Kandidater kan stille op til EWIIs repræsentantskabsvalg

Det er ikke kun Christiansborg, der snart er klar til valg: I energikoncernen EWII er det nu muligt for borgere officielt at melde sig som kandidater til repræsentantskabet.
Der er åbent for opstilling til EWIIs repræsentantskabsvalg. Foto: EWII

Repræsentantskabet er koncernens øverste myndighed, og består af 120 folkevalgte repræsentanter, samt to medarbejderrepræsentanter, der sammen med bestyrelsen fastlægger EWIIs retning og strategi. Bestyrelsen i EWII vælges ligeledes blandt repræsentantskabets medlemmer.

Og set i lyset af den aktuelle energisituation, hvor priserne er meget høje, og der er stor usikkerhed om leverancer fra Rusland, har det aldrig været vigtigere at gøre sin stemme gældende, lyder det fra den nuværende formand for bestyrelsen i EWII, Anders Skovdal.

”Alle, der interesserer sig for deres eget forbrug af el, vand og varme, bør stille op. Der er store forandringer på vej i samfundet, både i forhold til fremtidens forsyning og den grønne omstilling, og dem skal vi forholde os til i repræsentantskabet. Det er spændende og vigtigt arbejde,” siger bestyrelsesformanden.

Repræsentantskabsmøder med store tanker og vigtige debatter

EWIIs repræsentantskab mødes tre gange årligt, og her gennemgår bestyrelsen og direktionen EWIIs aktuelle status. Samtidig kan repræsentanterne bidrage med aktuelle indlæg. Det er her, de store – og små - debatter skal tages, lyder det fra administrerende direktør i EWII, Lars Bonderup Bjørn:

”Repræsentantskabsmøderne er min mulighed for at få input fra dem, vi leverer forsyning til hver dag. Jeg får nye perspektiver og ideer af repræsentantskabet, så det er en del af mit job, jeg nyder,” siger Lars Bonderup Bjørn, og tilføjer, at det skam også sagtens kan være nervepirrende at stå ansigt til ansigt med repræsentantskabet:

”Det er min ledelse, og dem, jeg i sidste ende står til ansvar overfor,” siger han.

EWII-koncernen leverer forsyning til seks kommuner – Vejle, Kolding, Fredericia, Middelfart, Vejen og Bornholm – og repræsentantskabet består af medlemmer fra alle seks kredse.

For at stille op skal kandidater have en el- vand- eller varmemåler fra EWIIs forsyningsområde og være over 18 år. Opstillingsperioden løber fra 6. september til 29. september. Der er valg 1. – 15. november.

Nuværende bestyrelsesformand, Anders Skovdal, på 20 63 31 52
Administrerende direktør i EWII Koncernen, Lars Bonderup Bjørn, på 73 73 71 18