Julehilsener kan blive til folkeskov

I en tid, hvor vi ser mindre til hinanden, gør energihandelsselskabet SEAS-NVE, som er en del af Andel koncernen, det muligt at sende en julehilsen til en, man savner. For hver julehilsen planter selskabet nemlig et træ gennem Growing Trees Network

Ole Christian Vestergaard, som er direktør i energihandelsselskabet SEAS-NVE, siger:

”Mange ser lidt mindre til hinanden, end vi plejer her i julemåneden. Derfor vil vi gerne hjælpe danskerne med at sende julehilsner og samtidig gøre noget godt for naturen og kommende generationer. Nyplantede træer er ikke store, men med tiden gør de gavn. De øger fx biodiversiteten ved at give flere levesteder for andre planter og dyr, ligesom de også gavner vores grundvand.”

Når man planter folkeskove, rejser man dem over grundvandsmagasiner. På den måde sikrer vi vores drikkevand i fremtiden, fordi der udvaskes mindre nitrat end ved landbrugsjord.

Ole Christian Vestergaard tilføjer:

”Og så vil vi rigtig gerne i dialog med både vores kunder og danskerne generelt om vores fælles natur og på sigt om, hvordan vi sammen kan skabe endnu bedre og klimavenlige løsninger. Tiltaget her afspejler et initiativ i en dagsorden, der er vigtig for os.”

Alle kan være med og sende en julehilsen – både nuværende, kommende og tidligere kunder.

Folkeskove til glæde for danskerne
Sammen med Growing Trees Network håber Ole Christian Vestergaard på, at danskerne vil være med, så vi sammen kan få plantet en masse træer. Skovene er folkeskove med fredskovsstatus. De er dermed offentligt tilgængelige, så med tiden kan danskerne gå en tur i en skov af julehilsner.

Der er plads til 47.000 træer fordelt på tre områder på Sjælland – omkring Tølløse, Tune og Hillerød. Træerne bliver plantet af Growing Trees Network i 2021 i de to årlige plantesæsoner i foråret og efteråret.

Du kan sende din julehilsen på www.enskovafhilsner.dk, og læse mere om folkeskove på www.folkeskove.dk.

Efter købet af Ørsteds privatkundeforretning har Andel-koncernen i en periode to energiselskaber, SEAS-NVE Energi A/S og SEAS-NVE Strømmen A/S, der på sigt integreres til ét fælles selskab.

Kontaktoplysninger for pressen

Andels pressetelefon: 21 70 31 01

70 29 29 00http://www.andel.dk/

Vi har alle en andel i energien

Andel er et andelsselskab, der bygger og tror på, at det bedste samfund er et samfund med muligheder for alle. Lige muligheder for at lade elbilen og gå online. En velfungerende vital infrastruktur skaber sammenhæng og sammenhold. Et stærkt sammenhold kræver stærke forbindelser. Vi er afhængige af at være forbundet med hinanden – elektrisk og digitalt – og vi er hinandens bedste forbindelse.

I Andel vil vi være hinandens bedste forbindelse, og vi tager ansvar for at skabe en fælles fremtid – for vores kunder, vores andelshavere og vores omverden. Andel har 2,8 millioner kundeforhold og via vores datterselskaber, Clever, Energi Danmark, Fibia og SEAS-NVE, giver vi dig markedets bedste energiløsninger og den skarpeste kunderådgivning. Vi en del af en ambitiøs grøn omstilling, når vi investerer i havvindmøller, ladeinfrastruktur og visionære energiløsninger. Andel har hovedsæde i Svinninge og primære lokationer i Ballerup, Haslev og Virum. Koncernen har 1.700 ansatte og omsatte i 2019 for 6.902 mio. kr.