Irmas kunder donerer 750.000 kr. til Mødrehjælpen

Irma og Mødrehjælpens samarbejde om at hjælpe udsatte børnefamilier er en kæmpe succes. Med kundernes hjælp kunne Irma ved weekendens populære madmesse overrække 750.000 kroner øremærket til Mødrehjælpens velgørende arbejde.

direktør Søren Steffensen, Irma, overrækker de i alt 750.000 kr. til Heidi Purup, Mødrehjælpnen

Irma gør en forskel. Men Irmas kunder gør i den grad en kæmpe forskel. Det var budskabet på Irmas årlige madmesse, Mad&Glæde, hvor Irmas direktør, Søren Steffensen, for alvor spredte glæde, da han under sin velkomsttale lørdag, kunne overrække hele 750.000 til Mødrehjælpens arbejde.

Pengene, der fremover skal gavne udsatte familier og børn, er doneret fra salget af Irmas kunstdåser og indkøbsnet med motiver af kunstneren Jesper Christiansen, samt fra decembersalget af Irmas magasin Krydderiet.

Sammenlagt har salget af kunstdåserne og indkøbsnet bidraget med en donation på 350.000 kroner, mens det ubeskårede salg af Krydderiet til en stykpris a 10 kroner har bidraget med 400.260 kroner. Hvilket giver en samlet donation på i alt 750.260 kroner.

Det er en donation, som har gjort en stor forskel for mange familier i julen 2016 og for Mødrehjælpens arbejde fremover. Og som ifølge Irmas direktør Søren Steffensen udelukkende er kundernes fortjeneste.

”Mødrehjælpen gør en kæmpe forskel for udsatte familier – og ikke mindst for udsatte børn. Derfor er det helt fantastisk, at Irmas kunder i den grad har støttet op omkring både køb af vores historiske kunstdåser og indkøbsnet med påtrykte kunstmotiver samt decemberudgaven af vores magasin Krydderiet, hvor salget er gået udbeskåret til Mødrehjælpen. Jeg er virkelig stolt over, at Irma med vores kunders hjælp kan støtte Mødrehjælpen i deres gode arbejde. Så stor tak til alle Irmas kunder.”

Også kommunikationschef Heidi Lausen Purup, der på Mødrehjælpens vegne modtog den pæne donation på en – i bogstaveligste forstand – gigantisk check, var overvældet af den massive støtte.

”I Mødrehjælpen er vi utroligt taknemmelige for, at Irma har valgt os som samarbejdspartner, og vi er helt overvældede over den store opbakning, der har været fra Irmas kunder. Med den flotte donation fra Irmas kunder har flere hundrede børn fra udsatte familier fået julehjælp. Samtidigt har donationen givet os mulighed for at rådgive og hjælpe endnu flere forældre til at genetablere en tryg hverdag for deres børn, ” lød reaktionen fra Heidi Lausen Purup efter overrækkelsen på Irmas messe.

Siden Irma relancerede Irmas kunstdåse i 2010, er overskuddet fra salget gået til velgørende organisationer som Danmarks Indsamling, Børns Vilkår og - i de seneste to år - til Mødrehjælpens arbejde for udsatte børn og familier.

For mere information om Irmas støtte til Mødrehjælpen, kontakt Irmas direktør Søren Steffensen, mob. 5221 2801 eller kommunikationschef i Mødrehjælpen Heidi Lausen Purup, tlf. 3345 8659.

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig