Kendte kvinder udvikler bæredygtige re-designs i samarbejde med Trendsales

Bæredygtighed og mode skal gå hånd i hånd. I hvert fald, når man spørger Trendsales. Derfor lancerer Trendsales nu et nyt bæredygtigt samarbejde, TRENDSALES X, som skal sætte fokus på bæredygtighed og re-tænke levetiden for tøjet i vores klædeskab i samarbejde med kendte kvinder.

I efteråret 2019 satte Trendsales de tre nu ny-slåede second hand-designere; musiker Emilie Molsted Nørgaard, bedre kendt under kunstner-navnet Jada, modeikon og blogger, Trine Kjær og youtuber Astrid Olsen, i stævne og bad dem finde items på Trendsales, som de skulle omdanne til lige netop de mode-items, som de drømte om. Det er der kommet tre smukke kollektioner ud af - i alt 52 unikke og bæredygtige items, som er blevet udviklet så de har utalige anvendelsesmuligheder og derved kan anvendes igen og igen.

Hos Trendsales har man en stærk ambition om at sætte fokus på bæredygtighed inden for mode. Modeindustrien er én af de mest forurenede i verden og brug og smid væk kulturen er for længst yt, men i stedet for en løftet pegefinger, vil Trendsales være med til at gentænke måden, vi tænker mode på i fremtiden og inspirere til ”nye” second hand løsninger.

”For os går mode og kreativitet hånd i hånd. Det har været en kæmpe fornøjelse for os at få lov til at arbejde sammen med tre så dygtige og kreative kvinder, som Jada, Trine og Astrid. Mode er en stor del af hverdagen hos os, og som portal for second hand-tøj er det en stor del af vores grund-dna, at vi hele tiden er med til at udvikle branchen og udfordre den måde, vi tænker mode på, siger Mads Aarøe Mathiesen, CEO hos Trendsales.

Fra second hand til nyt design
Konceptet Trendsales X går i sin enkelthed ud på, at Jada, Trine Kjær og Astrid Olsen alle tre har udvalgt items fra Trendsales, som de efterfølgende med hjælp fra syersker har udviklet til hver deres nye kollektion.

For musiker Jada, som til dagligt arbejder kreativt inden for musikbranchen, har det været en både sjov og krævende opgave, hun er blev stillet af Trendsales.

”Jeg elsker at klæde mig på og udtrykke mig gennem tøj, og derfor har det været så sjovt at forsøge at lave min egen kollektion. Jeg glæder mig helt vildt til at se, om det er ting, folk har lyst til at have på og føler sig lækre og godt tilpas i. Jeg har virkelig fået stor respekt for designere! For det er altså svært at få et design til at fungere og få sine ideer ned på papir. Og så er modeindustrien jo en tung spiller i forhold til forurening af vores vidunderlige jordklode - derfor føles det helt rigtigt at være med til at inspirere til, hvad man kan gøre i stedet for at købe nyt tøj,” fortæller Jada.

De tre kollektioner bliver alle sat til salg på Trendsales den 22. januar fra kl. 20.00 på Trendsales. Overskuddet af salget bliver doneret til organisationen Fashion Revolution, som arbejder for mere bæredygtighed i modebranchen.

Jada /Emilie Molsted Nørgaard

Den 27-årige musiker Jada - med det borgerlige navn Emilie Molsted Nørgaard – er til daglig sangskriver, sanger og producer. Jada har studeret på Rytmisk Musikkonservatorium og debuterede i 2018 med den anmelderroste single Keep Cool. Hun har de seneste år hittet med fx Lonely og Sure, og i 2019 vandt hun P3’s Talentpris og modtog også Kronprinseparrets Kulturelle Stjernedrys pris. Jada er kendt og anerkendt for at sætte opmærksomhed på det kvindelige kropsideal og sin personlige stil.

Trine Kjær

Trine Kjær har siden 2008 drevet en af Danmarks største modeblogs under aliasset Trines Wardrobe. Siden da har hun skabt en virksomhed, der både er drevet af og handler om hende selv, så hun kan nu skrive både influencer, stylist og iværksætter på CV’et. Trine har blandt andet udviklet sin egen beauty-serie, der sælges i over 250 butikker. Til daglig bor hun på Frederiksberg med sin mand Nicholas og deres datter, Roberta.

Astrid Olsen

20-årige Astrid Olsen har de seneste 8 år skabt sig et navn på de sociale medier, hvor hun producerer videoer om tøj, sko og make-up til unge. Med 150.00 abonnenter på sin Youtube-kanal og 190.000 følgere på Instagram er Astrid en af de mest populære, danske Youtubere.

Yderligere information kontakt venligst Anne Sofie Banke på e-mail: annesofie@trendsales.dk eller tlf. +45 6070 9108

Information om Trendsales ApS

Trendsales ApS