Kærestepar deler Lotto-million takket være ’Spil Sammen’: ”Det er helt fantastisk, at vi kan have den her ting sammen”

Fynsk kærestepar delte længe drømmen om den store gevinst i Lotto via deres ugentlige ’Spil Sammen’-kupon: Og nu kan de så dele glæden ved at have vundet 1.000.000 kroner til deling ”Det betyder rigtigt meget for os.”

Ville du helst vække din kæreste midt om natten med sætningen ’VI har vundet en million!’ eller med sætningen ’JEG har vundet en million’?

En mand fra en fynsk landsby var ikke spor i tvivl, da han for nyligt tjekkede sin mobil først på natten og opdagede, at han havde fået en kæmpe gevinst ind på sin Danske Spil-konto.

Eller pointen er faktisk, at han kun fik halvdelen af gevinsten. Han og kæresten spiller nemlig Lotto sammen via Danske Spils ’Spil Sammen’, hvor Lotto-kuponen har to eller flere ejere.

”Det var helt fantastisk, at jeg kunne vække min kæreste og sige ’VI har vundet!’ Jeg tror ikke, hun var blevet lige så glad, hvis jeg havde sagt ’JEG har vundet’” fortæller han.

Det fynske kærestepar havde oprindeligt spillet Lotto, hver for sig, indtil de fandt på at slå Lotto-pjalterne sammen.

”Vi blev enige om, at det ikke ville være så sjovt, hvis kun en af os vandt. Det ville i hvert fald være sjovere, hvis vi begge vandt, og så lavede vi klubben en gang sidste år og har spillet sammen siden. Det er helt fantastisk, at vi kan have den her ting sammen. Og nu har vi vundet, og så kan vi begge gøre hver især, hvad vi vil, uden at den anden skal være misundelig,” griner han.

”Det havde været noget andet, hvis det kun var mig, der havde vundet, så kunne jeg have givet hende gaver, men ikke omvendt, så vi ville gerne have, at vi begge vandt, hvis en af os vandt,” fortæller han.

Farvel til gælden

I første omgang vil parret bruge hver deres del af pengene vidt forskelligt. Blandt andet på at bringe gammel og dyr gæld ud af verden:

”Det betyder rigtigt meget for os. Vi har et dyrt banklån, vi først ville have betalt ud om otte år, men nu gør vi det bare. Det giver os her og nu 2.000 kroner mere om måneden til os selv. Altså 2.000 HVER!” siger han.

”Så kan det godt være, at det lyder kedeligt at betale af på gælden, men det betyder helt vildt meget for os. Nu kan vi spare op til ferier og andet sjov. Nu bliver det utroligt meget lettere, når det ikke kun er vores lån, vi bruger penge på,” siger han og nævner en lang række ting, som der nu bliver råd til fremover.

Der skal blandt andet købes en motorcykel, en gamer-computer og ferierejser med børnene til udlandet.

Om spil sammen

Spil Sammen er en smart og sikker måde at oprette en Lottoklub på. Med Spil Sammen kan du spille sammen med familie, venner, kollegaer – og alle andre du har lyst til at dele drømmen om den store gevinst med. Formanden opretter spilleklubben og inviterer herefter omgangskredsen til at spille med. Klubbens medlemmer deler udgifter til kuponerne - og de deler naturligvis også præmierne. Det sker helt automatisk, hver gang der er gevinst.