Kasper Ladekjær er ny markedsansvarlig hos PwC i Herning

Kasper Ladekjær har takket ja til at genoptage karrieren hos PwC i Herning, hvor han pr. 1. marts 2022 indtrådte i ledelsen som director og markedsansvarlig. Han kommer fra en stilling som ejerpartner og leder hos EDC Erhverv Poul Erik Bech i Herning.

"Vi er meget glade for at kunne byde velkommen tilbage til Kasper. Han har en en stærk markedsprofil, som vil styrke PwC’s betjening af eksisterende og nye kunder med fokus på Herning-området. Med Kasper tilbage på holdet kan vi i PwC samtidig sætte et endnu større fokus på People-agendaen, som er et kerneområde for os,” udtaler Poul Spencer Poulsen, partner og kontorleder hos PwC i Herning. Han uddyber:

“Kasper skal med andre ord være med til at udvikle og udfolde medarbejdernes potentiale gennem ledelse og interessante opgaver. Mennesker er kernen i vores forretning, og vores ambition er at arbejde målrettet på at give vores medarbejdere et godt arbejdsliv med særligt fokus på fleksibilitet, wellbeing, upskilling og diversitet."

Kasper udtaler om den nye rolle hos PwC: ”Jeg glæder mig meget over at være tilbage på det stærke hold hos PwC i Herning og ser særligt frem til at arbejde med people-agendaen, som betyder meget for mig. Derudover tiltaler PwC’s fokus på at skabe tillid og værdi gennem engageret kundebetjening mig meget." Han fortsætter:

"På både people-agendaen og i det strategiske arbejde vil jeg bestræbe mig på at gøre en forskel. Jeg ser også meget frem til at bidrage med at styrke PwC’s kundebetjening. Vi ønsker grundlæggende at gøre en forskel for den enkelte kunde med øget indsigt i de økonomiske sammenhænge, optimering af strukturer for ejer og virksomhed, skattemæssig rådgivning, osv."

Foruden markedsansvaret for PwC i Herning vil Kasper have et særligt fokus på betjening af ejendomssegmentet, hvor udviklingen på skatte- og momsområdet går stærkt.

Øget transparens om skat hos C25-selskaberne understøtter ESG- og bæredygtighedsagendaen12.5.2022 07:21:41 CEST | Pressemeddelelse

PwC’s analyse af C25-selskabernes rapportering om skat viser en stigning i selskabernes transparens på skatteområdet, der understøtter virksomhedernes ESG- og bæredygtighedsagenda. Der er således atter fremgang inden for alle skatteområder i analysen, og i år ses særligt en stigning blandt selskaber, der forklarer deres effektive skatteprocent, samt selskaber, der udarbejder en land-for-land-rapportering i 2021 sammenlignet med 2020.

Undervisningsforløb skal hjælpe unge i Odense godt på vej med økonomien10.5.2022 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Undersøgelser viser, at alt for mange unge kommer i økonomiske vanskeligheder tidligt i livet, og tidlige gældsproblemer kan få konsekvenser langt ind i voksenlivet. Med undervisningsforløbet ’Ung privatøkonomi’ klæder PwC derfor folkeskoleelever i 8. klasse på med forståelse for økonomi, ansvarligt forbrug og personligt lederskab. Netop nu prøver elever i Odense kræfter med forløbet.

Virksomheder risikerer store bøder efter ændrede krav til transfer pricing-dokumentation4.5.2022 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For indkomståret 2021 gælder nye og skærpede krav for indsendelse af transfer pricing-dokumentation. Det betyder, at virksomheder med kalenderårsregnskab skal sende transfer pricing-dokumentation til SKAT senest 60 dage efter fristen for selvangivelsen den 30. juni 2022. Hvis man som virksomhed ikke ikke er opmærksom på de ændrede regler, kan det medføre bøder op til 250.000 kr.