JEAN-ÉRIC VERGNE – INDTAGER BERN

Jean-Éric Vergne leverede en fuldstændig fænomenal indsats i weekendens Swiss E-Prix, og med en flot sejr tog han et stort skridt i retning af at køre mesterskabs-titlen i hus. Franskmanden viste høj klasse ved at være den første kører til at køre bilen i pole fra kvalifikationsrunde 1, og samtidig så blev han med weekendens sejr også den eneste, der har kørt 3 sejrer hjem i denne sæson.

Alt flaskede sig for teamets franske kører, der kørte et utrolig flot løb på den hurtige bane i Bern. Det modsatte var tilfældet for den tyske kollega, André Lotterer, der trods et super flot race, hvor han, fra en startplacering som nummer 8, kørte over målstregen som nummer 4. Men en kommunikationsfejl mellem teamet og køreren gav ham en straf efter løbet og en endelig placering som nummer 14. En kæmpe streg i regningen for teamet, der ellers havde indtaget de 2 første placeringer i kørernes mesterskab og en solid føring i team-mesterskabet. Første pladsen i team-mesterskabet forbliver i DS hænder, men afstanden er ikke helt så stor, her før den sidste race-weekend i NYC i midten af juli. Og der er nok ingen tvil om, at det franske team håber på at kunne køre mesterskabstitlen hjem på Bastille Day den 14.juli.

Kommentarer fra løbet:

Mark Preston, DS TECHEETAH Team Principal: “Jean-Éric truly was on fire today. Vergne the king of Bern, and how well deserved. But I must also take this opportunity to give a lot of kudos to the team for this incredible performance. We find ourselves in a very familiar situation going into New York for the final two races now, leading both Drivers’ and Teams’ championships. We may have extended both with 32 and 43 respectively, but even though it may seem much, it’s not a comfortable lead in Formula E. There’s two more races to go in the double-header finale and there’s everything left to play for.”

André Lotterer, P14: “It was a shame to receive such a hard penalty in the end after having fought so hard together with my engineers to climb up the pack, it has for sure put a downer on things as the points for fourth would have been invaluable for my title hunt. Nevertheless, now we keep our heads down and prepare New York for a comeback and to end the season on a high.”

Jean-Éric Vergne, P1: “The team worked so well, and it couldn’t have been a better day today. At the end with the rain it was really stressful. I had to be careful because I’d rather finish second than in the wall for the championship, so I was of course trying to win the race, but also being extra cautious. All in all a fantastic weekend for the team, pole position, victory and extending the lead in both championships. It went perfectly well and I’m very pleased with the work that we have done.”

Se highlights fra løbet her: https://youtu.be/SKM48G5kW4Q

Swiss E-Prix, 11. afd. af Formel E 2019

1 Jean-Éric Vergne (DS TECHEETAH)
2 Mitch Evans (Jaguar)