Jens Visholm stopper i Coop

Efter 6 år i direktionen og knap 10 år i Coop fratræder Koncerndirektør Jens Visholm sin stilling senest med udgangen af juni i år.
”Over en lang årrække har Jens bidraget væsentligt til den kontinuerlige transformation af Coop, som er sket over de seneste tre strategiperioder. Senest bevis på dette er naturligvis vores resultater i 2020, som viser, at Coop står med et stærkt fundament for fremtiden,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander.
Jens Visholm har i de fleste år været ansvarlig for den kommercielle indsats i kategori- og indkøbsfunktionerne, men har i sine 6 år i direktionen også haft ansvaret for bl.a. Logistik, Marketing, CSR, og har siden nytår stået i spidsen for direktionsområdet Kunder & Kommunikation.
”Siden min tiltrædelse som adm. direktør efteråret 2020 har vi løbende drøftet Jens’ fremtid i Coop, og desværre har vi ikke kunnet finde en gensidigt tilfredsstillende permanent rolle til Jens i den nye organisation, hvorfor vi nu er blevet enige om at skilles.
Men jeg er taknemmelig for, at Jens i den seneste periode har være en del af forandringsarbejdet og sammen med de nye kolleger i direktionen også har været med til at skabe rammerne for den kommende 2025-strategi, ” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen.
Jens Visholm var arkitekten bag Coops madmanifest og mange nye partnerskaber med leverandører på fødevaresiden. Senere har han bl.a. været med i udviklingen af lavpriskæden Coop365 samt etablering af bagerkæden BrødCooperativet.
Jens Visholm er 51 år og kom i 2012 til Coop fra Dagrofa. Før det har han haft ledende jobs i bl.a. Statoil og Fona og indenfor bureauverdenen.
”Jeg har haft tæt på 10 fantastiske år i Coop, hvor jeg har nydt at samarbejde med ekstremt kompetente kolleger og partnere. Jeg har også haft det privilegie, at jeg som en del af direktionen har arbejdet tæt på koncernens mange spændende og forskellige forretningsområder. Disse mange erfaringer ser jeg nu frem til at sætte i spil i nye sammenhænge”, siger Jens Visholm, der forventer at fortsætte sin karriere indenfor retail-verdenen på både bestyrelses- og ledelsesniveau.
Det bliver dog ikke helt farvel til Coop, da Jens Visholm har takket ja til et tilbud om at forsætte som eksternt bestyrelsesmedlem i flere af Coop-koncernens datterselskaber.
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og
SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

