Irmas billigere hverdagsvarer boomer

Krisen har på kort tid givet kunderne i Irma nye vaner.
Uden ekstra markedsføring er salget af Irmas egen serie af billigere varer, Irmas Hverdag, steget med 19 procent i april i år i forhold til samme måned sidste år.
Det får nu Irma til at udvide serien og give den mere plads i butikkerne.
”Vi kan mærke, at kunderne ændrer adfærd. De store prisstigninger i dagligvarehandelen generelt påvirker også vores kunder. De stiller stadig krav til kvalitet, men de kigger mere på prisen, end de gjorde for bare et par måneder siden,” siger kædedirektør Jan Larsen, Irma.
Irmas Hverdag består i øjeblikket af cirka 270 forskellige basisvarer fra dybfrost til personlig pleje-produkter. Heraf er 85 procent økologiske.
”For vores kunder er det vigtigt, at varerne er økologiske og i en fortsat lødig kvalitet. Det er Irmas Hverdag, men billigere end de tilsvarende mærkevarer, så det giver god mening, at mange skifter til dem lige nu,” siger Jan Larsen.
Irma udvider løbende sortimentet, og forventer at salget af Irmas Hverdag i år vil være ca. 25 procent større end i 2021.
Yderligere information: Kædedirektør Jan Larsen, 5219 7683
https://irma.dk/irmas-egne-varemaerker/irmas-hverdag
Vedlagt: Foto af Irma Hverdag til fri brug.
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Dagli´Brugsen byder nye kunder velkomne med dialekt og kendt influencer i nyt kommunikationsunivers20.5.2022 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af nærbutikker, Dagli´Brugsen, har premiere på et nyt kommunikationsunivers og helt nye medievalg. Det sker for at kommunikere klarere og konkret til kunder i de mange lokalsamfund, hvor Dagli´Brugsen er et naturligt mødested. Det nye pay-off for kæden hedder ”Langt fra byen, tæt på hinanden.” ”Det skal tydeliggøre vores strategi, der handler om, at vi vil være med gøre de steder, hvor vi har butikker, til et godt sted at bo. Med vores kommunikation vil vi gøre det tydeligere for kunderne, hvad de kan forvente af os,” siger kædedirektør Maria Beck-Tange. ”Nærhed og fællesskab er nøgleord for os. Og det er det også for den voksende gruppe af yngre familier, der i disse år flytter fra de større byer og ud i de mindre lokalsamfund. Med det nye kommunikationsunivers vil vi vise, at de kan forvente at møde nogle mere personlige, mere lokale butikker, end de måske er vant til. Samtidig handler det også om at understrege det unikke i vores butikker for de kunder, som all
12 små producenter i finalen om fremtidens mad og drikke18.5.2022 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dommerne smagte sig igennem mere end 100 produkter indsendt af lokale producenter fra hele landet. Efter otte timer var feltet snævret ind til 12 finalister, der skal kæmpe om Produktprisen ved den store finale 25. juni i forbindelse med kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm.
Coop 365discount stormer frem16.5.2022 07:59:13 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks nye discountkæde vinder tre store pris-test på stribe, har åbnet 69 butikker i år og har 100 mere på vej de næste syv måneder
Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi
I dag kl. 13: Coop åbner Danmarks første klimasupermarked i Aarhus10.5.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop inviterer til åbning af Klima Kvickly Coop vi inviterer til åbning af Danmarks første klimasupermarked, nemlig Klima Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus, som skal fungere som et klima-laboratorium, hvor man tester nye måder at hjælpe forbrugerne til mere klimavenlige valg i hverdagen i dag tirsdag 10. maj kl. 13-15. Program: 13:00 Velkommen 13:15 Smag på klimatapas tilberedt af kokken Claus Holm 13:30: Koncerndirektør Per Thau, Coop: Derfor åbner Coop Klima Kvickly Ansvarlighedsdirektør Signe D. Frese: Det vil vi opnå med projektet 13:55 Sådan ser det nye Klima Kvickly ud Tilmelding og yderligere information: Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468/ jens.juul.nielsen@coop.dk
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum