Kæmpe madfest i København

Coop inviterer til messe om mad i Bella Center i weekenden

Op i mod 10.000 københavnere får 23. – 24. april mulighed for at opleve kendte kokke på nærmeste hold, få gratis smagsprøver fra 70 af Danmarks førende mad-leverandører og at lære at lave alt fra pizza til flødeboller.

Det er Coop, der for første gang inviterer til MAD DAGE LIVE. Det foregår i Bella Center lørdag og søndag den 23./24. april.

”Vi ønsker at levendegøre vores madagenda, som er vores vision om det gode måltid, en mere spændende madkultur og bedre mad og råvarer i supermarkedet,” siger innovationsdirektør Jeff Salter, Coop.

På MAD DAGE LIVE kan man møde bl.a. kokkene Thomas Rode, Gorm Wisveh og Claus Holm, konditoren Mette Blomsterberg og Micki fra Den Store Bagedyst, sundhedsguruen Christian Bitz, Chili Claus og gastronomi-skribenten Ole Troelsø.

For børn vil der være masser af aktiviteter med Go Cook og Øko Container. For både børn og voksne vil der være pizzaværksted og flødebolle-skole.

Billetter kan købes på www.madbillet.dk fra i dag. Prisen er 50 kr. (30 kr. for deres børn).

Man kan læse mere om programmet og bestille billetter på www.coopmaddage.dk

Yderligere information:

Innovationsdirektør Jeff Salter, 5221 3602 / jeff.salter@coop.dk

Projektleder Sanne Nielsen, 4386 3045 / sanne.nielsen@coop.dk

Redaktionen er naturligvis velkommen på Coop Mad Dage Live 2016. Kontakt informationsdirektør Jens Juul Nielsen, jens.juul.nielsen@coop.dk / 5159 4468

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o