Kirppu Frederikssund klar til genåbning

De loppeglade har måske nok erfaret, at Kirppu Frederikssund siden midten af september har været lukket ned. Men som den grønne farve i krydset mellem Kocksvej og J.F. Willumsens vej måske vidner om, er butikken ved at være klar til genåbningen – det sker på lørdag d. 15. oktober kl. 10
Den nye butiksfacade, Foto: Kirppu

Siden butikken første gang slog dørene op i 2016, har flere hundrede tusinde besøgende lagt vejen forbi. Faktisk lavede butikken i sin tid rekord, da den åbnede. Det var nemlig den daværende bedste åbning i kædens historie. Millioner af loppefund er blevet svunget over disken sidenhen, og måske derfor trængte butikken også til en renovering spørger man butikschef, Henrik Lunnsgård:

”Efter 6 år er butikken blevet slidt af det høje aktivitetsniveau og vi ved også, at for at følge med tiden, må vi tilpasse os, så vi kan fastholde kundernes opbakning – nøjagtig som da kunderne og borgerne i Frederikssund valgte Kirppu Frederikssund til Månedens Detailbutik 2019.”

Klar til tusindvis af loppefund

Der er sket meget for kæden siden de åbnede Kirppu Frederikssund som den ottende Kirppu-butik. I dag består kæden af 22 butikker og konceptet er blevet finpudset. Særligt kendetegnene for Kirppu i dag er de lyse, rene lokaler med masser af plads og det er også det, den nye butik kommer til at spejle så den reflekterer det moderne syn på genbrug.

”Begrebet genbrug har skiftet betydning de seneste år. Genbrug er ikke længere sidestillet med gammelt slidt og brugt, men i stedet miljørigtighed, behovet for at være unik og en øget økonomisk bevidsthed. Hvorfor betale fuld pris, når du ofte kan købe tingene brugt, så gode som nye til det halve af prisen? Det vil vi gerne, at vores koncept afspejler.” Fortæller, Nellie Nielsen, Marketingchef for Kirppu.

Til åbningsfesten på lørdag vil der blive serveret gratis fadøl og sodavand for at fejre de nye rammer og butikkens fødselsdag – ligesom der vil blive rullet grøn løber ud, og være mulighed for at booke stand til en fordelagtig pris. Du skal dog væbne dig med lidt tålmodighed, butikken melder nemlig fuldt booket lige foreløbigt:

”Vi er blevet nødt til at bygge flere stande på grund af den store efterspørgsel i forbindelse med genåbningen. Men det kan man vel næsten kalde en tradition nu – det samme skete nemlig til åbningen”, griner Henrik Lunnsgård.

Den nye butiksfacade, Foto: Kirppu
Butikschef Henrik Lunnsgård Foto: Kirppu
Marketingchef Nellie Nielsen, Foto: Kirppu

Som koncept lever og ånder vi i dag ude i de danske lokalsamfund, og fordelt over hele landet har vi i dag 22 butikker. Vi har vokseværk, så i løbet af de kommende år kommer der endnu flere Kirppu loppesupermarkeder i Danmark – og forhåbentligt også i udlandet.

Kirppu er stiftet af Morten Bøjland og Claus Andreassen, der for syv år siden introducerede danskerne for loppesupermarkedskonceptet. Den første Kirppu-butik åbnede på Frejasvej i Hillerød i august 2014, og den seneste butik åbnede i Valby d. 27. august i år (2022).

Læs mere om Kirppu her

• Kirppu sælger over 4 mio. loppefund om året og har en årlig omsætning på mere end 190 mio. kr.
  • Kirppu Loppesupermarked beskæftiger 300 mennesker på tværs af butikkerne og HQ.
  • Kæden er landsdækkende og har 22 butikker, der ligger i Hillerød, Ringsted, Næstved, Slagelse, Herlev, Holstebro, Herning, Frederikssund, Kolding, Kalundborg, Roskilde, Dalum, Nykøbing Falster, Sønderborg, Holbæk, Aalborg, Hjørring, Horsens, Tilst, Søborg, Glostrup og senest Valby.