Jens Overgaard, Aarhus, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Søndag blev Jens Overaard på Kræftens Bekæmpelses repræsentantskabsmøde i Kolding genvalgt til hovedbestyrelsen.

Overlæge og professor Jens Overgaard fra Aarhus er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse, som han har siddet i siden 2015.

I hovedbestyrelsen vil han bl.a. arbejde for bedre kræftforskning og deraf bedre behandling, herunder færre senfølger til kræftbehandling.

– Jeg vil fortsat bruge erfaringerne fra mit mangeårige virke inden for kræftbehandling og forskning til at støtte kræftsagen i Danmark, og samtidig bruge den sidste del af min karriere til at ”betale lidt tilbage” af den megen støtte, jeg gennem tiderne har modtaget fra Kræftens Bekæmpelse, siger Jens Overgaard, der har i mere end 50 år været tilknyttet Kræftens Bekæmpelses aktiviteter som bl.a. forsker og formand for Kræftens Bekæmpelses Natur- og lægevidenskabelige udvalg.

Ida Pedersen, Hanstholm, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse27.5.2018 17:00pressemeddelelse

Ida Pedersen, Hanstholm, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse, som hun har siddet i siden 2015. Ida Pedersen er uddannet sygeplejerske, har et diplom i offentlig forvaltning og er medlem af kommunalbestyrelsen. - Gennem mit arbejde som sygeplejerske oplever jeg desværre stadig patienter og pårørende, der føler sig svigtet. De mangler støtte og vejledning om behandlingsmuligheder og rette individuelle opfølgningsforløb. Jeg vil gerne arbejde for, at alle aktører bidrager til bedst mulige forløb, siger hun.

Helle Pappot, Allerød, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse27.5.2018 16:57pressemeddelelse

Overlæge, dr.med Helle Pappot, Allerød ,er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Hun har været medlem af hovedbestyrelsen siden 2015 og vil arbejde for bedst mulig patient- og pårørende-inddragelse på kræftområdet ud fra patienternes ønske. - I mit job som overlæge på Rigshospitalets kræftafdeling (onkologisk klinik) møder jeg rigtig mange kræftpatienter og deres pårørende. Det er mit indtryk, at mange af de mennesker, jeg møder, ønsker at tage aktivt del i kræftforløbe, siger Helle Pappot, der i hovedbestyrelsen også vil arbejde for at fastholde Kræftens Bekæmpelses store engagement i og støtte til alle aspekter af kræftforskning.