Irmas engelske muffins er tilbage!

Pressemeddelelse fra Irma

En klassiker genopstår. English Muffins er tilbage på den københavnske madscene ̶ og som en sprød relanceret nyhed i Din Irma.

Måske kender du den lette, sprøde følelse af at sætte tænderne i en English Muffin? Især hvis muffinen har fået lidt ekstra kærlighed; ristet på panden og vristet op med gaffel for give de velkendte, knasende ”nooks and crannies”, der for foodies er kendetegnet på en god English Muffin …?

De seneste år har den traditionelle engelske muffin været en saga blot i Irma. Til stor ærgrelse for mange af Irmas kunder, der, siden muffinen udgik af sortiment, har efterspurgt den i et omfang, vi næppe har oplevet tidligere.

Muffinen er blevet hype som aldrig før. Ude i verden, på fancy restauranter - og herhjemme, hvor morgenmaden med nye ingredienser og retter er blevet det nye sort. Morgenens højdepunkt og dagens spændende måltid.

Derfor er det med stor glæde, vi nu – endnu en gang – byder English muffins velkommen i Irmas køledisk.

Den nye muffin fra bageriet Jalm&B er en klassisk, men moderne, English Muffin, der lanceres eksklusivt i Irma. Muffinen er økologisk og uden tilsætningsstoffer og skal derfor findes på køl i din Irma.

Prøv den som den traditionelle ”Eng­lish Breakfast Muffin” smurt med marmelade eller smør - eller i en mere dristig udgave som morgenmadsburger med hele ’svineriet’, som sand­wich med laks eller i en version med Eggs Benedict.

Jalm&Bs English Muffin sælges eksklusivt i Irma fra uge 41. En pose med fire muffins koster KR . 32,00 / 260 g. Kg-pris KR. 123,07.

For mere info om Irmas English Muffin, kontakt kategorichef for ferskvarer i Irma Max Schellenbauer på mob. 5159 3852

Se mere på Irma.dk/broed/engelske-muffins.

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f