Juletravlhed hos Dyreværnet: Det vælter ind med kæledyr på internatet

Mens mange danskere har fokus på julegaveindkøb, sprød andesteg og pyntning af det grønne træ, er der ekstrem travlhed hos en af Danmarks ældste dyreværnsforeninger, Dyreværnet. På få dage har Dyreværnet København fået flere end 30 dyr ind på internatet, og det hårdt pressede personale skal nu sørge for, at flere end 150 snuder får en glædelig jul.

Old English Bulldog hvalpen Panda er nu i Dyreværnets varetægt. Billedet må frit benyttes i forbindelse med omtale af Dyreværnet

Det er især Dyreværnets udrykningstjeneste med tre kørende dyreambulancer, der indbringer flere dyr her op til jul. Foreningen modtager hver dag syv – ti anmeldelser om misrøgt af kæledyr i Danmark, og op til jul er der ekstra pres på. Blandt andet har udrykningstjenesten reddet hele 17 hvalpe fra forskellige adresser rundt om i Danmark.

- Sådan er det altid op til en højtid, fortæller Dyreværnets direktør Rikke Christensen-Lee, mens hun er i fuld gang med at tilse en hundemor, der mistænkes for at være drægtig. – Det vælter ind med dyr, og i år har vi fået rigtigt mange hvalpe og drægtige tæver, så der er ekstra pres på i denne tid.

Det er personlige tragedier, sygdom eller indlæggelser hos ejerne der har været årsag til, at Dyreværnets ambulancer har haft mere travlt end normalt i denne måned. Eksempelvis var fire hvalpe og deres hundemor overladt til sig selv i tre dage, efter at deres ejer var blevet indlagt. Hele den lille familie er nu i Dyreværnets varetægt.

- Heldigvis er det vores erfaring, at ejerne ønsker deres dyr alt det bedste, siger direktør Rikke. – Men vi kan alle komme i en situation, hvor vi har behov for hjælp enten til os selv eller til vores dyr. Og som dyreværnsforening er vi utroligt glade for, at folk kontakter os for at overdrage dyrene i stedet for at få dem aflivet, smiler Rikke og fortsætter: - Vi skal nok sørge for, at snuderne kommer på højkant igen og bliver adopteret ud til nye hjem. Men jeg må indrømme, at lige nu, er vi særdeles hårdt spændt for, siger den fortravlede direktør afslutningsvis.

I perioden 1. januar til 30. november 2016 har Dyreværnet skaffet nye familier til hele 931 kæledyr. Pr. den 15. december 2016 har Dyreværnet 150 dyr boende på internaterne i København og Kolding og ude i pleje hos private familier. 71 af dem er allerede klar til adoption.

For yderligere information kontakt venligst pressechef Signe Sehested Lund på tlf.:
40 30 66 15

Dyreværnet er en af Danmarks ældste dyreværnsforeninger. Foreningen, der er stiftet i 1898, arbejder ud fra en NO KILL-politik, hvor alt sættes ind på at redde ethvert dyr fra aflivning. Læs mere på www.dyreværnet.dk eller https://www.facebook.com/dyrevaernet.dk/

40 30 66 15

Hvalpen Blade, er netop ankommet til Dyreværnet sammen med ni andre hunde. Billedet må frit benyttes i forbindelse med omtale af Dyreværnet
Hvalpen Hugo blev reddet af Dyreværnet i sidste øjeblik. Billedet må frit benyttes i forbindelse med omtale af Dyreværnet

Dyreværnet: Fremtiden sikret for 14 misrøgtede hunde3.7.2017 10:12pressemeddelelse

Siden den 22. maj har fremtiden for 14 hunde, som Dyreværnet fjernede fra deres ejer i samarbejde med politiet, været uvis. De forhutlede snuder, hvoraf de 13 er chihuahua-blandinger mens én af dem er en Dansk Svensk Gårdhund, var alle groft misrøgtede og i meget dårlig stand, da de ankom til Dyreværnet i en af foreningens ambulancer. Hundene var blevet fjernet fra deres ejer efter at dyreværnsforeningen havde modtaget en anmeldelse om misrøgt, hvorefter dyreambulancen straks blev sendt af sted for at besigtige forholdene.

Adopter et dyr fra Dyreværnet i uge 37 så donerer Dyreværnet adoptionsprisen videre til Dansk Flygtningehjælp7.9.2015 13:23pressemeddelelse

Europa overstrømmes af flygtninge. Både børn og voksne er på flugt fra grusomheder i Syrien, Irak og andre af verdens brændpunkter. Man skal være skåret af sten, for ikke at lade sig påvirke af de tusindvis af vandrende menneskeskæbner, hvis fremtid er uvis. Hos Dyreværnet har man derfor besluttet at bidrage til det store hjælpearbejde ved at donere indtægterne fra dyr, der får nye hjem i perioden 7. til 13. september til Dansk Flygtningehjælp.

Dyreværnet hitter på facebook: Større end X Factor, Lars Løkke og FCK28.8.2015 06:30pressemeddelelse

Dyreværnet, som er en af Danmarks ældste dyreværnsforeninger (stiftet 1898), er i den grad i medvind på de sociale medier: Med sine flere end 191.000 følgere, har den gamle NGO formået at svinge sig godt ind i sit tredje århundrede og har i dag flere fans end både landets mest populære TV-program, X Factor (ca. 110.000 følgere), Danmarks statsminister, Lars Løkke (ca. 183.500 følgere), og en af kongerigets mest populære fodboldklubber: FCK (ca. 189.500 følgere).