Karen Hækkerup: Tak for respektfuldt samarbejde

I forbindelse med miljø- og fødevareminister Eva Kjer Hansens afgang som minister udtaler Karen Hækkerup, administrerende direktør i Landbrug & Fødevarer:

- Jeg tager til efterretning, at Eva Kjer Hansen har valgt at trække sig som minister efter den seneste tids uro. I Landbrug & Fødevarer har vi haft et godt og respektfuldt samarbejde med Eva Kjer Hansen. Det vil jeg gerne kvittere for.

Jeg forventer, at den nye minister på posten vil videreføre den linje, som den nye fødevare- og landbrugspakke lægger op til.

Fødevareklyngen offentliggør ny forskningsstrategi20.9.2017 07:00pressemeddelelse

Landbrug & Fødevarer, DI Fødevarer og ti store virksomheder fra fødevareklyngen præsenterer i dag samlet en ny strategi for fødevareforskning. Der er brug for et øget fokus på forskning og innovation i fødevareklyngen, hvis Danmark også i fremtiden skal bryste sig af at være en af verdens stærkeste fødevareklynger. Sådan lyder det i ny fødevareforskningsstrategi gældende frem mod 2030, som L&F, DI Fødevarer og virksomheder som Arla, Danish Crown, Chr. Hansen, KMC og Foss offentliggør i dag. - Faldende bevillinger til den strategiske fødevareforskning kan risikere at sætte en stopper for væksten i fødevareklyngen. Det scenarie må vi for alt i verden ikke ende i, siger Karen Hækkerup, adm. direktør i Landbrug & Fødevarer. - I 2030 vil der være 1 mia. flere munde at mætte i verden, og hvis den danske fødevareklynge kan blive verdensbefolkningens foretrukne forsyner af sikre, bæredygtige og kvalitetssikre fødevarer, så har vi her en mulighed for et nyt væksteventyr. Den chance