Kender du Årets Ildsjæl 2019? Så er det nu, du skal indstille din kandidat

Alle borgere i Vest- og Sydsjælland, Lolland-Falster og øerne kan indstille ildsjæle frem til den 1. oktober. Det er SEAS-NVE, som står klar til at uddele 25.000 kr. til en person, der gør en ekstra indsats for at udvikle og styrke det lokale fællesskab i regionen.

Nyder din forening, klub eller institution godt af en særlig ildsjæl, som arbejder ekstra hårdt for at styrke fællesskabet? Så har du mulighed for at indstille hende eller ham til et skulderklap og 25.000 kr. til at drive det gode arbejde videre. SEAS-NVE er nemlig klar til at uddele sin årlige Ildsjælepris.

Sidste år var der hele 800 indstillinger til Ildsjæleprisen. 23 af dem gik til 26-årige Rasmus Agger Bendtsen, der blev kåret til Årets Ildsjæl 2018. Han har en opfordring til dem, der skal finde hans afløser:

”Det er vigtigt at anerkende de lokale ildsjæle for deres indsats, så de ikke brænder ud. Derfor håber jeg, at så mange som muligt indstiller en, der fortjener en ekstra anerkendelse – det betyder mere, end man lige går og tror”, lyder det opfordrende fra Rasmus Bendtsen.

Ildsjæleprisen er uddelt i fire år, og indstillinger skal være modtaget inden den 1. oktober kl.14. Kandidater skal indstilles via ansøgningsformularen på seas-nve.dk/faellesskab.

I SEAS-NVE skaber vi energi til at leve livet. Vi ønsker at gøre energi til mere end blot en leverance - at være din bedste forbindelse, når det gælder den grønne omstilling og digitalisering. Det er dig, vi arbejder for, når vi tilbyder lynhurtigt internet og sikrer, at der altid er strøm i kontakten og lys på gaden. Og det er for at skabe værdi for dig, at vi lagrer energi fra vindmøller til fremtiden og skaber energirigtige løsninger i hverdagen. Vi er godt 1.000 medarbejdere og omsatte i 2018 for 7,3 mia. kr.

SEAS-NVE sælger Ørsted-aktier8.11.2019 08:10:19 CETPressemeddelelse

Må ikke udsendes, offentliggøres eller distribueres, hverken direkte eller indirekte, I USA, Canada, Japan, Australien eller i nogen anden jurisdiktion, hvor en sådan distribution eller offentliggørelse er ulovlig. Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om at sælge, eller en opfordring til at tilbyde at købe nogen værdipapirer i USA eller i nogen anden jurisdiktion, hvor et sådant tilbud, opfordring eller salg ville være ulovlig. SEAS-NVE A.m.B.A (“SEAS-NVE”) oplyser, at selskabet per dags dato har solgt 9.532.014 aktier i Ørsted A/S (”Ørsted”) svarende til 5.337.927.840 danske kroner og 2,27 procent af aktierne i Ørsted. SEAS-NVE A.m.B.A (“SEAS-NVE”) oplyser, at selskabet per dags dato har solgt 9.532.014 aktier i Ørsted A/S (”Ørsted”) svarende til 5.337.927.840 danske kroner og 2,27 procent af aktierne i Ørsted. Baggrunden for aktiesalget er, at SEAS-NVE den 18. september 2019 indgik aftale med Ørsted om købet af Radius Elnet samt Ørsteds privatkunde- og udendørsbelysningsforretning.