Irmas kunder donerer 886.000 kr. til Mødrehjælpen

Irma og Mødrehjælpens samarbejde om at hjælpe udsatte børnefamilier er en kæmpe succes. På Irmas populære madmesse i weekenden overrakte Irma med kundernes hjælp hele 886.000 kroner øremærket til Mødrehjælpens velgørende arbejde.

Irma gør en forskel. Men Irmas kunder gør i den grad en kæmpe forskel. Det var budskabet på Irmas årlige madmesse, Mad&Glæde, hvor Irmas direktør, Søren Steffensen, for alvor spredte glæde, da han under sin velkomsttale lørdag overrakte hele 886.000 til Mødrehjælpens arbejde.

Pengene, der fremover skal gavne udsatte familier og børn, er doneret fra salget af Irmas kunstdåser og indkøbsnet med motiver af kunstneren Husk Mit Navn, samt fra decembersalget af Irmas eget magasin Krydderiet.

Sammenlagt har salget af kunstdåserne og indkøbsnet bidraget med en donation på 748.000 kroner, mens det ubeskårede salg af Krydderiet til en stykpris á 10 kroner har bidraget med 138.000 kroner.

Samlet giver det en donation på i alt 886.000 kroner, som ifølge Irmas direktør Søren Steffensen udelukkende er kundernes fortjeneste.

”Mødrehjælpen gør en kæmpe forskel for udsatte familier – og ikke mindst for udsatte børn. Derfor er det helt fantastisk, at Irmas kunder i den grad har støttet op omkring både køb af vores historiske kunstdåser og indkøbsnet med påtrykte kunstmotiver samt decemberudgaven af vores magasin Krydderiet, hvor salget er gået ubeskåret til Mødrehjælpen. Jeg er virkelig stolt over, at Irma med vores kunders hjælp kan støtte Mødrehjælpen i deres gode arbejde. Stor tak til alle Irmas kunder.”

Også Mødrehjælpens direktør Ninna Thomsen, der på Mødrehjælpens vegne modtog den pæne donation, var overvældet over den massive støtte.

”I Mødrehjælpen er vi utroligt taknemmelige for, at Irma har valgt os som samarbejdspartner, og vi er ganske overvældede over den store opbakning, der har været fra Irmas kunder. Vores samarbejde med Irma er unikt, og vi er utrolig taknemmelige for, at Irma tager et så stort ansvar for at hjælpe sårbare børnefamilier. Med donationen kan vi nu give endnu flere børn en bedre barndom,” lød reaktionen fra Ninna Thomasen i forbindelse med overrækkelsen.

Siden Irma relancerede Irmas kunstdåse i 2010, er overskuddet fra salget gået til velgørende organisationer som Danmarks Indsamling, Børns Vilkår og - i de seneste tre år - til Mødrehjælpens arbejde for udsatte børn og familier.

For mere information om Irmas støtte til Mødrehjælpen, kontakt Irmas direktør Søren Steffensen, mob. 5221 2801 eller Ninna Thomsen, direktør hos Mødrehjælpen, mob. 2910 2910.

Halvårsregnskab fra Coop Bank14.9.2018 13:15pressemeddelelse

Coop Bank har for første halvår 2018 opnået et resultat som forventet. Antallet af kunder er vokset med 16 procent, og banken havde pr. 30. juni 122.000 kunder. Det rentebærende udlån er siden årsskiftet øget med 15 procent til 887 millioner kr. Resultatet er en fremgang fra –19,8 millioner kr. efter skat i den tilsvarende periode 2017 til -13 millioner kr. i år. ”Vi er overordnet set tilfredse med udviklingen i årets første seks måneder. Vi kan konstatere en konstant høj interesse for vores produkter på grund af de lave omkostninger, den gode rente og høje gennemsigtighed,” siger adm. direktør Allan Nørholm, Coop Bank. Forbrugerrådet Tænk Penge kårede i april for andet år i træk Coop Bank som nr. 1, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. i konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber. Coop Bank er for de 1,7 million medlemmer af Coop, der kan anvende banken via internet og te

Fakta klar med første bio-bærepose10.9.2018 07:57pressemeddelelse

Som den første landsdækkende kæde i Danmark tilbyder Fakta fra 10. september sine kunder en klimavenlig og genanvendelig bærepose. Den nye pose er plantebaseret, lavet af biobaseret PE (polyethylen baseret på sukkerør) modsat normale poser, der er baseret på olie, altså fossile ressourcer. Poserne er lavet af et fornybart materiale, og planterne har optaget CO2, imens de voksede, og derfor er poserne klimavenlige. Den plantebaserede polyethylen kommer fra sukkerrør, der er produceret under ordentlige forhold. Fakta vil fortsat også sælge den almindelige bærepose, der er 80 procent genanvendelig. Men den nye biopose sælges til samme pris, som den almindelige, 2,75 kr. ”Vi vil gerne gøre det lettere for vores kunder at være mere klimavenlige, når de handler i Fakta, uden at det skal koste dem ekstra. Vi ved, at omtanke for miljø og klima spiller en stadig større rolle for kunderne,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen, Fakta. Fakta har gennem det seneste år styrket sin po