Katrine Ellersgaard Nielsen bliver ny branchedirektør i DI Rådgiverne

De 650 medlemsvirksomheder af DI rådgiverne får ny chef fra næste måned. Katrine Ellersgaard Nielsen, der overtager stillingen, kommer fra et job som analysechef hos Dansk Erhverv og har mange års erfaring fra rådgiverbranchen – blandt andet fra medlemsvirksomhederne Incentive og Copenhagen Economics.

- Rådgiverbranchen er ikke blot en væsentlig medlemsbranche, den bidrager også signifikant på tværs af hele DI med input og viden til organisationens arbejde. Derfor har jeg lagt vægt på at finde en kandidat, som favner branchens høje faglighed har fokus på udvikling og yderligere kan tegne branchen i offentligheden med troværdighed og gennemslagskraft, siger medlemsdirektør Lars Frelle-Petersen.

Katrine Ellersgaard Nielsen glæder sig til nye udfordringer i DI.

- Jeg glæder mig meget til at blive en del af DI’s gode arbejde for at forbedre forholdene for Danmarks rådgivervirksomheder. Ikke blot corona, men også de store besparelser på rådgivning i det offentlige har bragt branchen i en overordentlig vanskelig situation. Sammen med branchefællesskabet og DI’s medarbejdere ser jeg frem til at arbejde intensivt for at bringe en branche, med høj faglighed og stor betydning for Danmarks fremdrift, vækst og kreativitet, gennem krisen, siger Katrine Ellersgaard Nielsen.

Katrine Ellersgaard Nielsen afløser Henriette Søltoft, der har forladt stillingen for at blive vicedirektør med ansvar for DI’s udviklingsbrancher. Katrine Ellersgaard Nielsen har første arbejdsdag i DI den 1. oktober 2020.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Lars Bøgeskov på LARB@di.dk eller tlf. 2236 3138

Katrine Ellersgaard Nielsen

DI: Ny iværksætterpolitik skal gøre Danmark til et paradis for iværksættere13.1.2021 08:21:14 CETPressemeddelelse

Selv mere end ti år efter finanskrisen er Danmark stadigvæk ikke kommet tilbage på samme niveau af nyetablerede virksomheder. Danmark har alvorligt brug for en ny ambitiøs iværksætterpolitik, som kan sikre, at vi får flere nye og levedygtige virksomheder. Det mener Dansk Industri, som opfordrer regeringen og Folketingets partier til at vedtage en politisk målsætning om at gøre Danmark til et paradis for iværksættere.

DI om nedlukning: Så snart verden åbner, bør coronapas og vacciner til eksportmedarbejdere på plads8.1.2021 17:07:22 CETPressemeddelelse

Den markante skærpelse af rejserestriktionerne, hvor verden går i rød, understreger massivt behovet for, at Danmark inden for kort tid som foreslået af DI er hurtigt klar med vacciner til erhvervsrejsende og et digitalt coronapas, så danske virksomheder er klar til at genvinde eksporten, så snart verden åbner igen. Det siger DI’s adm. direktør, Lars Sandahl Sørensen, i en kommentar til de nye rejsevejledninger. - Hele verden går i rød, og rejsemulighederne også for erhvervsrejsende bliver nu stærkt begrænsede. Det er en markant opstramning, og det kommer til at gøre ondt på mange brancher. Mange eksportvirksomheder er i forvejen hårdt trængte på ordrebøgerne efter 10 måneder med sparsom kontakt til deres kunder. Det er en faretruende situation - ikke bare for virksomhederne, men for hele Danmark, fordi vi som land er så afhængige af eksporten, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. - Vi vurderer, at myndighederne og regeringen gør det rigtige med en hård, men kortere nedlukning

Borgernes ret til selvbestemmelse er klemt af nye frikommuneforsøg18.12.2020 16:05:02 CETPressemeddelelse

Et flertal i folketinget har indgået en aftale om frikommuneforsøget på ældreområdet, der følger efter tilsvarende aftaler på skole- og dagtilbudsområdet. Formålet med forsøgene er, at kommunerne i videst muligt omfang får mulighed for at fravige statslige og kommunale regler i bestræbelserne på at finde nye veje i opgaveløsningen. Det er positivt, men desværre har regeringen denne gang givet mulighed for, at borgernes rettigheder om frit valg suspenderes i frikommunerne.