Link Mobility A/S

It-indfødt ny direktør for Link Mobility A/S

Mikkel Robin Nielsen, 38, startede med at sælge it-udstyr som 15-årig skoleelev i Odense. Nu har han overtaget chefstolen i Link Mobilitys danske datterselskab og har lanceret ny, værdibaseret salgsstrategi.
Mikkel Robin Nielsen er ny administrerende direktør for it-virksomheden Link Mobility A/S. PR-foto: Ib Westersøe.

Efter at have prøvesiddet chefstolen siden september 2017 er Mikkel Robin Nielsen, 38, Odense, nu udnævnt til administrerende direktør for it-virksomheden Link Mobility A/S, som har samlet alle sine aktiviteter i hjertet af København.

Selvstændig som 15-årig

Mikkel Robin Nielsen, der er udannet fra Tietgenskolen i Odense, har trods sin unge alder allerede en solid erhvervserfaring. Allerede som 15-årig prøvede han kræfter med livet som selvstændig, da han ved siden af skolegangen solgte it-udstyr. Efterfølgende udnyttede han sin erfaring, til salg og service af hardware og software op igennem 90’erne og starten af 00’erne.

Mikkel Robin Nielsen fortsatte som systemudvikler hos Dansupport i Odense, inden han derefter blev COO hos WWI A/S. Her arbejdede han med infrastrukturprojekter, dertil operationel ledelse og personaleledelse.

Fra Cool SMS til Link Mobility

I 2013 skiftede han til CoolSMS som Operations Manager. Her stod han i spidsen for blandt andet implementering af ny struktur og nyt drift-setup. Som de første i SMS-branchen fik de en ISAE3402-revideret it-sikkerhedserklæring.

Der stod imidlertid ikke CoolSMS på visitkortet i ret lang tid. Link Mobility Group, der er en stor norsk, børsnoteret spiller på markedet med 300 ansatte, en årsomsætning i 2016 på 622 millioner norske kroner og datterselskaber i 13 lande, opkøbte CoolSMS i 2015, og så gik det slag i slag for odenseaneren.

Efter opkøbet fik han rollen som Head of IT Governance & Compliance. Opgaven var her især at arbejde med EU's persondataforordning. I september 2017 blev han bedt om at være konstitueret direktør for det danske datterselskab. Det er netop nu ændret til en permanent rolle som administrerende direktør.

Værdibaseret salg

Link Mobility A/S har i 2017 været igennem en omfattende omorganisering, og det er nu Mikkel Robin Nielsens opgave at føre virksomheden succesfuldt videre fra det ny udgangspunkt.

– Min overordnede opgave er med et mindre og stærkere team at få indført en god struktur og at opnå så gode synergi- og konsolideringsresultater som muligt i Danmark. Jeg glæder mig meget til at se effekterne af de tiltag, vi har besluttet, heriblandt en ny salgsstrategi. Vi vil arbejde med værdibaseret salg. Vi vil gerne ud til kunden og fortælle dem om de resultater, vores systemer kan give dem i stedet for at fortælle deres it-afdelinger, hvor smarte, vore systemer er, fortæller Mikkel Robin Nielsen.

Mikkel Robin Nielsen er singlefar til tre børn, bor i Odense og bruger gerne fritiden på sejlads og skiture.

Mikkel Robin Nielsen
Managing Director, Link Mobility Denmark A/S
mikkel.nielsen@linkmobility.com

Billeder

Download
– Min overordnede opgave er at få indført en god struktur og at opnå så gode synergi- og konsolideringsresultater som muligt i Danmark, fortæller Mikkel Robin Nielsen. PR-foto: Ib Westersøe.
Download

Information om Link Mobility A/S

Link Mobility A/S
Vestergade 2C, 1. sal