KILROY InternationalKILROY InternationalKILROY International

KILROY FÅR NYT BRAND SKABT AF E-TYPES

Del

Det velkendte og etablerede rejsebrand KILROY har fået ny identitet udviklet af e-Types brand agency. Den nye visuelle identitet reaktualiserer brandet ift. en ny generation og geninstallerer udrejse som identitetsmarkør for ungdommen. Konkret har den visuelle identitet et markant grafisk udtryk, en ny skarp farve og et rejsende ”i”. KILROY er blevet cool igen.

Frihed og åbenhed

KILROY, som har rødder tilbage til 1946, er specialister i skræddersyede rejser og uddannelsesophold til unge og studerende. Rejsebureauet blev etableret i kølvandet på Anden Verdenskrig som et opråb om vigtigheden af frihed og åbenhed.

International Brand Manager for KILROY Audrey Kupen uddyber historien: ”Hos KILROY tror vi på, at verden bliver et bedre og mindre fordomsfuldt sted, når mennesker rejser ud, udvider deres horisont og oplever kulturelle og menneskelige forskelligheder. Med afsæt i vores mange års erfaring med at skræddersy rejser til unge, hjælper vi med at realisere de drømme, vi bliver præsenteret for.”

En visuel saltvandsindsprøjtning

Rent visuelt og kommunikativt har KILROY-brandet en historik for at være markante og rebelske, men energien var forsvundet, og brandet havde mistet sit momentum. På den baggrund blev det besluttet at iværksætte en rebranding af KILROY. Til at genskabe KILROYs grafiske udtryk blev e-Types valgt til opgaven blandt en håndfuld indbudte bureauer.

Audrey Kupen forklarer præmissen for opgaven: ”Vi havde brug for at injicere noget mere styrke og personlighed. En tydeligere repræsentation af vores historie, ambition og position. Vores medarbejdere lever brandet, hvilket gør at de altid sidder klar med vejledning om de fedeste steder og de bedste oplevelser, hvad enten det handler om adventure, frivilligt arbejde eller studieophold i udlandet.

Selvfølgelig skulle vi så have et brand, som også rent visuelt tydeligt repræsenterer den energi og den styrke KILROY står for.”

Sug i maven

Samarbejdet med e-Types har været stærkt og konstruktivt fra starten af, og KILROY var hurtigt overbevist om, at det var det perfekte match mellem kunde og bureau.

Audrey Kupen uddyber:  ”Det har været et fantastisk samarbejde og en meget inspirerende og lærerig proces. Vi ønskede at blive rykket ud af vores comfort zone, og det blev vi! Allerede ved den første præsentation af det grundlæggende kreative greb og idé, fik vi et sug i maven – det vi så føltes bare helt rigtigt. Det lykkedes e-Types at skære helt ind til benet og definere, hvad KILROY står for. Samtidig blev vi rykket i en retning, der til fulde illustrerer de værdier og ambitioner, vi står for.

Keep Going

Temaet ’bevægelse’ ligger til grund for hele den visuelle identitet, fra logo til de andre designelementer som sammen skaber et dynamisk udtryk. De primære elementer i KILROYs nye visuelle identitet er et navnetræk sat i versaler i italics og holdt i en markant rød-orange farve. Identiteten får liv gennem i’et i KILROY, der sættes frit og kan rejse, hvorhen det skal være.

Rasmus Ibfelt, Creative Director i e-Types Studio, der har udviklet den visuelle identitet siger: ”Det helt centrale for mig er, at identiteten bygger på en stor idé – ideen om bevægelse og frihed, der ligger i kernen af KILROYs DNA. Det afspejler den måde vi arbejder på hos e-Types, hvor vi sværger til det idébårne design. Og så ville vi gerne bringe KILROY tilbage til den markante position og relevans som brandet havde, da jeg selv var ung i 80erne og 90erne. Vi ønskede at skabe et attraktivt og relevant livsstilsbrand, der taler til dem, der er unge i dag og som står overfor at rejse ud i verden og blive nye verdensborgere. ”

Processen

Rebranding-processen rulles ud i den kommende tid. Den nye visuelle identitet er allerede introduceret, butikkerne vil blive indrettet indenfor de kommende måneder, og et helt nyt website er under udvikling og vil blive lanceret i løbet af 2018. 

Nøgleord

Billeder

Links

Information om KILROY International

KILROY International



KILROY koncernen er en af Nordeuropas største udbydere af rejser og uddannelser i udlandet og opererer i markederne Belgien, Danmark, Finland, Holland, Island, Norge, Polen og Sverige. KILROY koncernen havde i 2016 en omsætning på DKK 1.6 milliarder og har mere end 350 ansatte, hvor 70 arbejder i hovedkvarteret i København. 

Følg pressemeddelelser fra KILROY International

Skrive dig op her og du vil løbende modtage pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.