Kendt Aalborg-direktør solgt til sine egne medarbejdere

Louis Nielsen-direktør, Mads Nygaard, måtte for nyligt se sine egne medarbejdere betale for at få et møde med ham i en travl hverdag. "Uheldigt", siger direktøren selv.
Administrerende direktør i Louis Nielsen, Mads Nygaard. Bruttoværdi: DKK 1000,00

Det er velkendt, at det i store virksomheder kan være svært at få taletid med en administrerende direktør i en travl hverdag. Men det hører trods alt sjældenhederne til, at medarbejderne ligefrem må punge ud og betale for at få et møde med deres direktør.

Ikke desto mindre var dette tilfældet i landets førende optikerkæde, aalborgensiske Louis Nielsen. Nærmere betegnet var det medarbejderne i kædens Silkeborg-butik, der for nyligt besluttede sig for at betale for at få et længe ventet møde med deres administrerende direktør, Mads Nygaard.

- Vi syntes, det var længe siden, vi havde set Mads her i Silkeborg, og da han er en travl mand, havde vi lidt svært ved at få en aftale i kalenderen. Derfor tog vi konsekvensen og bød til med kolde kontanter, fortæller Joachim Schulz, der er optisk chef og partner i Louis Nielsen Silkeborg.

Gjorde det for børn og unge
Helt specifikt var der tale om en auktion til fordel for Ungdommens Røde Kors, hvor der var udloddet en aften i selskab med Mads Nygaard og hans mange historier fra en lang karriere i toppen af dansk erhvervsliv. Overskuddet fra auktionen ville således gå ubeskåret til Ungdommens Røde Kors, der støtter børn og unge med sociale udfordringer, og det endte altså med at være Louis Nielsens butik i Silkeborg, der løb af med det vindende bud.

Selv har direktør Mads Nygaard alligevel kun rosende ord til overs for den ellers lidt ejendommelige historie:

- Først og fremmest er det da lidt uheldigt, at holdet i Silkeborg har savnet mit selskab sådan – og det tager jeg bestemt til efterretning. Men dernæst er det da fantastisk, at de tager sagen i egen hånd og gennem et velgørende formål skaber lidt opmærksomhed på en sjov og positiv måde.

Liiidt lavt beløb – kompenserer med ny donation
Selvom Mads Nygaard selv syntes, at det var en ret god joke, som butikken i Silkeborg lavede, er der stadig en enkelt ting, der nager ham:

- Altså, det ramte mig da lidt på selvtilliden, da jeg fandt ud af, at auktionen endte med et vindende bud på tusind kroner. Det fik mig godt og grundigt ned på jorden, og min familie sørger nu for jævnligt at minde mig om, at jeg ikke er meget mere end en enkelt pengeseddel værd.

Da auktionens højeste bud var på blot DKK 1000, har Louis Nielsen valgt at støtte det gode formål i Ungdommens Røde Kors med endnu et velgørende tiltag: Optikerkæden donerer igennem hele juli måned en krone per foretaget synstest i alle landets butikker direkte til Ungdommens Røde Kors, der anvender midlerne til ferielejre for udsatte unge.

Kristian Mortensen
Head of Public Relations, Louis Nielsen
T: 30381888 | E: kristian.mortensen@louisnielsen.dk

Optisk chef Joachim Schulz og resten af Louis Nielsens Silkeborghold måtte betale for et møde med deres egen direktør...