Katrine Lykke Nielsen er ny ESG-konsulent i Middelfart Sparekasse

Middelfart Sparekasse har alle dage været en bæredygtig virksomhed med fokus på andet end den økonomiske bundlinje, men kravene til både bæredygtige indsatser og dokumentation af bæredygtighed er steget. Derfor har sparekassen nu oprustet med en ESG-konsulent.

33-årige Katrine Lykke Nielsen er ny ESG-konsulent i Middelfart Sparekasse. PR-foto

Middelfart/Aarhus: 33-årige Katrine Lykke Nielsen blev uddannet cand. merc. i forretnings- og markedsudvikling i 2021 og har beskæftiget sig med bæredygtighed i Siemens Gamesa både under og efter sine studier.

I Middelfart Sparekasse komme hun til at have hjemme i afdelingen Kommunikation og Samfundsansvar, hvor hendes primære fokusområde netop bliver bæredygtighed på tværs af sparekassen.

- Bæredygtighed generelt og særligt klimaområdet er på vej til at blive et stærkt reguleret område med krav til både os som virksomhed, vores rådgivning og ikke mindst de produkter, vi tilbyder kunderne. Den regulering skal vi naturligvis overholde, men vi ser det også som en mulighed for at udvikle sparekassen og hjælpe vores kunder på vej i den grønne omstilling. Det er en stor opgave, som kræver fokus og blik for både lovgivning og forretningsudvikling. Det er en opgave, som passer perfekt til Katrines profil, så jeg er sikker på, at hun kommer til at gøre en forskel for både sparekassen og kunderne, siger Bjarne Jacobsen, kommunikationschef i Middelfart Sparekasse.

Katrine Lykke Nielsen skal i praksis indsamle data i organisationen og omsætte disse til konkrete og bæredygtige handlinger inden for det miljømæssige og sociale område, samt rapportere på de bæredygtige tiltag i sparekassen.

- Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi sparekassen har ry for at være en af Danmarks bedste arbejdspladser, og fordi det er spændede at arbejde med bæredygtig omstilling i en virksomhed, hvor miljø-, sociale- og ledelsesmæssige værdier allerede er dybt forankret i organisationen, siger Katrine Lykke Nielsen, der kommer til at have sin daglige gang i sparekassens hovedsæde i Middelfart.

Privat bor hun sammen med sin kæreste i Brabrand, hvorfra de nyder de mange kulturelle tilbud og restauranter, Aarhus har at byde på. Dertil kommer brætspilsaftener med vennerne eller en omgang crossfit, hvis et slag Ludo trods alt ikke er nok til at få pulsen helt i vejret.

Pernille Lykkegaard Tolstrup er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Vejle23.1.2023 14:38:22 CET | Pressemeddelelse

Nyt job: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Vejle. Det er 36-årige Pernille Lykkegaard Tolstrup, der kommer fra en stilling som rådgiver i Jyske Bank i Horsens. Pernille Lykkegaard Tolstrup er imidlertid ikke nogen fremmed i Middelfart Sparekasse, hvor hun arbejdede fra 2005 til 2016. Først som elev og senere som rådgiver. Og nu er hun altså med egne ord vendt hjem til sparekassen, hvor hun skal arbejde som rådgiver for privatkunder. - Det bedste ved jobbet som rådgiver er, at man kommer tæt på kunderne og kan hjælpe dem med at finde de bedste løsninger og nå i mål sammen. Samspillet og den gensidige tillid, der opstår, er meget vigtig for mig. Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi der er et stærkt sammenhold, som jeg glæder mig til at være en del af igen. Jeg arbejdede her fra 2005 til 2016, så nu er jeg vendt hjem og glæder mig til at møde både nye og tidligere kolleger, siger Pernille Lykkegaard Tolstrup. Hun har boet i Vejle siden 2010 o

Nanna Dahlbom Elmbjerg er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Odense23.1.2023 14:33:43 CET | Pressemeddelelse

Nyt job: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en ny rådgiver i afdelingen i Odense. Det er 34-årige Nanna Dahlbom Elmbjerg, der kommer fra en stilling som seniorprivatrådgiver i Nykredit, hvor hun har arbejdet siden 2010. For fremtiden får hun sin daglige gang i Middelfart Sparekasse på Dalumvej i Odense, hvor hun skal skal arbejde som rådgiver for privatkunder. - Jeg vil gerne have en god relation til mine kunder, og jeg brænder for at optimere den enkelte kundes økonomi, så de kan få deres ønsker og drømme opfyldt. Det er vigtigt for mig at give mine kunder tryghed til at træffe de rigtige økonomiske beslutninger for netop dem og deres familie. Derfor har jeg valgt at arbejde i Middelfart Sparekasse, hvor jeg kan komme endnu tættere på mine kunder. Sparekassen har en god og troværdig plads i markedet, og den enkelte kunde er altid i centrum, og det kunne jeg godt tænke mig at være en del af, siger Nanna Dahlbom Elmbjerg, som allerede bor i Odense. Det har hun gjort siden 2015