Ingeniørforeningen, IDAIngeniørforeningen, IDA

Kan ledelse spille en rolle i en grønnere fremtid?

Ja! Visionære ledere driver udviklingen i tech og på arbejdspladser, der skal indrette sig anderledes i fremtiden for at blive ved med at være konkurrencedygtige og kunne tiltrække den bedste arbejdskraft

Over tre dage i juni indtager RESPOND Festival Kalvebod Brygges havnepromenade i København. Her kan du sammen med 3.000 andre besøgende være med til at sætte dit præg på workshops, talks og meetups med ledere, forskere og eksperter fra hele verden.

»Vi gider ikke mere dyster dommedagssnak. Ambitionerne for RESPOND Festival er, at det bliver det forum, som viser, hvordan vi sammen gennem teknologi og viden kan omsætte FN’s Verdensmål til konkrete løsninger – og som tilmed kan være med til at skabe konkurrencemæssig fordel. Her spiller industrien og virksomhederne en helt afgørende rolle,« siger Maria Juel Kähler, der er direktør i IDA.

RESPOND Festival, der løber af stablen fra 6.-8. juni, er sat i verden for at skabe et rum, hvor alle – uanset alder og uddannelse – kan få en fornemmelse for, hvordan tech og naturvidenskab kan forbedre vores fælles fremtid. Sammen med partnere, virksomheder, ledere og forskere vil vi undersøge, hvordan vi sammen med teknologien kan forbedre klodens tilstand.

»I en erkendelse af, at verden står over for store globale udfordringer, er der brug for nye løsninger, der baserer sig på teknologi og viden. Det er her RESPOND Festival kommer ind i billedet. Vores mål er at skabe en festival, der skal inspirere, bringe ny viden til bordet og ikke mindst se, hvad der sker, når vi bringer alle vores krøllede hjerner sammen om at definere en bæredygtig fremtid for de kommende generationer,« siger Maria Juel Kähler, der er direktør i IDA.

Smag den spændende street food og nyd en drink med udsigt til vandet langs havnefronten. Både store og små kommer hjem med hovedet fuld af nye oplevelser og en større viden om teknologi som svar på klodens behov for mere bæredygtighed.

Tins Splidsboel, presserådgiver - mail: tsp@ida.dk - tlf. 60 666 700