Jens Visholm stopper i Coop

Efter 6 år i direktionen og knap 10 år i Coop fratræder Koncerndirektør Jens Visholm sin stilling senest med udgangen af juni i år.

”Over en lang årrække har Jens bidraget væsentligt til den kontinuerlige transformation af Coop, som er sket over de seneste tre strategiperioder. Senest bevis på dette er naturligvis vores resultater i 2020, som viser, at Coop står med et stærkt fundament for fremtiden,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander.

Jens Visholm har i de fleste år været ansvarlig for den kommercielle indsats i kategori- og indkøbsfunktionerne, men har i sine 6 år i direktionen også haft ansvaret for bl.a. Logistik, Marketing, CSR, og har siden nytår stået i spidsen for direktionsområdet Kunder & Kommunikation.

”Siden min tiltrædelse som adm. direktør efteråret 2020 har vi løbende drøftet Jens’ fremtid i Coop, og desværre har vi ikke kunnet finde en gensidigt tilfredsstillende permanent rolle til Jens i den nye organisation, hvorfor vi nu er blevet enige om at skilles.

Men jeg er taknemmelig for, at Jens i den seneste periode har være en del af forandringsarbejdet og sammen med de nye kolleger i direktionen også har været med til at skabe rammerne for den kommende 2025-strategi, ” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen.

Jens Visholm var arkitekten bag Coops madmanifest og mange nye partnerskaber med leverandører på fødevaresiden. Senere har han bl.a. været med i udviklingen af lavpriskæden Coop365 samt etablering af bagerkæden BrødCooperativet.

Jens Visholm er 51 år og kom i 2012 til Coop fra Dagrofa. Før det har han haft ledende jobs i bl.a. Statoil og Fona og indenfor bureauverdenen.

”Jeg har haft tæt på 10 fantastiske år i Coop, hvor jeg har nydt at samarbejde med ekstremt kompetente kolleger og partnere. Jeg har også haft det privilegie, at jeg som en del af direktionen har arbejdet tæt på koncernens mange spændende og forskellige forretningsområder. Disse mange erfaringer ser jeg nu frem til at sætte i spil i nye sammenhænge”, siger Jens Visholm, der forventer at fortsætte sin karriere indenfor retail-verdenen på både bestyrelses- og ledelsesniveau.

Det bliver dog ikke helt farvel til Coop, da Jens Visholm har takket ja til et tilbud om at forsætte som eksternt bestyrelsesmedlem i flere af Coop-koncernens datterselskaber.

Irma inviterer kunder med i jagt på nye varer14.6.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nye varer, der i dag ikke findes i nogen anden supermarkedskæde. Det er målet for nyt, innovativt fremstød i Irma, der begynder i dag. Under overskriften ”Irma elsker madiværksættere” går et Irma et gear op og sætter en ny standard for produktudvikling i den danske fødevareverden. For som en del af et fremstød for Danmarks mindste producenter, indleder Irma sammen med sine kunder jagten på helt nye varer. Her opfordres kunder til at tippe Irma om små producenter, de kender, og varer, de godt kunne tænke sig at finde på Irmas hylder. ”Irma har altid været på de smås side i form af de mindste producenter og de største ildsjæle, der brænder for at udvikle nye og bedre smagsoplevelser,” siger Irmas direktør, Charlotte Norby. ”Når vi skruer så kraftigt op for indsatsen, skyldes det tre ændringer i vores branche: Kundernes interesse for mere unikke produkter og større smagsoplevelser er vokset de seneste år, under Corona nærmest eksplosivt Nye producenter pibler frem. Der har næppe nogensind

Tilbagekald af Lille Bjørn Mortadella pølse3.6.2021 13:31:07 CEST | Pressemeddelelse

Produkt: Lille Bjørn Mortadella pølse Bedst før: Alle holdbarhedsdatoer til og med 05.07.2021 Stregkode: 4006229002630 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Fakta og Coop 365 Leverandør: The Family Butchers Germany GmbH Virksomhed, der tilbagekalder: Coop Danmark A/S Årsag: Der er risiko for metalstøv i produktet. Risiko: Mistanke om metalstøv udgør en forbruger risiko. Råd til forbrugerne: Skulle du have varen opbevaret, kan varen leveres tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den.

Coop: Regeringens støtte til lokalsamfund kan redde butikker28.5.2021 12:15:54 CEST | Pressemeddelelse

Som led i regeringens landdistriktspakke, er der afsat 18 mio. kr. til borgerdrevne butikker. Det får opbakning fra Coop. Med ca. 300 nærbutikker er Coop en af de virksomheder i Danmark med mest lokal tilstedeværelse ”Coops butikker ude i de lokale samfund er jo allerede ejet af medlemmerne. Coop har lige fra starten for 155 år siden været en borgerdrevet butik og virksomhed. Det er vi stadig. Men der er mange steder, hvor den sidste butik har det svært, og støtte til disse, kan være med til at sikre den livsnerve, butikkerne er i disse lokalsamfund,” siger bestyrelsesformand for Coop, Lasse Bolander. Coop er i forvejen i fuld gang med en række aktiviteter, bl.a. crowdfunding, der skal hjælpe de mindste butikker. Coop er i gang med at udvikle et helt nyt koncept, som er målrettet mod at sikre driften i de mindste butikker og nye områder, hvor der er mulighed for at drive mindre butikker. ” Vi glæder os over at regeringen ser de samme ting som os, nemlig at de små landdistrikter har beh