Iværksættere pitcher grønne forretningsideer til E.ON

I dag torsdag d. 9. februar samles publikum, iværksættere og en fagjury til anden og næstsidste runde i E.ON Danmarks iværksætterprogram,

"Vi har modtaget 33 ansøgninger og har udvalgt 10 innovative og interessante start-ups, der i eftermiddag skal pitche deres projekt-idé foran en fagjury fra E.ON og publikum. Vi forventer at se op til 180 mennesker til Pitch-dagen og er meget spændte på forløbet og resultatet. Temaet for alle projekterne er bæredygtighed og løsninger på fremtidens energiudfordringer," fortæller Lars Van Hauen, Chief Innovation Officer hos E.ON Danmark.

På selve dagen bliver der kåret to vindere for bedste pitch af henholdsvis jury og publikum. Efterfølgende bliver de 10 projekter vurderet, hvorefter E.ON vælger to-tre projekter, der får tilbudt mulighed for at sidde hos E.ON Danmark i tre måneder allerede fra 1. marts. De vil i perioden få adgang til E.ONs fagekspertise og generel sparring, op til 30.000 Euro i startkapital og kontorfaciliteter stillet til rådighed, imens de modner deres idéer og gør dem markedsklare.

Den tredje og sidste runde, som er en "Demo-Day", afholdes til juni, hvor de virksomheder, der har siddet inhouse hos E.ON Danmark, skal præsentere deres projekter på fem minutter. Denne gang kun foran E.ONs fagjury. Til den tid skal koncepterne være færdigudviklede.

Herefter beslutter fagjuryen, om der skal indgås samarbejde fremadrettet med et eller flere af projekterne til gavn for alle parter.

Læs mere om #accelerateCPH

Læs mere om "Pitch-day"-eventet på Facebook

Dagens program

13.00 - Velkomst

13.05 - Introduktion v. Lars van Hauen, Chief Innovation Officer, E.ON Danmark

13.10 - Pitch start

14.45 - Tale v. investor Peder Nedergaard, Capital2GROW

15.15 - Præsentation af dagens vindere af publikums- og juryprisen.

15.30 - Networking

17.00 - Tak for i dag

Miljø, energi; Transport <original_url>http://www.mynewsdesk.com/dk/e-on-danmark-a-s/news/ivaerksaettere-pitcher-groenne-forretningsideer-til-eon-219126

Et af Europas største privatejede energiselskab

E.ON Danmark A/S er et dansk energiselskab, der indgår i en af Europas største privatejede energikoncerner med 43.000 medarbejdere og 32 millioner kunder. Vores ambition er at drive den grønne omstilling og være den foretrukne partner inden for bæredygtige energiløsninger. Derfor har vi investeret massivt i udviklingen af grønne og innovative energiløsninger; fra at forsyne elektrisk transport med strøm fra egen havvindmøllepark, Rødsand II, til udviklingen af nogle af Danmarks største og mest effektive biogasanlæg. Vi driver Danmarks største netværk af ladeløsninger til elbiler til erhverv, private og den offentlige sektor, og driver ligeledes tre biogastankstationer i partnerskab med OK samt fire biogasanlæg sammen med lokale partnere. E.ON sælger og rådgiver om el, gas, varme og energieffektivisering og ejer og drifter cirka 30 lokale kraftvarmeværker og fire fjernvarmeværker.

To hurtigladere opstillet på efterspurgt lokation i Nordvestsjælland30.10.2017 07:36pressemeddelelse

Hurtigladere langs Holbækmotorvejen har længe været efterspurgt blandt elbilister, og med to styks opstillet i syd- og nordgående retning ved Springstrup bliver det nu markant nemmere at køre elbil på Nordvestsjælland. Tidligere på året vandt energiselskabet E.ON Vejdirektoratets udbud om at opstille 10 hurtigladere på rastepladser langs de danske motorveje, og de sidste to er altså nu klar til brug.