Jens Overgaard, Aarhus, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Søndag blev Jens Overaard på Kræftens Bekæmpelses repræsentantskabsmøde i Kolding genvalgt til hovedbestyrelsen.

Overlæge og professor Jens Overgaard fra Aarhus er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse, som han har siddet i siden 2015.

I hovedbestyrelsen vil han bl.a. arbejde for bedre kræftforskning og deraf bedre behandling, herunder færre senfølger til kræftbehandling.

– Jeg vil fortsat bruge erfaringerne fra mit mangeårige virke inden for kræftbehandling og forskning til at støtte kræftsagen i Danmark, og samtidig bruge den sidste del af min karriere til at ”betale lidt tilbage” af den megen støtte, jeg gennem tiderne har modtaget fra Kræftens Bekæmpelse, siger Jens Overgaard, der har i mere end 50 år været tilknyttet Kræftens Bekæmpelses aktiviteter som bl.a. forsker og formand for Kræftens Bekæmpelses Natur- og lægevidenskabelige udvalg.

Brun for enhver pris: 6 ud af 10 unge solariebrugere ved godt, at deres solarieforbrug kan give kræft2.10.2018 06:00pressemeddelelse

Solariebrug er kræftfremkaldende, og jo yngre du er, jo farligere er det. Men hvis vi vil have unge til at lade være med at gå i solarium, er det ikke nok at fortælle dem, at det er sundhedsskadeligt. Det ved de fleste nemlig godt, viser en ny undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne. Solkampagnen efterlyser fokus på, at modermærkekræft er en meget alvorlig sygdom