Kim Nielsen udnævnt til direktør for DEAS Property Asset Management A/S

30.6.2017 10:38 | DEAS

Kim Nielsen, direktør for DEAS Property Asset Management A/S

Som led i et planlagt generationsskifte overtager Kim Nielsen umiddelbart efter sommerferien ansvaret for forretningsområdet Property Asset Management fra Christian Melgaard – og udnævnes til direktør for DEAS Property Asset Management A/S. Kim skal hermed stå i spidsen for at indfri selskabets vækstambitioner.

”Vi anslår, at markedet for Property Asset Management i Danmark pt. er cirka 0,5 mia. kr., og vi har store vækstambitioner inden for asset management. Derfor etablerede vi i 2013 Property Asset Management som et selvstændigt strategisk initiativ i DEAS-koncernen. Vi ser et stort behov hos danske og udenlandske investorer for at få en mere aktiv forvaltning og dermed endnu mere fokus på værdiskabelse," siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i DEAS A/S.

Kim Nielsen har siden 2015 været ansat som Head of Asset Management. Han har en baggrund som cand.merc. fra CBS og har desuden en MBA fra samme sted. Kim har en solid erfaring fra ejendomsbranchen og kommer tidligere fra en stilling som COO i ejendomsselskabet DADES A/S.

”DEAS Property Asset Management har en stærk position i markedet, som danner grundlag for at fortsætte væksten med både eksisterende og nye kunder og porteføljer. Og som en del af DEAS-koncernen har vi de bedste forudsætninger for at realisere vores ambition om at være den foretrukne samarbejdspartner ved at skabe det bedst mulige afkast for vores kunder,” siger Kim Nielsen.

Christian Melgaard, som siden 2014 har været direktør for DEAS Property Asset Management A/S, fortsætter som planlagt i selskabet og vil fremover fokusere på i samarbejde med Kim Nielsen at styrke salgsarbejdet og tiltrække blandt andet internationale investorer.

Adm. direktør/CEO Henrik Dahl Jeppesen, DEAS, mobil 27 90 10 35.
Direktør Kim Nielsen, DEAS Property Asset Management A/S, mobil 40 32 86 37.

Kort om DEAS Property Asset Management A/S
DEAS Property Asset Management A/S blev stiftet i efteråret 2013 som et 100 % ejet datterselskab til DEAS Holding A/S, der også ejer ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S. Selskabet forvalter Property Asset Management-mandater for danske og internationale institutionelle investorer, fonde og familieejede selskaber. Målet er at øge ejendommenes værdi for kunderne ved proaktivt at udvikle og optimere drift og afkast. DEAS Property Asset Management A/S er godkendt af Finanstilsynet som forvalter af alternative investeringsfonde (FAIF).

Kim Nielsen, direktør for DEAS Property Asset Management A/S

Gode råd til de studerendes boligjagt25.7.2017 08:18pressemeddelelse

På fredag får mange tusind unge svar på, om de er kommet ind på deres drømmestudie, og de står dermed også over for studiestart og for manges vedkommende et akut boligbehov. Grundigt benarbejde, netværk, tålmodighed og en åben indstilling er et godt sted at starte på boligjagten. Brug bolig- og kollegieportalerneEjendomsforvaltningsselskabet DEAS udlejer hvert år 3.500 lejeboliger via udlejningsportalen Findbolig.nu og har samlet en række gode råd til de boligsøgende. ”Der er ingen tvivl om, at de nye studerende står over for et svært lejeboligmarked. Der er stor efterspørgsel efter lejeboliger i de store byer, og det har betydning for lejeniveauerne og mulighederne for at komme i betragtning,” siger Lasse Rüsz, udlejningschef i DEAS. Der findes en lang række boligsites, som kan hjælpe med at afdække markedet, og som enkelt og effektivt formidler ledige lejeboliger. DEAS har med portalen Findbolig.nu udviklet en løsning inden for boligsøgning, der også favner studie- og ungdomsboliger.

MT Højgaard udvider samarbejdet med DEAS19.6.2017 08:00pressemeddelelse

Bygge- og anlægsvirksomheden MT Højgaard har valgt at overdrage administrationen af selskabets portefølje af erhvervsejendomme til ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S. De otte ejendomme ligger fordelt over hele landet, og med dem følger i alt 21 erhvervslejemål, som DEAS fra 1. juli 2017 overtager den daglige drift og administration af. DEAS er blandt landets største inden for management af kontor- og butiksejendomme og administrerer samlet set mere end 4.600 erhvervslejekontrakter fordelt på cirka 2,45 mio. m2 og er i forvejen en kendt samarbejdspartner hos MT Højgaard. Selskaberne samarbejder i forvejen om en række OPP-projekter, hvor de sammen med private investorer står for udvikling, opførelse samt drift og vedligehold af bygninger til det offentlige. MT Højgaard har tidligere selv stået for administrationen af erhvervsejendommene og deres lejemål, og beslutningen om at udlicitere administrationen er truffet for at fokusere på kerneforretningen. I DEAS ser man frem til samarbej

DEAS overtager REC Administrations aktiviteter inden for ejendomsadministration15.6.2017 12:00pressemeddelelse

Ejendomsforvaltningsselskabet DEAS A/S overtager per 1. juli 2017 ejendomsadministrationsaktiviteterne fra REC Administration A/S (København) og udvider derfor aktiviteterne med 60 andelsbolig- og ejerforeninger samt en række udlejningsejendomme i københavnsområdet. ”Vi har indgået aftale med DEAS om at videreføre vores ejendomsadministration og overtage vores medarbejdere tilknyttet ejendomsadministrationen. Vi er særdeles trygge ved at overdrage aktiviteterne til netop DEAS, der har et godt renommé og lægger vægt på kundeservice og faglighed samt den nære personlige kontakt til foreningerne. Vores kunder vil være i de bedste hænder hos DEAS”, siger Jesper Rydahl Petersen, adm. direktør og hovedaktionær i REC Administration. DEAS administrerer i forvejen næsten 900 andelsbolig- og ejerforeninger i hele landet og udvider hermed porteføljen. Den nye aftale er i tråd med selskabets vækststrategi. ”Vi arbejder målrettet på værdiskabelse for vores kunder, og det har også en positiv afsmitn