Jeff Salter bliver ny kommerciel direktør for Coop365 og Fakta

Coop365 er i øjeblikket under hastig udvikling med mange nye butikker på vej.

For at styrke den udvikling er Jeff Salter udnævnt til ny kommerciel direktør for både Coop365 og Fakta.

Hans opgave bliver at skabe det stærkeste grønne koncept i discount med butikker, som kunderne skal opleve som mere attraktive og inspirerende.

”Med Jeff på holdet får vi nok dansk dagligvarehandels dygtigste til at skabe vindende butikskoncepter. Det har han dokumenteret gennem fornyelse og udvikling af Danmarks største dagligvarekæder, eksempelvis SuperBrugsen, hvor han stod bag kædens markante løft fra 2013 og frem,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.

”Det går meget stærkt med udviklingen af Coop365 lige nu, og testen af de nye elementer går godt, men vi skal stadig blive endnu tydeligere med at vise kunderne, hvordan kæden adskiller sig fra andre,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop365 og Fakta.

Jeff Salter, 45 år, kommer fra en tilsvarende stilling i Brugskæderne, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen, og kommer med en dyb erfaring fra dagligvarehandlen, bl.a. som tidligere innovationsdirektør i Coop.

”At være med til at skabe Danmarks nye grønne discountkæde er en udfordring, jeg ikke kan sige nej til. På et marked præget af meget stærke, primært udenlandske kæder, bliver opgaven at give kunderne noget andet og bedre, end de får i dag, og gøre det tydeligt, hvorfor de skal vælge os,” siger Jeff Salter.

Han begynder i jobbet senest 1. november.

Yderligere information:

Kædedirektør Thomas Nielsen, 2095 2299

Kommerciel direktør Jeff Salter, 2163 9091

Foto af Jeff Salter til fri brug er vedlagt

Coop-kunder kan nu samle mærker til store rabatter på FDB Møbler21.10.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For første gang nogensinde bliver det muligt for kunderne i SuperBrugsen, Kvickly, Dagli´Brugsen, Irma og Coop.dk at købe en række af FDB Møblers klassikere – og nogle helt nye designs – med store rabatter ved at samle mærker fra deres indkøb. FDB Møbler er for første gang i sin historie gået ind i en samlemærkekampagne i samarbejde med Coop. ”Vi gør det for at markere, at vi er kommet så langt med vores bæredygtighedscertificering, at vi kan kalde os Danmarks mest ansvarlige møbelvirksomhed. Derfor vil vi gerne give Coop-kunderne denne unikke mulighed, så endnu flere lærer os at kende,” siger adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler. Alle varer, der er med i samlemærkekampagnen, har markedets mest ambitiøse miljøcertificering, det fælles nordiske mærke, Svanen. Målet er, at hovedparten af vores produkter i 2025 skal være Svanemærket. Alt træ har fra starten været FSC certificeret. FDB Møbler er det første brand i Danmark der har haft alt træ FSC-certificeret. Desuden arbejder FDB Møbler hve

Kvickly Slagelse inviterer trængte familier i biografen i efterårsferien18.10.2021 10:31:37 CEST | Pressemeddelelse

Mandag den 18. oktober kl. 13 har Kvickly Slagelse inviteret omkring 50 børnefamilier, der særligt har brug for en god ferie, en tur i biografen. Her skal de hygge sig med én af feriens største familiefilm, Familien Adams 2. Initiativet er del af Kvicklys ”Gode naboer er Guld værd”-indsats. Under Corona-nedlukningen kunne Kvickly sælge varer, som specialforretningerne ikke kunne sælge i den periode. Derfor besluttede Kvickly i februar 2021, at overskuddet af det ekstra salg skulle bruges på at sætte gang i handelslivet lokalt efter genåbningen. Hvert Kvickly-varehus beslutter selv, hvordan pengene bruges lokalt. Det er varehuschef i Kvickly Slagelse Mark Gunst, der har taget initiativ til at invitere familierne i biografen. ”Med ”Gode naboer er Guld værd”-indsatsen har Kvickly givet mig en fantastisk mulighed for at gøre en stor forskel lokalt. Og jeg vil gerne bruge pengene et sted, hvor det virkelig kan mærkes. Derfor har jeg valgt at give børn og familier, der særligt har brug for d

Coop Trading og Carrefour udvider sit samarbejde7.10.2021 18:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den franske dagligvaregigant Carrefour og det fælles nordiske indkøbsselskab Coop Trading udvider deres samarbejde til også at omfatte Carrefours internationale mærker. De to virksomheder annoncerede i maj et strategisk samarbejde, der var fokuseret på egne mærker (private labels). Nu udvides samarbejdet, så det også kommer til at omfatte globale mærkevareproducenter. Carrefour World Trade (CWT) har fået mandat til at definere og udvikle Coop Tradings internationale partnerskab med globale mærkevareleverandører fra 1. januar 2022. Partnerskabet er underskrevet CWT og Coop Trading, og dækker Coop i Finland (SOK), Danmark (Coop Danmark), Norge (Coop Norge) og Sverige (Coop Sverige). Carrefours Merchandise Executive Director, Guillaume de Colonges: “Vi er glade for at byde Coop Trading velkommen som ny international partner i Carrefour World Trade. Coop i de nordiske lande har vist stærk vækst og en flot drift på deres hjemmemarked, og passer godt ind i CWTs geografiske dækning. Det nye p