Coop Danmark A/S

Julesweatre fra Kvickly skal sikre julehjælp til udsatte familier

Del

Coops kunder samler hvert år ind til Røde Kors Julehjælp, så udsatte børn og deres familier får mulighed for at fejre jul. I år skruer Kvickly yderligere op for indsatsen med årets julesweater.

Fra i dag kan kunderne i Kvickly købe årets julesweater i alle kædens butikker landet over. For hver solgte sweater går 20 kr. ubeskåret til Røde Kors Julehjælp, som hvert år hjælper tusindvis af børnefamilier, der ellers ikke har råd til hverken gaver eller festmåltider. Coops kunder har de seneste seks år samlet ind til Røde Kors Julehjælp via stregkodekuponer i butikkerne, men i Kvickly kan de nu bidrage ekstra og få en sweater med hjem. Årets julesweater fås til både voksne og børn.

Hos Coops kategorigruppechef for tekstil, Michael Dreyer, lå samarbejdet med Røde Kors om julesweateren lige til højrebenet:

- Vi har de senere år oplevet en stigende interesse for de sjove og festlige striksweatre med julemotiver. Sweatrene bliver ofte brugt til at sprede hygge, glæde og et lille smil, og derfor var det oplagt, at vi i år også gav vores kunder mulighed for at sprede lidt ekstra glæde hos familier, der har det svært. Og så har vi valgt at lave sweatrene til både børn og voksne, så hele familien kan være fælles om at støtte det gode formål, siger Michael Dreyer.

Hos Røde Kors er man også glade for samarbejdet om julesweatrene. Og der er brug for hver en krone, forklarer Britta Brix, Corporate Engagement Manager i Røde Kors:

- Mange børnefamilier i Danmark har i år brug for julehjælp. De har ikke råd til julemiddag, juletræ eller gaver, og derfor føler børnene sig anderledes og udenfor klassefællesskabet. I 2020 modtog 13.300 familier i Danmark Røde Kors’ julehjælp. Vi håber at hjælpe mindst lige så mange familier i år. Men vi kan ikke gøre det uden Coops kunder. Derfor glæder det os, at de nu har en ekstra mulighed for at støtte Julehjælpen med Coops festlige og sjove julesweatre. Vi håber, at kunderne med årets julesweatre vil sprede hygge og julestemning hos familie, venner eller kollegaer samtidig med, at de deler lidt af juleglæden med trængte familier, siger Britta Brix.

Julesweatrene kan købes i alle Kvicklys butikker fra i dag. De får i størrelserne:
Børn str. 98-140
Dame str. S-2XL
Herre str. M-3XL

Sælges så længe lager haves.

Om Røde Kors Julehjælp

Julehjælpen består typisk af et gavekort på 800 kr. til Coop eller en kurv fyldt med julens madvarer og en lille gave til børnene. På den måde får både børn og voksne en juleaften, som de fleste andre familier. Røde Kors samarbejder så vidt muligt med kommunerne, når de skal udvælge, hvilke familier der skal modtage julehjælpen. I 2020 modtog 13.300 børnefamilier Røde Kors Julehjælp.

Kontakter

Michael Dreyer, Kategorigruppechef for tekstil i Coop: 27 80 33 18
Britta Anastassia Brix, Corporate Engagement Manager i Røde Kors: 24 85 71 49

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Ny HR-chef i Irma19.11.2021 13:13:06 CET | Pressemeddelelse

Maria Hamm er tiltrådt som ny HR-chef for Irma pr. 1. november. Hun kommer fra en stilling som Head of People & Culture i ISS Danmark, hvor hun har været siden 2018. Tidligere har Maria arbejdet hos Mærsk og DHL, også internationalt, og boet i Schweiz og Sverige. "Jeg har en stor passion for at skabe relationer og opnå resultater gennem mennesker, og jeg glæder mig meget til samarbejdet med alle kollegerne i såvel Irma som resten af Coop,” siger Maria Hamm. ”Vi har et ambitiøst mål om at øge trivslen som fundament for positive resultater i Irma. Samtidig ønsker vi at styrke fællesskabsfølelsen og udvikle Irma til Danmarks ​mest moderne retail arbejdsplads. Så der er nok at kaste sig over, og heldigvis skal vi bygge videre på et rigtig godt fundament og ikke starte fra scratch,” siger Maria Hamm. Hun har en executive MBA fra Henley Business School i London. Irma består af 68 butikker, der alle ligger i hovedstadsområdet. Kædedirektør Charlotte Nilsson Norby har netop offentliggjort stra

Dagli’Brugsen vinder på jobglæde i detailbranchen17.11.2021 16:25:04 CET | Pressemeddelelse

I ny stor undersøgelse fra Jobindex bliver Dagli’Brugsen kåret som det bedste sted at arbejde, blandt 18 kæder. Resultatet er baseret på besvarelser fra knap 7.000 nuværende og tidligere medarbejdere, der i undersøgelsen evaluerer deres jobglæde på arbejdspladsen. - Jeg er ekstremt stolt over vi vinder på jobglæde i detailbranchen. Specielt fordi det er vores egne kolleger i butikkerne, der anerkender Dagli’Brugsen som en god arbejdsplads. Resultatet kommer ovenpå en pandemi, der har sat ekstra krav til vores kolleger i butikkerne. De har ydet en indsats udover det sædvanlige for at servicere og sikre kundernes behov og myndighedernes retningslinjer. Kollegerne i butik fortjener den største anerkendelse for den indsats, de har gjort både før, under og efter, at vi blev udfordret af en pandemi, siger kædedirektør i Dagli’Brugsen Maria Beck Tange. Undersøgelsen fra Jobindex konkluderer at et kundeorienteret arbejdsmiljø er kilde til stolthed i branchen. Ligesom det at gøre karriere og mu

SuperBrugsen og Kvickly indleder ny jagt på mange nye kolleger17.11.2021 12:18:03 CET | Pressemeddelelse

I løbet af det kommende år forventer Brugskæderne – Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen – at få brug for mange nye kolleger fx bagere, slagtere, delikatessemedarbejdere og salgsledere. Det er baggrunden for, at man nu har premiere på en helt ny rekrutteringskampagne. Under overskriften ”Hos os sælger du både gode varer og gode værdier” tager Coop-kæderne nu hul på et koncept, der går ud på at vise et mere nuanceret billede af, hvad det vil sige at arbejde i SuperBrugsen, Kvickly og Dagli´Brugsen. ”Det fællesskab og kollegaskab, som er en del af vores DNA, rammer tidsånden godt. Med den knaphed på arbejdskraft, der er i øjeblikket, er det et stærkt kort for os at vise, hvilken rolle man udfylder. Fx gør en slagter meget mere end at skære bøffer. Han hjælper også kunderne med at få nem og god mad på bordet i en travl hverdag, og en god leder får både medarbejderne og butikken til at blomstre,” siger HR-chef Kirsten Jespersen, Brugskæderne. I kampagnen indgår en række film række film,

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum