JPN-MINISTRY-AGRICULTURE

Pressemeddelelse: SUSHI WORKSHOP AFHOLDT I KØBENHAVN DEN 14. NOVEMBER 2015

Det japanske ministerium for Landbrug, Skovbrug og Fiskeri (Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries) afholdte den 14. november 2015, en sushi-workshop for 50 personer i København, der introducerede danskerne for temaki-sushi (håndrullede sushi). Målet er, at sushi bliver en naturlig del af danskernes hverdagskost, fordi sushi opfattes som en sund ret, der nemt kan tilberedes i de danske hjem med ingredienser, der er tilgængelige et hvert dansk køleskab.

Der er multimedier i denne udgave af Smart News. Se hele udgaven her: http://www.businesswire.com/news/home/20151116006689/da/

Workshoppen startede med et seminar med Professor ved Syddanmark Universitet, Ole G. Mouritsen (Ph.D og D.Sc.), der med sin biofysiske tilgang til smag, fortalte om sushi og umami i det japanske køkken.

Workshoppen fortsatte derfra med en temaki-sushi demonstration af Jens Rahbek Hansen, som er medstifter af sushikæden, Sticks’n’sushi og for nylig stifter af gadekøkkenet Yatai, på DTU Campus. Jens gennemgik ingredienserne, og viste bl.a. hvordan en laks skulle fileteres.

Endeligt blev deltagerne kastet ud i, selv at lave temaki-sushi i grupper af 5-6, hvor de kunne afprøve og sammensætte deres egen temaki-sushi af 25 ingredienser, herunder simple ingredienser, som let findes i danskerne køleskab, f.eks. roastbeef, æggekage, gourmetpølser og røget laks.

Til maden kunne deltagerne nyde japanske specialiteter som: tangsalat, edamame-bønner, japansk øl, limonade og sake – alle specialiteter, som er tilgængelig på webshops og i specialbutikker rundt om i Danmark.

"SUSHI 2.0 - lær at lave hjemmelavede temaki (hånd-rullede) sushi" blev finansieret af The Japanese Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries, og sponsoreret af: Kikkoman Trading Europe GmbH, JFC Deutschland GmbH, HAUGEN-GRUPPEN A/S og Inco København

Contact:

For yderligere information: