Kirsten Halskov Madsen genvalgt til Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Sygeplejerske, cand.cur., og lektor ved sygeplejerskeuddannelsen i Aarhus, Kirsten Halskov Madsen, Ry, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse.

Kirsten Halskov Madsen har været medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse siden 2014 og er også formand for Kræftens Bekæmpelses regionsudvalg i Region Midtjylland.

Som hovedbestyrelsesmedlem i Kræftens Bekæmpelse arbejder Kirsten Halskov Madsen blandt andet for, at alle kræftpatienter får en sammenhængende og sikker kræftbehandling og omsorg med sikkerhed for højest mulige kvalitet. Og for at patienter og pårørende bliver hørt, forstået og medinddraget med respekt for deres ønsker og ressourcer i alle beslutninger, der har betydning for deres behandlings- og plejeforløb.

Repræsentantskabet er Kræftens Bekæmpelses øverste myndighed, og valg til hovedbestyrelsen fandt sted ved repræsentantskabsmødet i Kolding 21. maj 2017.

Marianne Vestergaard
Kommunikation

For sent indkaldt til screening: Dårlig økonomi skal ikke hindre erstatning14.12.2018 15:15Pressemeddelelse

Danske hospitaler skal ikke længere kunne bruge manglende ressourcer som forklaring på, at de ikke rettidigt indkalder kvinder til screening for brystkræft. Det er desværre sket, selv om de har en lovbunden pligt til at indkalde til screening inden for fastsatte tidsfrister. Derfor hilser Kræftens Bekæmpelse det velkomment, at regeringen med en lovændring vil sikre patienternes adgang til erstatning.