Iværksættere pitcher grønne forretningsideer til E.ON

I dag torsdag d. 9. februar samles publikum, iværksættere og en fagjury til anden og næstsidste runde i E.ON Danmarks iværksætterprogram,

"Vi har modtaget 33 ansøgninger og har udvalgt 10 innovative og interessante start-ups, der i eftermiddag skal pitche deres projekt-idé foran en fagjury fra E.ON og publikum. Vi forventer at se op til 180 mennesker til Pitch-dagen og er meget spændte på forløbet og resultatet. Temaet for alle projekterne er bæredygtighed og løsninger på fremtidens energiudfordringer," fortæller Lars Van Hauen, Chief Innovation Officer hos E.ON Danmark.

På selve dagen bliver der kåret to vindere for bedste pitch af henholdsvis jury og publikum. Efterfølgende bliver de 10 projekter vurderet, hvorefter E.ON vælger to-tre projekter, der får tilbudt mulighed for at sidde hos E.ON Danmark i tre måneder allerede fra 1. marts. De vil i perioden få adgang til E.ONs fagekspertise og generel sparring, op til 30.000 Euro i startkapital og kontorfaciliteter stillet til rådighed, imens de modner deres idéer og gør dem markedsklare.

Den tredje og sidste runde, som er en "Demo-Day", afholdes til juni, hvor de virksomheder, der har siddet inhouse hos E.ON Danmark, skal præsentere deres projekter på fem minutter. Denne gang kun foran E.ONs fagjury. Til den tid skal koncepterne være færdigudviklede.

Herefter beslutter fagjuryen, om der skal indgås samarbejde fremadrettet med et eller flere af projekterne til gavn for alle parter.

Læs mere om #accelerateCPH

Læs mere om "Pitch-day"-eventet på Facebook

Dagens program

13.00 - Velkomst

13.05 - Introduktion v. Lars van Hauen, Chief Innovation Officer, E.ON Danmark

13.10 - Pitch start

14.45 - Tale v. investor Peder Nedergaard, Capital2GROW

15.15 - Præsentation af dagens vindere af publikums- og juryprisen.

15.30 - Networking

17.00 - Tak for i dag

Miljø, energi; Transport <original_url>http://www.mynewsdesk.com/dk/e-on-danmark-a-s/news/ivaerksaettere-pitcher-groenne-forretningsideer-til-eon-219126

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

E.ON tilbyder grøn og gratis opladning til elbiler på Folkemødet13.6.2017 08:00nyhed

Det skal være nemmere at være elbilist og tage del i den grønne omstilling. E.ON har de seneste par år tilbudt alle elbilister at oplade gratis under Folkemødet, og i år er ingen undtagelse. Tager man elbilen til Folkemødet, kan man derfor se frem til at oplade sin elbil gratis i Allinge fra torsdag til søndag. E.ON opstiller fem ladestandere med to udtag på Circle K-tankstationen, hvilket betyder, at op til ti elbiler har mulighed for at oplade på samme tid. ”Vi har selv deltaget på Folkemødet de sidste tre år, og hvert år ser vi flere og flere elbiler i Allinge. Dette er en positiv udvikling, som vi støtter 100 procent op omkring. Vi arbejder for at gøre det nemmere at være elbilist i Danmark og derfor er det også helt naturligt for os at opsætte nem og gratis opladning til de mange elbilister, der besøger Folkemødet,” siger Tore Harritshøj, adm. direktør i E.ON og understreger, at al strøm i E.ONs ladenetværk er certificeret vindenergi. Derfor bidrager man både til den grønne omstil