Coop Danmark A/S

Julesweatre fra Kvickly skal sikre julehjælp til udsatte familier

Del
Coops kunder samler hvert år ind til Røde Kors Julehjælp, så udsatte børn og deres familier får mulighed for at fejre jul. I år skruer Kvickly yderligere op for indsatsen med årets julesweater.

Fra i dag kan kunderne i Kvickly købe årets julesweater i alle kædens butikker landet over. For hver solgte sweater går 20 kr. ubeskåret til Røde Kors Julehjælp, som hvert år hjælper tusindvis af børnefamilier, der ellers ikke har råd til hverken gaver eller festmåltider. Coops kunder har de seneste seks år samlet ind til Røde Kors Julehjælp via stregkodekuponer i butikkerne, men i Kvickly kan de nu bidrage ekstra og få en sweater med hjem. Årets julesweater fås til både voksne og børn.

Hos Coops kategorigruppechef for tekstil, Michael Dreyer, lå samarbejdet med Røde Kors om julesweateren lige til højrebenet:

- Vi har de senere år oplevet en stigende interesse for de sjove og festlige striksweatre med julemotiver. Sweatrene bliver ofte brugt til at sprede hygge, glæde og et lille smil, og derfor var det oplagt, at vi i år også gav vores kunder mulighed for at sprede lidt ekstra glæde hos familier, der har det svært. Og så har vi valgt at lave sweatrene til både børn og voksne, så hele familien kan være fælles om at støtte det gode formål, siger Michael Dreyer.

Hos Røde Kors er man også glade for samarbejdet om julesweatrene. Og der er brug for hver en krone, forklarer Britta Brix, Corporate Engagement Manager i Røde Kors:

- Mange børnefamilier i Danmark har i år brug for julehjælp. De har ikke råd til julemiddag, juletræ eller gaver, og derfor føler børnene sig anderledes og udenfor klassefællesskabet. I 2020 modtog 13.300 familier i Danmark Røde Kors’ julehjælp. Vi håber at hjælpe mindst lige så mange familier i år. Men vi kan ikke gøre det uden Coops kunder. Derfor glæder det os, at de nu har en ekstra mulighed for at støtte Julehjælpen med Coops festlige og sjove julesweatre. Vi håber, at kunderne med årets julesweatre vil sprede hygge og julestemning hos familie, venner eller kollegaer samtidig med, at de deler lidt af juleglæden med trængte familier, siger Britta Brix.

Julesweatrene kan købes i alle Kvicklys butikker fra i dag. De får i størrelserne:
Børn str. 98-140
Dame str. S-2XL
Herre str. M-3XL

Sælges så længe lager haves.

Om Røde Kors Julehjælp

Julehjælpen består typisk af et gavekort på 800 kr. til Coop eller en kurv fyldt med julens madvarer og en lille gave til børnene. På den måde får både børn og voksne en juleaften, som de fleste andre familier. Røde Kors samarbejder så vidt muligt med kommunerne, når de skal udvælge, hvilke familier der skal modtage julehjælpen. I 2020 modtog 13.300 børnefamilier Røde Kors Julehjælp.

Kontakter

Michael Dreyer, Kategorigruppechef for tekstil i Coop: 27 80 33 18
Britta Anastassia Brix, Corporate Engagement Manager i Røde Kors: 24 85 71 49

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse

Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye