Gjensidige Forsikring

Kim Rud-Petersen stopper som koncerndirektør i Gjensidige

Kim Rud-Petersen, koncerndirektør for Danmark fratræder sin stilling den 31. august 2018. Kim Rud-Petersen har været ansat i Gjensidige Forsikring siden 2006, og været ansvarlig for den danske forretning siden 2010. I dele af perioden har han også haft ansvaret for den svenske og den baltiske forretning.

Der har været et ønske om at skabe fornyelse og dynamik i Gjensidige-organisationen. Det har betydet, at flere af medlemmerne i koncernledelsen får nye roller, og i den proces har det været naturligt også at se på Danmark.

Kim Rud-Petersen har følgende kommentar til sin fratrædelse: ”Koncernchef Helge Leiro Baastad har tilbudt mig forskellige spændende stillinger i selskabet, men efter at have overvejet det nøje valgte jeg at takke nej. Efter mere end ni år på posten, har jeg vurderet, at det er den rigtige timing at prøve kræfter med et nyt job uden for koncernen. Dels for at sikre yderlige personlig udvikling samt nye udfordringer.

Gjensidige har været en spændende arbejdsplads. Jeg stolt over de resultater, som jeg har skabt sammen med alle mine dygtige kollegaer. Vi er i dag det femte største selskab i Danmark! Jeg ønsker alt det bedste for Gjensidige og vil gerne slutte af med at takke alle mine gode kollegaer og medarbejdere for alt det vi har opnået og udrettet sammen i min tid i Gjensidige.”

”Jeg respekterer Kim Rud-Petersens beslutning om at forlade Gjensidige. På vegne af bestyrelsen, Koncernledelsen og alle der har arbejdet sammen med Kim Rud-Petersen, vil jeg gerne takke ham for hans engagement og bidrag til Gjensidiges udvikling gennem årene. Senest har han været en væsentlig bidragsyder til udviklingen i den danske forretning,” siger koncernchef Helge Leiro Baastad.

Ny direktør for Danmark

Ny koncerndirektør for Danmark bliver Mats C. Gottschalk, der kommer fra en stilling som koncerndirektør for Næringsliv i Norge. Han har været ansat i Gjensidige siden december 2011, hvor han startede som koncerndirektør for Strategi & M&A. Mats C. Gottschalk kommer med en lang erfaring fra Investment Banking i London, hvor han var ansat i Goldman Sachs og J.P. Morgan. Han har en uddannelse som civilingeniør i industriel økonomi og teknologiledelse fra NTNU og er 41 år.

Mats Gottschalk
Kim Rud-Petersen, fotograf: Lars Svankjær.

Information om Gjensidige Forsikring

Gjensidige Forsikring

Gjensidige er et af de ledende nordiske skadeforsikringsselskaber, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 3.800 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også bank, pension og opsparing. Driftsindtægterne var 27 mia. NOK i 2017, mens forvaltningskapitalen udgjorde 149 mia. NOK

Følg pressemeddelelser fra Gjensidige Forsikring

Flere pressemeddelelser fra Gjensidige Forsikring

Mange danskere oplever problemer, når de lejer bil på ferien21.6.2018 07:41pressemeddelelse

Ved billeje i udlandet oplever danskere, at deres betalingskort bliver afvist, de får regninger for skader, de ikke har lavet og tilbud på forsikringer, de ikke har brug for. Desværre ved fire ud af fem ikke, at deres egen rejseforsikring i mange tilfælde dækker eksempelvis selvrisiko og skader på lejebilen. Det viser en ny undersøgelse, som Kantar Gallup har lavet for Gouda Rejseforsikring og Gjensidige Forsikring.