Irmas kunder donerer 886.000 kr. til Mødrehjælpen

Irma og Mødrehjælpens samarbejde om at hjælpe udsatte børnefamilier er en kæmpe succes. På Irmas populære madmesse i weekenden overrakte Irma med kundernes hjælp hele 886.000 kroner øremærket til Mødrehjælpens velgørende arbejde.

Irma gør en forskel. Men Irmas kunder gør i den grad en kæmpe forskel. Det var budskabet på Irmas årlige madmesse, Mad&Glæde, hvor Irmas direktør, Søren Steffensen, for alvor spredte glæde, da han under sin velkomsttale lørdag overrakte hele 886.000 til Mødrehjælpens arbejde.

Pengene, der fremover skal gavne udsatte familier og børn, er doneret fra salget af Irmas kunstdåser og indkøbsnet med motiver af kunstneren Husk Mit Navn, samt fra decembersalget af Irmas eget magasin Krydderiet.

Sammenlagt har salget af kunstdåserne og indkøbsnet bidraget med en donation på 748.000 kroner, mens det ubeskårede salg af Krydderiet til en stykpris á 10 kroner har bidraget med 138.000 kroner.

Samlet giver det en donation på i alt 886.000 kroner, som ifølge Irmas direktør Søren Steffensen udelukkende er kundernes fortjeneste.

”Mødrehjælpen gør en kæmpe forskel for udsatte familier – og ikke mindst for udsatte børn. Derfor er det helt fantastisk, at Irmas kunder i den grad har støttet op omkring både køb af vores historiske kunstdåser og indkøbsnet med påtrykte kunstmotiver samt decemberudgaven af vores magasin Krydderiet, hvor salget er gået ubeskåret til Mødrehjælpen. Jeg er virkelig stolt over, at Irma med vores kunders hjælp kan støtte Mødrehjælpen i deres gode arbejde. Stor tak til alle Irmas kunder.”

Også Mødrehjælpens direktør Ninna Thomsen, der på Mødrehjælpens vegne modtog den pæne donation, var overvældet over den massive støtte.

”I Mødrehjælpen er vi utroligt taknemmelige for, at Irma har valgt os som samarbejdspartner, og vi er ganske overvældede over den store opbakning, der har været fra Irmas kunder. Vores samarbejde med Irma er unikt, og vi er utrolig taknemmelige for, at Irma tager et så stort ansvar for at hjælpe sårbare børnefamilier. Med donationen kan vi nu give endnu flere børn en bedre barndom,” lød reaktionen fra Ninna Thomasen i forbindelse med overrækkelsen.

Siden Irma relancerede Irmas kunstdåse i 2010, er overskuddet fra salget gået til velgørende organisationer som Danmarks Indsamling, Børns Vilkår og - i de seneste tre år - til Mødrehjælpens arbejde for udsatte børn og familier.

For mere information om Irmas støtte til Mødrehjælpen, kontakt Irmas direktør Søren Steffensen, mob. 5221 2801 eller Ninna Thomsen, direktør hos Mødrehjælpen, mob. 2910 2910.

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk