Kandidat fra Veganerpartiet bliver løsgænger

En af Veganerpartiets kandidater, Sabrina Holt, bliver løsgænger, men kommer stadig til at stå på valgsedlen under Veganerpartiet d. 16. november.

Sabrina Holt stiller både op i Aarhus Kommune og Region Midtjylland. Det gør hun nu som løsgænger.

"Vi er gensidigt kommet til den aftale at afslutte samarbejdet." udtaler Ulla Koch, forperson for Veganerpartiets landsledelse.

Sabrina Holt kommer stadig til at stå under liste G for Veganerpartiet, da valgsedlerne er trykt. Det samme gælder de forskellige kandidattest online, som afspejler de trykte valgsedler.

Personlige stemmer tilfalder ikke partiet
Omend det er lige op til valget, mener partiet, det er vigtigt at informere borgerne om, hvor deres stemme falder.

"Det er i vælgernes interesse at vide, hvor deres stemme falder. Vi har stoppet samarbejdet med Sabrina, så personlige stemmer på hende kommer ikke til at tilfalde partiet bagefter." udtaler Ulla Koch, forperson for Veganerpartiets landsledelse.

Veganerpartiet stiller stadig med to andre kandidater i  Aarhus Kommune (Allan Hagsten Nørlun og Stefan Gudnason) og en kandidat Region Midtjylland (Stefan Gudnason).

Hvis en kandidat op til valget ikke længere repræsenterer et parti, er kandidaten stadig på stemmesedlen og har stadig chance for at blive valgt til byrådet gennem sine personlige stemmer.

Om Veganerpartiet:
Veganerpartiet er et grønt, økocentrisk og vegansk, dansk, politisk parti, stiftet i oktober 2018. Partiets politiske ordfører er Michael Monberg og blandt partiets mærkesager er dyrerettigheder, en omlægning til en mere bæredygtig landbrugsproduktion samt forøget forbrugeroplysning om klimavenlige forbrugsmønstre. Partiet er opstillingsparate til folketingsvalget i 2023 og deltager i kommunal- og regionalvalget i 2021.