Jernbaneoverenskomsten: Forhandlingerne fortsætter mandag i forligsinstitutionen

Forligsmanden har indkaldt Dansk Jernbaneforbund og Dansk Industri til forhandlinger om Jernbaneoverenskomsten mandag kl. 10.00. Forhandlingerne brød sammen torsdag morgen og parterne enedes om at anmode om Forligsinstitutionens bistand.

Jernbaneoverenskomsten dækker godt 2.000 overenskomstansatte lokomotivførere, togførere og stationsbetjente i DSB, Arriva Tog A/S og en række private godsselskaber samt Metrostewarderne i Metro Service A/S.

Dansk Jernbaneforbund arrangerer Bak-op Demonstration foran Forligsinstitutionen kl. 9.00-10.00

Foto: Justin Lawson, Pexels

Information om Dansk Jernbaneforbund

Havarikommissionen frikender alle folk på gulvet – man burde have lyttet mere til dem18.12.2019 11:14:25 CET | Pressemeddelelse

Havarikommissionen har i dag offentliggjort sin længe ventede rapport om den tragiske Storebæltsulykke i januar 2019. Dansk Jernbaneforbund noterer med tilfredshed, at Havarikommissionen bekræfter, at ingen medarbejdere involveret i læsning af godstoget eller fremføring af nogle af de to tog kan lastes for ulykken. Man burde faktisk have lyttet til medarbejderne på gulvet.