Jesperhus

Jesperhus : udvikling af campingpladser er vejen frem

De danske campingpladser er i krise, og antallet af gæster er dykket 11 procent de seneste 10 år, rapporterer TV2 News i dag. Men billedet er mere nuanceret end som så. Det kan man skrive under på – på Mors. Her har en målrettet produktudvikling og million-investeringer skabt vækst.

- hvis man skal overleve som campingplads i dag, skal man skille sig ud. Det nytter ikke noget, at man har et produkt, som kunderne kan få i Sydeuropa til billigere penge og med solgaranti. Man er nødt til at fokusere på bestemte målgrupper og gå all in, siger direktør Peter Overgaard, fra Jesperhus.

Jesperhus har oplevet stor succes med at fokusere på børnefamilier.

- børnefamilierne har en helt utrolig travl hverdag, og derfor er det vigtigt for dem, at man kan komme et sted hen, hvor ungerne kan løbe rundt i trygge omgivelser og hvor mor og far kan slappe af og være sammen med børnene, og hvor der er en lang række tilbud til børn og voksne, og som er inkluderet i opholdet, slår Peter Overgaard fast.

Investerer millioner i oplevelser
Derfor har investerer Jesperhus også løbende i fornyelser. Senest har man investeret syv millioner kroner  i renovering af svømmehallen til Hugo´s Badeland, der er blevet et kæmpehit blandt børnene. Herudover er der investeret i visualiseringer og meget mere.

- Danmark har jo et underfundigt klima, der normalt byder på skyet vejr, blæst og i værste fald regn. Derfor er man nødt til at have en lang række indendørs aktiviteter, der kan opfylde børnefamiliernes ønsker til en ferie i Danmark. Derfor har vi også indendørs badeland, legehal, JungleZoo, piratshows, underholdning med Jungledyret Hugo og så videre, påpeger Peter Overgaard.

Jesperhus bruger over en million kroner om året alene på underholdningsshows til børnene.

- vi er nødt til at udvikle os. Manglende udvikling er lig afvikling, siger Peter Overgaard.

Jesperhus har hvert år flere end 200.000 gæster og beskæftiger flere end 300 medarbejdere i højsæsonen.

Yderligere information:
Direktør Peter Overgaard, tlf. 4042 3701

Information om Jesperhus

Jesperhus
Legindvej 30
7900 Nykøbing Mors

9670 1400http://www.jesperhus.dk

Jesperhus er en ferie- og forlystelsespark beliggende i Legind Bjerge udenfor Nykøbing Mors.

Den er i dag en af landets største ferieparker med flere end 200.000 gæster om året.

Jesperhus består af Nordeuropas største blomsterpark, der åbner Kristi Himmelfartsdag hvert år med en veteranbiludstilling med mellem 500-600 biler. Blomsterparken er fyldt med smukke blomster og dækker et otte hektar stort område. Her er der også HUGO Legeland, parkshows med HUGO og hans venner, Junglezoo og meget andet.

Herudover består Jesperhus af et kæmpe ferieområde med 650 campingenheder, 40 campinghytter, 103 hytter med eget bad og toilet, 10 feriehuse med bad og toilet- heraf flere tematiserede HUGO-hytter - kæmpe udendørs og indendørs HUGO Badeland, 4-D biograf, sports - og aktivitetshal, Piratkro med piratshow, et udfordrende mountainbike track og mange, mange flere aktiviteter inde og ude. Resort området starter sæsonen den 23. marts 2018.

Jesperhus har indgået aftale om brugen af figuren Jungledyret Hugo med Egmont, der ejer rettighederne.

Følg pressemeddelelser fra Jesperhus

Flere pressemeddelelser fra Jesperhus