Karnov Group Denmark A/S

Karnov Groups vækst i 2022 var drevet af øget efterspørgsel på ydelser fra både eksisterende og nye kunder

Karnovs vækst skyldes blandt andet en stærk position i et attraktivt og voksende segment præget af et stabilt kundegrundlag og en støt opadgående vækstrate.

I 2022 var virksomhedens organiske vækst globalt 9,2%.Koncernens omsætning steg med 26,8%, hvoraf nyerhvervede virksomheders vækst udgjorde 14,6% og valutaeffekter repræsenterede 3,0%. Den opnåede vækst omfatter også de nye virksomheder på de franske, spanske og portugisiske markeder, som blev konsolideret i koncernregnskabet ultimo november.

Væksten i Norden var primært drevet af øget salg til eksisterende kunder og realisering af forretningsmuligheder med nye kunder, hovedsageligt blandt danske kommuner, i den vertikale EHS-sektor og den offentlige sektor.

Det er glædeligt at se, at efterspørgslen på vores tjenester vokser og vi har til hensigt at fortsætte med at øge kundeværdien” siger Pontus Bodelsson, President og CEO, Karnov Group.

Karnovs forretningsmodel står stærkt i et turbulent miljø. 2022 var et år præget af en turbulent verden, initieret af Ruslands invasion af Ukraine, med makroøkonomiske og geopolitiske ændringer som konsekvens. Kombineret med høj inflation og gradvist stigende renter har dette sat pres på finansmarkederne. Selvfølgelig er erhvervslivet også påvirket og det har testet vores modstandskraft hos Karnov. Det er derfor med stor ydmyghed, at jeg konstaterer, at vi har opbygget en solid forretningsmodel, der er forblevet upåvirket af økonomiske udsving og fortsætter med at udvikle sig og levere værdi til vores kunder”.

Karnov Groups årsrapport og bæredygtighedsrapport 2022 kan downloades via linket.

For yderligere oplysninger om regnskabet kontakt venligst:

Erik Berggren, Head of Investor Relations

E-mail: erik.berggren@karnovgroup.com

Information om Karnov Group Denmark A/S

Karnov Group Denmark A/S
Sankt Petri Passage 5, stuen

+45 33 74 07 00https://www.karnovgroup.dk/

Karnov Group Danmark er en del af koncernen Karnov Group. Karnov Group baner vej for retssikkerhed og er leverandør af forretningskritisk information og workflow-løsninger til europæiske fagfolk inden for jura, skat og regnskab samt miljø, sundhed og sikkerhed. Med indhold leveret af over 7.000 anerkendte forfattere og eksperter leverer Karnov Group viden og indsigt, der gør flere end 500.000 brugere i stand til at træffe bedre beslutninger hurtigere – hver dag. Med kontorer i Sverige, Danmark, Norge, Frankrig, Spanien og Portugal beskæftiger Karnov Group omkring 1.300 medarbejdere. Karnov Group er noteret på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet under “KAR”.

Følg pressemeddelelser fra Karnov Group Denmark A/S

Flere pressemeddelelser fra Karnov Group Denmark A/S