Kæmpe facebook gruppe bruges til at udfordre marketingbranchen.

Blandt Iværksætter Netværks godt 70.000 medlemmer gemmer sig en hel hær af soloselvstændige/freelancere, nok den største gruppe i Danmark.

Den er grundlaget for det nystartede freelance marketing bureau, opstartet af bagmændende Lasse Bo Jensen og Martin Christensen der har en lang karierre bag sig indenfor netop marketing og vikarbranchen.

¨Vi kan se at behovet for freelancere vil vokse eksplosivt herhjemme, jeg var i USA for nogen år siden og her var andelen stor, den vil tilsvarende vokse her i DK. Både fordi den enkelte vil have foden under eget bord, men også fordi den enkelte virksomhed kan få en del fleksibilitet og kan skrue op/ned for sin medarbejderstyrke,¨ udtaler Martin.

For at kunne slå til som freelancer er det vigtigt at man kan sælge sig selv, man skal have styr på skat, moms kunder, samt være prisbevidst og endelig kunne slå til når kunden har behov. Det har jeg konstateret er en svær øvelse for rigtig mange, tit er lysten der faktisk ikke. Vores bureau tager fat om netop disse øvelser, så den enkelte freelancer kan koncentrere sin om at løse sit fag til kundens fulde tilfredshed.

Men vil du så ikke konkurrere med dine medlemmer i gruppen, vil det første spørgsmål være. ¨Nej egentlig ikke, vi går efter at lave rammeaftaler med primært store virksomheder og er som sådan en matchmaker mellem kunde og leverandør¨.

¨Og prisen er særdeles konkurrencedygtig, vi tager udgangspunkt i den enkeltes egen pris og lægger et lille cut ovenpå hver enkelt faktureret time.