, hvor ingeniøren Herbert Johnson iagttog hvordan bagere brugte tunge skeer til at blande deres dej. I 1919 blev det første produkt lanceret på markedet. Her - et århundrede senere - indleder mærket sin markering af 100-års jubilæet ved at lancere køkkenmaskinen i den retro inspirerede farve Misty Blue.

Køkkenmaskinen sælges i begrænset antal. Den bløde blå farve, med et strejf af grøn, er inspireret af farven på de første produkter Kitchen Aid, sendte på markedet.

Dermed bliver jubilæumsudgaven en tur ned ad Memory Lane, hvor KitchenAid fejrer minder fra de køkkenoplevelser KitchenAid har gjort muligt gennem 100 år.

"Særudgave Misty Blå er en hyldest til KitchenAid’s klassisk stil og sender en nostalgisk og kærlig tanke tilbage til tidligere generationer af madelskere, mens den arbejder i 2019 tempo.  Med særudgaven ønsker vi at markere alle de mange lidenskabelige hjemmekokke, der gennem et århundrede har været inspirationen for den løbende udvikling af vores produkter”, siger Cecilia Liss, direktør for KitchenAid i de nordiske og baltiske lande.

Mens jubilæumsudgaven på den ene side hylder KitchenAids historie, afspejler særudgaven Misty Blå - også Kitchen Aids fortsatte forpligtelse til at udvikle og designe produkter, der hjælper kokken i hjemmet med at nå sin madlavning.

Det eksklusive design omfatter specialdesignede detaljer som et retro-inspireret KitchenAid-logo, frontbeslag og dekoration.

Skålen kombinerer de nyeste materialer, med den keramiske naturlige elegance. Den er lavet af titaniumforstærket keramik. hvilket betyder at den ikke bør kunne splintre, knække eller misfarves.

Skålen tåler mikroovn, traditionel ovn op til 250 grader Celsius og er frostsikker, så den kan blødgøre smør eller stilles på køl. Det kan også vaskes i en opvaskemaskine.

Særudgaven Misty Blue en hyldest til alle madelskere, der gennem det sidste århundrede har lagt det i hænderne på KitchenAid at skabe de mest ikoniske, innovative og avancerede køkkenprodukter i verden; Produkter, der har opmuntret til kreativitet i køkkenet og hjulpet til at køkkenet er et sted for glæde og inspiration.

SPECIFIKATIONER

• Begrænset udgave Heritage Artisan Series: Misty Blue Stand Mixer

• Unikt tilbehør til 100-årsdagen

• Skålen med titaniumforstærket keramik har en kapacitet på 4,8L

• 5KSM180RC * MB (Keramisk skål med en fladpisker med silikone vinger)

Misty Blue Limited Edition kan købes fra oktober 2018 og den vejledende udsalgspris er 7999,00 kr.

KitchenAid lancerer kødkværn i metal24.9.2018 12:05pressemeddelelse