Keto hjælper mange danskere med at smide de overflødige kilo

For mange er kampen mod de genstridige kilo en livslang en af slagsen. Mange er på diæter hele deres liv, men uden nogen succes i at smide det overflødige fedt. Føler du også at du har prøvet alt der er derude, men du ser stadig ikke resultater på vægtskalaen? Mange danskere har fundet succes med ketokost, som ikke kun hjælper med at smide de genstridige kilo, de holder også kiloene af kroppen og giver en masser af energi.

Men hvad er veto, hvorfor virker det og hvordan kommer man i gang? Vi har svarene til dig her.

Hvad er keto?

Keto diæten følger en kostplan, som tvinger kroppen ind i en tilstand, som kaldes ketose. Når man er i ketose, så forbrænder kroppen fedt frem for kulhydrater, som ellers er kroppens foretrukne brændstof. Kulhydrater findes i for eksempel i brød, kornprodukter, frugt og grønt, men også i sukkerholdige ting som slik, sodavand, juice og alkohol. Når kroppen er i ketose, så tvinges den til at benytte fedtceller som forbrænding i stedet for kulhydraterne, hvilket gør at vi automatisk begynder at smide det overflødige fedt.

Sådan kommer kroppen i ketose

Så hvordan får vi kroppen til at bruge fedtet som forbrændigsmiddel? Lad os se nærmere på ketokosten.

En ketobaseret kost består af et højt fedtindhold, moderat protenindhold og kun et lavt kulhydratindhold. Når vi kun indtager få kulhydrater, så har kroppen ikke kulhydrater at forbrænde af, når vi bevæger os. Kroppen begynde ikke at æde væk af muskelceller, når den ikke har kulhydrater. Derimod går den direkte i flæsket - bogstavelig talt!

Det virker måske ulogisk, at det at spise meget fedt, skulle få kroppen til at forbrænde mere fedt, men biologisk set, er det sådan kroppen arbejder i ketose tilstanden.

Kom i gang med at spise ketokost

Så hvordan spiser man efter en god keto kostplan? Før du går i gang med at spise kyllingebryster og smør i store mængder, så hold lige lidt igen. Ketokost behøver nemlig ikke være hverken uspiseligt eller kedeligt. Som hovedregel skal dine måltider bestå af fedt og protein, og kun små mængder af kulhydrater. Måltiderne bør være mættende, sunde og varieret, så du ikke går hen og bliver træt af din mad.

Du kan for eksempel på masser inspiration ved at spise ketoinspireret kost fra måltidskassen. Start bestilling af måltidskasse med Keto i dag, og få masser af varieret og spændende ketokost på bordet hver dag.

Vigtigheden af kosttilskud26.4.2024 10:30:16 CEST | Pressemeddelelse

I vores moderne livsstil kan det være udfordrende at opretholde en optimal ernæring på grund af travlhed og stress. Kosttilskud spiller en afgørende rolle i at sikre, at vores krop får de nødvendige næringsstoffer den har brug for at fungere optimalt. Disse tilskud kan supplere vores kost og bidrage til vores generelle sundhed og trivsel. Du kan læse mere om hvilke kosttilskud som er bedst i test hos kosttilskudtest.dk. En af hovedårsagerne til at tage kosttilskud er at supplere vores kost med næringsstoffer, som vi måske ikke får tilstrækkeligt af gennem vores almindelige madindtag. På trods af vores bedste bestræbelser kan det være svært at opnå en optimal balance i kosten på grund af faktorer som travlhed, kostvaner og tilgængeligheden af næringsrige fødevarer. Fordele ved kosttilskud Kosttilskud har en række fordele, der kan have positiv indvirkning på vores helbred. Udover at supplere vores kost med manglende næringsstoffer, kan kosttilskud styrke vores immunsystem og hjælpe med a

Buslæskærme kan være mere end bare et læskur25.4.2024 15:40:05 CEST | Pressemeddelelse

