Kæmpe facebook gruppe bruges til at udfordre marketingbranchen.

Blandt Iværksætter Netværks godt 70.000 medlemmer gemmer sig en hel hær af soloselvstændige/freelancere, nok den største gruppe i Danmark.

Den er grundlaget for det nystartede freelance marketing bureau, opstartet af bagmændende Lasse Bo Jensen og Martin Christensen der har en lang karierre bag sig indenfor netop marketing og vikarbranchen.

¨Vi kan se at behovet for freelancere vil vokse eksplosivt herhjemme, jeg var i USA for nogen år siden og her var andelen stor, den vil tilsvarende vokse her i DK. Både fordi den enkelte vil have foden under eget bord, men også fordi den enkelte virksomhed kan få en del fleksibilitet og kan skrue op/ned for sin medarbejderstyrke,¨ udtaler Martin.

For at kunne slå til som freelancer er det vigtigt at man kan sælge sig selv, man skal have styr på skat, moms kunder, samt være prisbevidst og endelig kunne slå til når kunden har behov. Det har jeg konstateret er en svær øvelse for rigtig mange, tit er lysten der faktisk ikke. Vores bureau tager fat om netop disse øvelser, så den enkelte freelancer kan koncentrere sin om at løse sit fag til kundens fulde tilfredshed.

Men vil du så ikke konkurrere med dine medlemmer i gruppen, vil det første spørgsmål være. ¨Nej egentlig ikke, vi går efter at lave rammeaftaler med primært store virksomheder og er som sådan en matchmaker mellem kunde og leverandør¨.

¨Og prisen er særdeles konkurrencedygtig, vi tager udgangspunkt i den enkeltes egen pris og lægger et lille cut ovenpå hver enkelt faktureret time.

Klimaforandringer og vedvarende energi på dagsordenen12.7.2019 15:07:11 CESTPressemeddelelse

I de seneste år har klimadebatten fået vind i sejlene. Senest i den nu overstået valgkamp har det været førsteprioritet for mange danskere, og i særdeleshed for mange unge mennesker. Flere tusinde folkeskole- og gymnasieelever har brugt mange af deres fredage på at deltage i klimamarch og protester landet over i de større byer så som København, Aarhus og Aalborg. Formålet har været at råbe politikerne op og få dem til at se klimakrisen og de kommende klimaforandringer i øjnene og ikke mindst tage aktion.

Våd sommer får græsset til at gro: Haveejere er købelystne igen12.7.2019 10:34:24 CESTPressemeddelelse

Mens sidste års sommervejr var 30 grader, fuld sol og spejlblankt badevand, har sommeren indtil videre nærmest tangeret til alt det, der kendetegner efterårsmånederne. Starten på sommeren var forholdsvis lunefuld, men nu er lune sommeraftener byttet ud med regnvejr og lavere temperaturer. En stærk kontrast til sidste års tørkeperiode, hvilket specielt mærkes på købelysten hos de danske haveejere. Det danske sommervejr har fået græsset til at gro igen, og de grønne og frodige græsplæner skal igen holdes nede.

Bæredygtigt tøj stormer frem: bambustøj er markedets nye stjernespiller11.7.2019 17:54:10 CESTPressemeddelelse

Klimadebatten fyldte enormt i den netop overstået valgkamp, og klimainteressen er stadigt stigende blandt både unge og gamle. Det seneste år har verden oplevet et klimaoprør fra de unge, der forsøger at tvinge politikerne til handling. Ligeledes er tøjindustrien hoppet med på det sidste tog mod en sundere planet. Her er bambustøj klassens nye dreng, der er strøget ind som klar favorit hos de klimainteresserede - og det er der god grund til. Tøjet er overraskende blødt modsat materialets kilde, og udover den altafgørende faktor, at tøjet har minimal indvirkning på miljøet, så er der flere fordele ved bambustøj. Tøjet er antibakterielt og fjerner dårlig lugt, det er hypoallergen og regulerer samtidig kropstemperaturen.