Jens Overgaard, Aarhus, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Søndag blev Jens Overaard på Kræftens Bekæmpelses repræsentantskabsmøde i Kolding genvalgt til hovedbestyrelsen.

Overlæge og professor Jens Overgaard fra Aarhus er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse, som han har siddet i siden 2015.

I hovedbestyrelsen vil han bl.a. arbejde for bedre kræftforskning og deraf bedre behandling, herunder færre senfølger til kræftbehandling.

– Jeg vil fortsat bruge erfaringerne fra mit mangeårige virke inden for kræftbehandling og forskning til at støtte kræftsagen i Danmark, og samtidig bruge den sidste del af min karriere til at ”betale lidt tilbage” af den megen støtte, jeg gennem tiderne har modtaget fra Kræftens Bekæmpelse, siger Jens Overgaard, der har i mere end 50 år været tilknyttet Kræftens Bekæmpelses aktiviteter som bl.a. forsker og formand for Kræftens Bekæmpelses Natur- og lægevidenskabelige udvalg.

For sent indkaldt til screening: Dårlig økonomi skal ikke hindre erstatning14.12.2018 15:15Pressemeddelelse

Danske hospitaler skal ikke længere kunne bruge manglende ressourcer som forklaring på, at de ikke rettidigt indkalder kvinder til screening for brystkræft. Det er desværre sket, selv om de har en lovbunden pligt til at indkalde til screening inden for fastsatte tidsfrister. Derfor hilser Kræftens Bekæmpelse det velkomment, at regeringen med en lovændring vil sikre patienternes adgang til erstatning.