Jeff Salter bliver ny kommerciel direktør for Coop365 og Fakta
Coop365 er i øjeblikket under hastig udvikling med mange nye butikker på vej.
For at styrke den udvikling er Jeff Salter udnævnt til ny kommerciel direktør for både Coop365 og Fakta.
Hans opgave bliver at skabe det stærkeste grønne koncept i discount med butikker, som kunderne skal opleve som mere attraktive og inspirerende.
”Med Jeff på holdet får vi nok dansk dagligvarehandels dygtigste til at skabe vindende butikskoncepter. Det har han dokumenteret gennem fornyelse og udvikling af Danmarks største dagligvarekæder, eksempelvis SuperBrugsen, hvor han stod bag kædens markante løft fra 2013 og frem,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.
”Det går meget stærkt med udviklingen af Coop365 lige nu, og testen af de nye elementer går godt, men vi skal stadig blive endnu tydeligere med at vise kunderne, hvordan kæden adskiller sig fra andre,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop365 og Fakta.
Jeff Salter, 45 år, kommer fra en tilsvarende stilling i Brugskæderne, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen, og kommer med en dyb erfaring fra dagligvarehandlen, bl.a. som tidligere innovationsdirektør i Coop.
”At være med til at skabe Danmarks nye grønne discountkæde er en udfordring, jeg ikke kan sige nej til. På et marked præget af meget stærke, primært udenlandske kæder, bliver opgaven at give kunderne noget andet og bedre, end de får i dag, og gøre det tydeligt, hvorfor de skal vælge os,” siger Jeff Salter.
Han begynder i jobbet senest 1. november.
Yderligere information:
Kædedirektør Thomas Nielsen, 2095 2299
Kommerciel direktør Jeff Salter, 2163 9091
Foto af Jeff Salter til fri brug er vedlagt
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
400 Coop-butikker donerer påskens overskudsvarer26.3.2024 06:46:14 CET | Pressemeddelelse
Onsdag og lørdag aften inden helligdagene vil organisationen Stop Spild Lokalt (SSL) hente varer i omkring 400 af Coops butikker – varer som ellers ville løbe på datoen, inden påsken er omme. Varerne omfordeles af SSL via deres madoaser i hele Danmark. Det drejer sig først og fremmest om de butikker, der holder lukket i påskehelligdagene, og dermed har overskudsvarer, som ikke kan holde sig, til butikkerne åbner igen efter påske. "I Stop Spild Lokalt oplever vi ved højtiderne et særligt stort pres, ude i familierne, hvor det er ekstra svært at få enderne til at mødes. Derfor er vi glade for, at vi igen i år oplever en stor opbakning fra Coops butikker og en lyst til at donere deres overskudsvarer, så det kan gavne en masse mennesker" siger stifter og direktør af SSL, Rasmus Erichsen. For andet år i træk er påskeuddelingen på højde med juledonationen i forhold til mængden af mad der indsamles og uddeles, antallet af uddelingssteder rundt om i Danmark, og antallet af frivillige, der delt
Nyd havelivet uden at bekymre dig om problematisk kemi: Havehynder og parasoller fra Coop er ikke imprægneret med PFAS21.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
PFAS er en stor gruppe af syntetiske og menneskeskabte kemikalier, som findes i mange forbrugerprodukter. Forskning viser at PFAS er problematisk for både mennesker og miljø. Coop har forbudt og udfaset PFAS gennem de seneste 10 år og har nu nået en ny milepæl. Coop sælger kun PFAS-fri havehynder og parasoller.
Coop sparer 290 ton plast om året med ny pose19.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Coop har udskiftet den hidtidige engangspose med en ny variant, som indeholder meget mindre plast, og det giver store CO2-besparelser i produktionen. Selvom den nye pose er tyndere, så kan den stadig løse kundernes behov for at kunne fragte varer hjem fra butikkerne.
Coop etablerer folkeskov nummer to ved Tistrup18.3.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den nye skov optager CO2 og er samtidig et folkeligt projekt, som skal fremme biodiversiteten og skabe nye naturoplevelser i området.
Sustainable Brand Index 2024: Änglamark bliver for andet år i træk opfattet som det mest bæredygtige brand8.3.2024 12:15:37 CET | Pressemeddelelse
De danske forbrugere er blevet mere skeptiske, når de skal vurdere, hvor bæredygtigt et brand er. Mange brands går derfor tilbage i Sustainable Brand Index 2024. Men ikke Änglamark, som indtager førstepladsen for andet år i træk.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum