Jens Overgaard, Aarhus, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse

Søndag blev Jens Overaard på Kræftens Bekæmpelses repræsentantskabsmøde i Kolding genvalgt til hovedbestyrelsen.

Overlæge og professor Jens Overgaard fra Aarhus er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse, som han har siddet i siden 2015.

I hovedbestyrelsen vil han bl.a. arbejde for bedre kræftforskning og deraf bedre behandling, herunder færre senfølger til kræftbehandling.

– Jeg vil fortsat bruge erfaringerne fra mit mangeårige virke inden for kræftbehandling og forskning til at støtte kræftsagen i Danmark, og samtidig bruge den sidste del af min karriere til at ”betale lidt tilbage” af den megen støtte, jeg gennem tiderne har modtaget fra Kræftens Bekæmpelse, siger Jens Overgaard, der har i mere end 50 år været tilknyttet Kræftens Bekæmpelses aktiviteter som bl.a. forsker og formand for Kræftens Bekæmpelses Natur- og lægevidenskabelige udvalg.