Irmas kunder donerer 886.000 kr. til Mødrehjælpen

Irma og Mødrehjælpens samarbejde om at hjælpe udsatte børnefamilier er en kæmpe succes. På Irmas populære madmesse i weekenden overrakte Irma med kundernes hjælp hele 886.000 kroner øremærket til Mødrehjælpens velgørende arbejde.

Irma gør en forskel. Men Irmas kunder gør i den grad en kæmpe forskel. Det var budskabet på Irmas årlige madmesse, Mad&Glæde, hvor Irmas direktør, Søren Steffensen, for alvor spredte glæde, da han under sin velkomsttale lørdag overrakte hele 886.000 til Mødrehjælpens arbejde.

Pengene, der fremover skal gavne udsatte familier og børn, er doneret fra salget af Irmas kunstdåser og indkøbsnet med motiver af kunstneren Husk Mit Navn, samt fra decembersalget af Irmas eget magasin Krydderiet.

Sammenlagt har salget af kunstdåserne og indkøbsnet bidraget med en donation på 748.000 kroner, mens det ubeskårede salg af Krydderiet til en stykpris á 10 kroner har bidraget med 138.000 kroner.

Samlet giver det en donation på i alt 886.000 kroner, som ifølge Irmas direktør Søren Steffensen udelukkende er kundernes fortjeneste.

”Mødrehjælpen gør en kæmpe forskel for udsatte familier – og ikke mindst for udsatte børn. Derfor er det helt fantastisk, at Irmas kunder i den grad har støttet op omkring både køb af vores historiske kunstdåser og indkøbsnet med påtrykte kunstmotiver samt decemberudgaven af vores magasin Krydderiet, hvor salget er gået ubeskåret til Mødrehjælpen. Jeg er virkelig stolt over, at Irma med vores kunders hjælp kan støtte Mødrehjælpen i deres gode arbejde. Stor tak til alle Irmas kunder.”

Også Mødrehjælpens direktør Ninna Thomsen, der på Mødrehjælpens vegne modtog den pæne donation, var overvældet over den massive støtte.

”I Mødrehjælpen er vi utroligt taknemmelige for, at Irma har valgt os som samarbejdspartner, og vi er ganske overvældede over den store opbakning, der har været fra Irmas kunder. Vores samarbejde med Irma er unikt, og vi er utrolig taknemmelige for, at Irma tager et så stort ansvar for at hjælpe sårbare børnefamilier. Med donationen kan vi nu give endnu flere børn en bedre barndom,” lød reaktionen fra Ninna Thomasen i forbindelse med overrækkelsen.

Siden Irma relancerede Irmas kunstdåse i 2010, er overskuddet fra salget gået til velgørende organisationer som Danmarks Indsamling, Børns Vilkår og - i de seneste tre år - til Mødrehjælpens arbejde for udsatte børn og familier.

For mere information om Irmas støtte til Mødrehjælpen, kontakt Irmas direktør Søren Steffensen, mob. 5221 2801 eller Ninna Thomsen, direktør hos Mødrehjælpen, mob. 2910 2910.

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.