Toptryk Grafisk

Julegavesucces: Trykkeri tredobler antallet af nissebøger til syge børn

Toptryk Grafisk vil gentage succesen med en julekalenderbog til børn, der må tilbringe juledagene på hospitalet. Trykkeriet regner med at tredoble salget, mens hele overskuddet fra bogen går ubeskåret til Danske Hospitalsklovne.
Overskuddet fra salget af Nissernes Julekalenderbog går ubeskåret til Danske Hospitalsklovne, så endnu flere børn får glæde af de røde næser. Foto: PR.

Den første december opdager Asta, at hun har en helt speciel evne. Hun kan se nisser, og de har brug for hendes hjælp til at løse et stort problem med deadline den 24. – naturligvis. Nissernes Julekalenderbog er produceret af Toptryk Grafisk, der med et nyt revideret oplag på 3000 bøger vil gøre julen lidt bedre for alle de børn, der må tilbringe den på hospitalet. Trykkeriet har store forventninger til projektet.

– Sidste år blev nissebogen revet væk af cirka 1000 børn. Derfor har vi tre gange så mange bøger ude i år. Det betyder rigtig meget for alle vores medarbejdere, at vi kombinerer den velgørende indsats med et produkt, som vi selv fremstiller, fortæller Astrid van der Sterren, der er marketingchef i Toptryk Grafisk, og uddyber.

– Vores overskud fra salget af Nissernes Julekalenderbog – det vil sige 21 kroner per eksemplar – går til Danske Hospitalsklovne, som gør en stor indsats for indlagte børn i Danmark. Derudover får de stillet bogen til rådighed, så de kan læse højt for børnene, men også som gaver, de kan give til alle de børn, der måske har et særligt behov for at få løftet humøret op til jul, siger Astrid van der Sterren.

Inspiration fra 50’erne

Bogprojektet blev kickstartet af et julekort i 2016 fra forfatter Ingo Milton til Toptryk Grafisk, der efterfølgende fik ideen til bogen. Forfatteren henter sin inspiration fra barndommen og håber, at julekalenderbogen inspirerer flere forældre til at læse højt for deres børn i juledagene.

– Udfordringen var at forene god gammeldags julestemning med den hverdag, som børn kender i dag. Jeg huskede Carla og Vilhelm Hansens små julefortællinger fra 1950’erne, hvilket inspirerede mig til at lave en kalenderhistorie med 24 afsnit. Og jeg kan da godt genkende lidt af mig selv i bogens hovedperson – har vi ikke alle haft en lille usynlig ven med rød hue i december måned? Jeg tør godt sige, at jeg har haft et par stykker, fortæller Ingo Milton.

Nissernes Julekalenderbog udgives i et samarbejde mellem Toptryk Grafisk, forfatter og illustrator Ingo Milton og Forlaget EgoLibris. Bogen henvender sig til børn i alderen 3-10 år og kan købes hos boghandlere og i nethandlen.

Olav Arnkjær
PR Consultant, Epicent PR
oar@epicent.dk

Billeder

Download
Ideen til julekalenderen er fostret af Toptryk Grafisks kreative hjerner, mens bogen er forfattet og illustreret af Ingo Milton. Foto: PR.
Download

Information om Toptryk Grafisk

Toptryk Grafisk
Buskmosevej 4
6300 Gråsten

74 65 01 01http://www.toptryk.dk

Toptryk Grafisk er et full-service-trykkeri, der blev grundlagt i 1981. Virksomheden, der siden 2002 har ligget i Gråsten, beskæftiger godt 30 medarbejdere og har AAA-rating fra Bisnode – den højeste kreditvurdering.

Følg pressemeddelelser fra Toptryk Grafisk

Flere pressemeddelelser fra Toptryk Grafisk