Jens Overgaard, Aarhus, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Søndag blev Jens Overaard på Kræftens Bekæmpelses repræsentantskabsmøde i Kolding genvalgt til hovedbestyrelsen.

Overlæge og professor Jens Overgaard fra Aarhus er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse, som han har siddet i siden 2015.

I hovedbestyrelsen vil han bl.a. arbejde for bedre kræftforskning og deraf bedre behandling, herunder færre senfølger til kræftbehandling.

– Jeg vil fortsat bruge erfaringerne fra mit mangeårige virke inden for kræftbehandling og forskning til at støtte kræftsagen i Danmark, og samtidig bruge den sidste del af min karriere til at ”betale lidt tilbage” af den megen støtte, jeg gennem tiderne har modtaget fra Kræftens Bekæmpelse, siger Jens Overgaard, der har i mere end 50 år været tilknyttet Kræftens Bekæmpelses aktiviteter som bl.a. forsker og formand for Kræftens Bekæmpelses Natur- og lægevidenskabelige udvalg.

Ny stor undersøgelse kortlægger senfølger hos overlevere efter kræft i ungdommen29.6.2018 17:06pressemeddelelse

Behandling af kræft bliver hele tiden bedre, og flere overlever sygdommen. Derfor bliver det mere og mere vigtigt at have fokus på, hvordan man får et godt liv efter sygdommen. Ny forskning fra Kræftens Bekæmpelse kortlægger nu, i den største undersøgelse af sin slags til dato, hvilke senfølger tidligere kræftpatienter har risiko for at få i form af sygdomme der rammer kroppens hormonsystemer. Det er viden som kan bruges til at opdage senfølgerne tidligt og måske mindske omfanget.