Karen Hækkerup ser frem til samarbejde med ny minister

Karen Hækkerup byder den nye miljø- og fødevareminister velkommen og glæder sig til et godt samarbejde med Esben Lunde Larsen

Der venter Esben Lunde Larsen en spændende tid med vigtige beslutninger om landbrugets fremtid, og Landbrug & Fødevarers adm. direktør, Karen Hækkerup, ser frem til samarbejdet med den nye miljø- og fødevareminister.

- Landbruget står overfor nogle vigtige år, hvor vi skal arbejde os ud af en økonomisk krise og søsætte fremtidens moderne miljøregulering. Så der bliver nok af store udfordringer at tage op, og det glæder jeg mig til at tage fat på, i dialog med den nye minister, siger Karen Hækkerup.

Karen Hækkerup glæder sig over valget af den nye minister og siger:

- Vi kender kun Esben Lunde Larsen for det gode, vi har allerede haft et fortrinligt samarbejde med ham på forskningsområdet, hvor han har prioriteret den erhvervsrettede forskning.

Landbrug & Fødevarers adm. direktør takker samtidig Eva Kjer Hansen for en god indsats i hendes tid på posten.

- Eva Kjer Hansen var en kompetent og vidende minister, der arbejdede stenhårdt for landbruget, og det skal hun have stor ros for. Jeg er sikker på, at rigtig mange landmænd kommer til at savne Eva Kjer Hansen, siger Karen Hækkerup.

Yderligere kommentarer: Karen Hækkerup, adm. dir. i Landbrug & Fødevarer
via pressechef Henny Christensen, mobil: 24637236.

Jyske virksomheder nupper priserne ved årets Vækstkonference22.9.2017 15:12pressemeddelelse

For sjette år i træk deles der priser ud til landets bedste fødevare- og agrovirksomheder ved Vækstkonferencen, der i år har slået deltagerrekord. 350 direktører og ledere fra landbrug og fødevareklyngen er i dag samlet til årets Vækstkonference i Odense, hvor der diskuteres både produktion, ledelse og salg. Det er Landbrugsavisen, der i samarbejde med Landbrug & Fødevarer, Dansk AgroIndustri, Danish Food Cluster og Dansk Maskinhandlerforening afholder konferencen for sjette år i træk. - Vi er ekstremt glade for konferencens udvikling. Vores idé om at bryde med traditionelle rammer og holde konferencen hos en af klyngens virksomheder, har vist sig at give konferencen den helt rigtige profil. I år kan vi melde udsolgt, hvilket er en helt fantastisk milepæl, siger Jacob Teilmann Andersen, vicedirektør hos LandbrugsMedierne. Temaet for årets konference er digitalisering og teknologisk udvikling i fødevareklyngen. Det holder adm. direktør i Landbrug & Fødevarer, Karen Hækkerup, bla

Fødevareklyngen offentliggør ny forskningsstrategi20.9.2017 07:00pressemeddelelse

Landbrug & Fødevarer, DI Fødevarer og ti store virksomheder fra fødevareklyngen præsenterer i dag samlet en ny strategi for fødevareforskning. Der er brug for et øget fokus på forskning og innovation i fødevareklyngen, hvis Danmark også i fremtiden skal bryste sig af at være en af verdens stærkeste fødevareklynger. Sådan lyder det i ny fødevareforskningsstrategi gældende frem mod 2030, som L&F, DI Fødevarer og virksomheder som Arla, Danish Crown, Chr. Hansen, KMC og Foss offentliggør i dag. - Faldende bevillinger til den strategiske fødevareforskning kan risikere at sætte en stopper for væksten i fødevareklyngen. Det scenarie må vi for alt i verden ikke ende i, siger Karen Hækkerup, adm. direktør i Landbrug & Fødevarer. - I 2030 vil der være 1 mia. flere munde at mætte i verden, og hvis den danske fødevareklynge kan blive verdensbefolkningens foretrukne forsyner af sikre, bæredygtige og kvalitetssikre fødevarer, så har vi her en mulighed for et nyt væksteventyr. Den chance