Irmas kunder donerer 750.000 kr. til Mødrehjælpen

Irma og Mødrehjælpens samarbejde om at hjælpe udsatte børnefamilier er en kæmpe succes. Med kundernes hjælp kunne Irma ved weekendens populære madmesse overrække 750.000 kroner øremærket til Mødrehjælpens velgørende arbejde.

direktør Søren Steffensen, Irma, overrækker de i alt 750.000 kr. til Heidi Purup, Mødrehjælpnen

Irma gør en forskel. Men Irmas kunder gør i den grad en kæmpe forskel. Det var budskabet på Irmas årlige madmesse, Mad&Glæde, hvor Irmas direktør, Søren Steffensen, for alvor spredte glæde, da han under sin velkomsttale lørdag, kunne overrække hele 750.000 til Mødrehjælpens arbejde.

Pengene, der fremover skal gavne udsatte familier og børn, er doneret fra salget af Irmas kunstdåser og indkøbsnet med motiver af kunstneren Jesper Christiansen, samt fra decembersalget af Irmas magasin Krydderiet.

Sammenlagt har salget af kunstdåserne og indkøbsnet bidraget med en donation på 350.000 kroner, mens det ubeskårede salg af Krydderiet til en stykpris a 10 kroner har bidraget med 400.260 kroner. Hvilket giver en samlet donation på i alt 750.260 kroner.

Det er en donation, som har gjort en stor forskel for mange familier i julen 2016 og for Mødrehjælpens arbejde fremover. Og som ifølge Irmas direktør Søren Steffensen udelukkende er kundernes fortjeneste.

”Mødrehjælpen gør en kæmpe forskel for udsatte familier – og ikke mindst for udsatte børn. Derfor er det helt fantastisk, at Irmas kunder i den grad har støttet op omkring både køb af vores historiske kunstdåser og indkøbsnet med påtrykte kunstmotiver samt decemberudgaven af vores magasin Krydderiet, hvor salget er gået udbeskåret til Mødrehjælpen. Jeg er virkelig stolt over, at Irma med vores kunders hjælp kan støtte Mødrehjælpen i deres gode arbejde. Så stor tak til alle Irmas kunder.”

Også kommunikationschef Heidi Lausen Purup, der på Mødrehjælpens vegne modtog den pæne donation på en – i bogstaveligste forstand – gigantisk check, var overvældet af den massive støtte.

”I Mødrehjælpen er vi utroligt taknemmelige for, at Irma har valgt os som samarbejdspartner, og vi er helt overvældede over den store opbakning, der har været fra Irmas kunder. Med den flotte donation fra Irmas kunder har flere hundrede børn fra udsatte familier fået julehjælp. Samtidigt har donationen givet os mulighed for at rådgive og hjælpe endnu flere forældre til at genetablere en tryg hverdag for deres børn, ” lød reaktionen fra Heidi Lausen Purup efter overrækkelsen på Irmas messe.

Siden Irma relancerede Irmas kunstdåse i 2010, er overskuddet fra salget gået til velgørende organisationer som Danmarks Indsamling, Børns Vilkår og - i de seneste to år - til Mødrehjælpens arbejde for udsatte børn og familier.

For mere information om Irmas støtte til Mødrehjælpen, kontakt Irmas direktør Søren Steffensen, mob. 5221 2801 eller kommunikationschef i Mødrehjælpen Heidi Lausen Purup, tlf. 3345 8659.

Tilbagekaldelse af Party pølser14.6.2018 16:54pressemeddelelse

Hvilke fødevarer: X-tra Party pølser EAN: 7340011382485 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli/LokalBrugsen, Fakta og på Coop.dk/mad Party pølser EAN: 7340011437956 Nettoindhold 500g Det drejer sig om pakker med Bedst før: 19.06.2018 Solgt i: Fakta Virksomhed, der kalder tilbage: Coop Danmark A/S Producent: Animex Foods Årsag: Der er fundet stykker af blødt blåt plast i enkelte pakker med Bedst før: 19.06.2018 Risiko: Tilstedeværelsen af plastik medfører at produktet er uegnet til konsum. Råd til forbrugerne: Skulle man have varen opbevaret, rådes forbrugeren til at levere varen tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume: 5159 3134

Coop og YouSee i nyt partnerskab14.6.2018 08:00pressemeddelelse

Nyt partnerskab giver de1,7 million medlemmer af Coop bonus på mobiltelefoni hos Danmarks største teleselskab, YouSee. Bonusaftalen er første resultat af det nye partnerskab mellem Coop og YouSee, hvor den fælles ambition er at give danskerne adgang til attraktive mobilpakker med endnu flere fordele. ”Vi er glade for aftalen, fordi den indebærer, at vores medlemmer altid har adgang til de mest tidssvarende løsninger inden for mobiltelefoni. Coop og vores medlemsprogram skal favne den danske husstand og dets udgifter – her er telefoni centralt. YouSee og Coop har samme høje digitale niveau, hvorfor vores muligheder og fremtid er ret spændende” siger direktør for Coops medlemsprogram & Digitale Kanaler, Anders Mittag. Også hos YouSee er man begejstrede for den nye aftale. ”Vores kunder bliver mere og mere digitale, og derfor giver det rigtig god mening for os at samarbejde med Coop, der ligesom os har fokus på den digitale kundeoplevelse. Vi er glade for, at vores kunder nu ikke kun får