Kæmpe kor af håndværkere synger landsholdet til VM

Mere end 100 håndværkere og STARK-medarbejdere var stået tidligt op for at sende det danske herrelandshold til VM med en heftig, højlydt og morgenfrisk udgave af ’Der er et yndigt land’.

Det danske herrelandshold fik sig en gedigen overraskelse på vej til VM i fodbold tirsdag morgen.

Præcis kl. 8.10 skulle landstræner Kasper Hjulmand, staben af assistenter samt 26 landsholdsspillere egentlig bare ud på en kort bustur fra hotel Scandic CPH Strandpark til Kastrup Lufthavn, hvor et chartret fly stod klar til at flyve landsholdet til Qatar. Men allerede på hotellets P-plads fik landsholdet en ’opsang’, som de næppe glemmer foreløbig: Lige over for spillerbussen, på et stillads i tre etager, tog flere end 100 håndværkere og ansatte i byggecenterkæden STARK imod med deres helt egen udgave af ’Der er et yndigt land’.

Der blev sunget igennem, så håndværkernes udgave af nationalsangen næsten lød som den, vi alle kender fra Parken: Højlydt, heftig og lige fra hjertet. Sådan virkede den også på de overraskede landsholdsspillere, der kvitterede for sangen med klapsalver og brede smil.

Opbakning og positiv energi

”Fodboldlandsholdet har givet os danskere så meget – og nu vil vi give dem noget tilbage. Her på afrejsedagen skal landsholdet mærke den kæmpe opbakning, der er til hele holdet herhjemme i Danmark. Især til et VM, hvor der vil være få danskere på lægterne. Vi vil være med til at samle danskerne og bygge en stemning op herhjemme, som landsholdet kan tage med til VM. Hvis landsholdsspillerne får bare en lille smule af den gåsehud, som jeg får, når jeg hører 100 håndværkere synge nationalsangen for fuld hammer, så er vi i mål,” siger marketingchef i STARK Mads Aagaard Jensen.

STARK er blandt hovedsponsorerne for landsholdet og fik omgående DBU med på idéen om at sende holdet til VM med en sang. DBU var også med på at holde planen hemmelig, så sangen kom som en overraskelse for spillerne.

”Der skal også være plads til lidt sjov. Vi vil sende spillerne, staben og landstræneren afsted til en forhåbentlig lang og spændende VM-turnering med al den positive energi, som de kan få af 100 højtsyngende håndværkere,” forklarer Mads Aagaard Jensen.

Kun én chance

’Mission Morgensang’ har krævet masser af planlægning. Alle STARKs forretninger i København og store dele af Sjælland var blevet bedt om at stille med en håndfuld fodbold- og sangglade håndværkere.

Samtidig skulle optrinnet naturligvis filmes. Produktionsteknisk var det lidt af en udfordring. Landsholdsbussen kører selvfølgelig til tiden, så der var kun én chance for at få de gode billeder i kassen.

Udfordringen blev løst ved at opstille adskillige kameraer uden for og inde i bussen, så håndværkernes sang og spilleres reaktioner kunne optages fra et væld af vinkler.

I de kommende uger vil danskerne kunne se og dele forskellige udgaver af videoen på især de sociale medier.

STARK har været sponsor af herrelandsholdet i fodbold siden 2019.

Fotos: DBU m.fl.

STARK er Danmarks største forhandler og distributør af byggematerialer med 84 forretninger i Danmark og Grønland. STARK tilbyder en lang række services til både entreprenører og professionelle håndværkere. Virksomheden beskæftiger over 2.500 medarbejdere og er en del af STARK Group, der med ca. 12.000 medarbejdere i Norden og Tyskland og en omsætning på ca. 37 mia. DKK er en førende leverandør af byggematerialer i Nordeuropa.