Læskure til stoppesteder og terminaler er en essentiel del af den offentlige infrastruktur, der tilbyder et komfortabelt og sikkert venteområde for passagerer. Men de kan være mere end bare et funktionelt element. Med innovative designs og smarte funktioner kan busskure forbedre oplevelsen af offentlig transport og bidrage til et mere attraktivt bybillede. På www.zenzo.dk finder du et bredt udvalg af busstopprodukter, der kombinerer funktionalitet med æstetik. Biobag Zenzo tilbyder flere modeller af busskure, der passer til forskellige behov og omgivelser. Gør det nemmere at støtte den offentlige trafik med ordentlige buslæskure Busskurene tilbyder læ og beskyttelse mod vind, regn og sne, hvilket gør ventetiden mere behagelig for passagererne. Det er godt med siddepladser i busskure, så passagererne kan vente komfortabelt. En god belysning er vigtigt for at sikre passagerernes sikkerhed, især i mørke omgivelser. Mange af Biobag Zenzos busstop leveres med LED belysning. Som ekstra servi

Studenter betaler overpriser når de skal booke deres studentervogn25.4.2024 15:32:26 CEST | Pressemeddelelse

Portaler for studentervogne kræver høje gebyrer og dyre tilkøb af forsikringer. Vognmand gør op med problemet, og ønsker mere gennemsigtighed for de unge og deres forældre. Claus Wilson Jørgensen fra Eventtrucks ApS har valgt at melde sig ud af portalerne. Han udtaler, at han ikke ønsker at støtte en portal, som kræver, at de unge studenter skal betale ekstra gebyrer for at sikre sig kørsel på den store festdag.

Vær på den sikre side i forbindelse med køb og salg af bolig24.4.2024 09:52:27 CEST | Pressemeddelelse

Går I med en drøm om at investere i bolig? Det er en stor ting, og det er typisk noget, der har krævet adskillige møder med banken, omlægning af budget og generelt en hel del planlægning af fremtiden. Derfor er det da også vigtigt, at det går godt, når I er klar til at skrive under på en kontrakt, der skal gøre jer til boligejere. Det kan være, I har ejet tidligere men solgt og nu er klar til at prøve nye eventyr – det kan også være, I er førstegangskøbere, der skal gå fra lejebolig til ejerbolig. Det er et stort skridt. Kontrakterne skal tjekkes godt igennem, og det er vigtigt, at der er helt styr på papirerne, så I ikke pludselig står med håret i postkassen. For at være på den sikre side, kan det være en god idé at alliere sig med en husadvokat, der kan give jer gode råd med på vejen. Her kan I blandt andet få kigget kontrakten igennem og set på, om der er noget papirarbejde, der skal ordnes, eller noget med småt, I skal sørge for at have styr på. Det er en investering, der gerne ska

Nu kan du finde billige boliger hos Boligskift.dk23.4.2024 16:07:15 CEST | Pressemeddelelse

Skal du flytte hjemmefra for første gang? Eller trænger du bare til at flytte til noget andet? Måske noget der er større, bedre eller bare billigere? I så fald skal du først vide, hvor du kan lede efter boliger, der matcher dine kriterier. Leder du efter billige boliger, er der god grund til at lægge vejen forbi Boligskift.dk. Her kan du søge mellem Danmarks største udvalg af lejeboliger. På siden har du også mulighed for at angive hvilken husleje du maksimalt vil betale. Det gør det nemt og ligetil for dig at finde billige boliger. Nemt og brugervenligt design Du har helt sikkert allerede en travl hverdag, der er fyldt med gøremål. Derfor må det også gerne være nemt at finde billige boliger – og det har Boligskift.dk sørget for. Deres websitedesign er nemt og brugervenligt. Det betyder for dig, at du med få klik kan få adgang til et hav af billige boliger. Gør det nemt for dig selv – opret en boligagent Selvom det er spændende at få en ny bolig, kan det også blive trivielt at besøge d