Jesperhus : publikum vilde med ny blomsterøl fra Thisted Bryghus
Der var smil over hele linjen og ros til den nye blomsterøl Edith – en hyldest til Edith Overgaard, der sammen med ægtefællen Niels i 1966 grundlagde den største turistattraktion på Mors : Jesperhus Blomsterpark – da øllen blev præsenteret for publikum tirsdag eftermiddag.
- vi har fået fantastiske reaktioner : en let, frugtig, sommerlig øl til alle med en flot gylden farve og en flot smag af sommer, siger Peter Overgaard – direktør fra Jesperhus.
Han fortæller, at rigtigt mange piger og kvinder er glade for, at der er kommet en øl, der også passer til dem og som ikke er så tung som mange andre øl.
- vi har manglet den i sortimentet, og den sælger allerede godt på førstedagen, lyder det fra Peter Overgaard.
Langt forarbejde
Forarbejdet til den nye øl startede allerede i efteråret, hvor Brygmester Antoni Aagaard Madsen fra Thisted Bryghus, indsamlede rosenknopper i Jesperhus.
- vi startede med at plukke rosenknopperne, der herefter blev tørret. Herefter skulle smagen hentes ud af roserne, og det skete ved, at vi lagde rosenknopperne i 40% alkohol i fire uger, fortæller Brygmesteren.
Og han er gået efter en helt bestemt smag.
- Når du drikker den her øl, skal du tænke blomster og roser. Det var dog vigtigt, at den ikke blev for parfumeret i smagen, og jeg synes, at vi har ramt en god balance. Udover rosenknopperne har vi tilsat Havtorn fra Nationalpark Thy og en smule amerikansk humle. Jeg er rigtig glad for den nye øl Edith, og jeg synes, vi har opnået hvad vi håbede på, nemlig en frisk aromatisk sommerøl med en flot rødgylden farve, fortæller brygmesteren.
Hyldest til mor Edith
Edith og Niels Overgaard åbnede i 1966 det, der i første omgang var familiens baghave for publikum. Her kunne de drikke deres medbragte kaffe og hygge sig i den tre hektar parklignende have og nyde de flotte og velduftende blomster.
- blomster hænger jo sammen med kvinder og mødre, og der står jo en stærk kvinde bag alt. Og det man kan roligt sige, at der også gjorde i vores familie, fortæller direktør Peter Overgaard om baggrunden for at lave den nye øl og fortsætter:
- vores mor var lige som en god mor skulle være. Hun var god til at tage sig af os fire drenge, hun legede med os og hun drillede os alt det, kun kunne komme afsted med. Hun var en fantastisk kvinde og familiens samlende punkt, fortæller direktør Peter Overgaard.
Han fortæller, at familien er stolte over, at Edith Overgaard nu hædres med sin egen øl lavet i samarbejde med Thisted Bryghus – Årets Danske Bryggeri i 2015, 2016 og 2017.
Den nye blomsterøl er brygget i 10.000 eksemplarer, og kan kun købes i Jesperhus Parken på Mors – både hos købmanden på campingpladsen og i parkens restauranter.
Nøgleord
Kontakter
Yderligere informationer:
Peter Overgaard, direktør for Jesperhus, tlf. 4042 3701
Billeder
Information om Jesperhus
Jesperhus er en ferie- og forlystelsespark beliggende i Legind Bjerge udenfor Nykøbing Mors.
Den er i dag en af landets største ferieparker med flere end 200.000 gæster om året.
Jesperhus består af Nordeuropas største blomsterpark, der åbner Kristi Himmelfartsdag hvert år med en veteranbiludstilling med mellem 500-600 biler. Blomsterparken er fyldt med smukke blomster og dækker et otte hektar stort område. Her er der også HUGO Legeland, parkshows med HUGO og hans venner, Junglezoo og meget andet.
Herudover består Jesperhus af et kæmpe ferieområde med 650 campingenheder, 40 campinghytter, 103 hytter med eget bad og toilet, 10 feriehuse med bad og toilet- heraf flere tematiserede HUGO-hytter - kæmpe udendørs og indendørs HUGO Badeland, 4-D biograf, sports - og aktivitetshal, Piratkro med piratshow, et udfordrende mountainbike track og mange, mange flere aktiviteter inde og ude. Resort området starter sæsonen den 23. marts 2018.
Jesperhus har indgået aftale om brugen af figuren Jungledyret Hugo med Egmont, der ejer rettighederne.
Følg pressemeddelelser fra Jesperhus
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Jesperhus
Jesperhus investerer millionbeløb efter succesrig sæson21.11.2019 14:55:00 CET | Pressemeddelelse
De danske børnefamilier har fået øjnene op for feriecentret på Mors, der har igangsat de største investeringer i ti år. Med den kommene investering på 13 mio. kroner, er der investeret godt 20 mio. kroner de sidste par år.
Jesperhus slår dørene op til nyt Abeland8.4.2019 06:28:39 CEST | Pressemeddelelse
Jesperhus slår nu dørerne op til det nye legeland Zik & Zak´s Abeland. Det godt seks millioner kroner dyre byggeri sætter helt nye standarder for børnenes muligheder for leg i Jesperhus.
Jesperhus fortsætter væksten med solidt overskud31.1.2019 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Jesperhus kom i regnskabsåret 2017/2018 ud med et overskud på små 3.9 mio. kroner – godt 1,1 mio. kroner bedre end året før. Har investeret to-cifret millionbeløb i nye oplevelser til de danske børnefamilier.
Jesperhus laver julekalender-app til børnene29.11.2018 07:56:20 CET | Pressemeddelelse
Der er lagt op til spænding og en lille smule gys, når Jesperhus åbner den første låge på årets julekalender på lørdag. Dr. Træls vil spærre HUGO inde i et bur !
Jesperhus bygger nyt abe-land for millioner7.11.2018 18:05:46 CET | Pressemeddelelse
Jesperhus har de seneste tre år investeret et to-cifret millionbeløb i udvikling af publikumsfaciliteterne. Nu bygger man et seks millioner kroner dyrt indendørs eldorado for børnene : Zik & Zak´s Abeland.