Coop Danmark A/S

Julesweatre fra Kvickly skal sikre julehjælp til udsatte familier

Del
Coops kunder samler hvert år ind til Røde Kors Julehjælp, så udsatte børn og deres familier får mulighed for at fejre jul. I år skruer Kvickly yderligere op for indsatsen med årets julesweater.

Fra i dag kan kunderne i Kvickly købe årets julesweater i alle kædens butikker landet over. For hver solgte sweater går 20 kr. ubeskåret til Røde Kors Julehjælp, som hvert år hjælper tusindvis af børnefamilier, der ellers ikke har råd til hverken gaver eller festmåltider. Coops kunder har de seneste seks år samlet ind til Røde Kors Julehjælp via stregkodekuponer i butikkerne, men i Kvickly kan de nu bidrage ekstra og få en sweater med hjem. Årets julesweater fås til både voksne og børn.

Hos Coops kategorigruppechef for tekstil, Michael Dreyer, lå samarbejdet med Røde Kors om julesweateren lige til højrebenet:

- Vi har de senere år oplevet en stigende interesse for de sjove og festlige striksweatre med julemotiver. Sweatrene bliver ofte brugt til at sprede hygge, glæde og et lille smil, og derfor var det oplagt, at vi i år også gav vores kunder mulighed for at sprede lidt ekstra glæde hos familier, der har det svært. Og så har vi valgt at lave sweatrene til både børn og voksne, så hele familien kan være fælles om at støtte det gode formål, siger Michael Dreyer.

Hos Røde Kors er man også glade for samarbejdet om julesweatrene. Og der er brug for hver en krone, forklarer Britta Brix, Corporate Engagement Manager i Røde Kors:

- Mange børnefamilier i Danmark har i år brug for julehjælp. De har ikke råd til julemiddag, juletræ eller gaver, og derfor føler børnene sig anderledes og udenfor klassefællesskabet. I 2020 modtog 13.300 familier i Danmark Røde Kors’ julehjælp. Vi håber at hjælpe mindst lige så mange familier i år. Men vi kan ikke gøre det uden Coops kunder. Derfor glæder det os, at de nu har en ekstra mulighed for at støtte Julehjælpen med Coops festlige og sjove julesweatre. Vi håber, at kunderne med årets julesweatre vil sprede hygge og julestemning hos familie, venner eller kollegaer samtidig med, at de deler lidt af juleglæden med trængte familier, siger Britta Brix.

Julesweatrene kan købes i alle Kvicklys butikker fra i dag. De får i størrelserne:
Børn str. 98-140
Dame str. S-2XL
Herre str. M-3XL

Sælges så længe lager haves.

Om Røde Kors Julehjælp

Julehjælpen består typisk af et gavekort på 800 kr. til Coop eller en kurv fyldt med julens madvarer og en lille gave til børnene. På den måde får både børn og voksne en juleaften, som de fleste andre familier. Røde Kors samarbejder så vidt muligt med kommunerne, når de skal udvælge, hvilke familier der skal modtage julehjælpen. I 2020 modtog 13.300 børnefamilier Røde Kors Julehjælp.

Kontakter

Michael Dreyer, Kategorigruppechef for tekstil i Coop: 27 80 33 18
Britta Anastassia Brix, Corporate Engagement Manager i Røde Kors: 24 85 71 49

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye