Irmahønen flytter til Knuthenlund

I 81 år har Irmahønen siddet på sin pind ved Sortedams Dosseringen. Nu skal dens bolig renoveres, mens hønen genhuses på Knuthenlund.

Siden 1936 har Irmahønen lagt sine æg ved Sortedams Dosseringen. Men nu skal bygningen under Irma-hønen have lavet taglejligheder, og i den forbindelse har Irmahønen lagt sidst sidste æg. I hvert tilfælde for en stund.

Mandag denne uge blev strømmen til Københavns ikoniske vartegn slukket, mens Irmahønen søgte efter en ny og midlertidig bolig på Boligportal.dk, hvor interessen for at sikre Irmas høne et nyt sted at bo mildest talt har været ekstraordinær,

Irmahønens mange venner
Også på Irmas Facebookside, har nyheden om, at Irmahønen flyver fra reden, vakt stor interesse, og flere hundrede læsere har delt både minder og gode forslag til genhusningen. Ét tilbud om genhusning var dog særlig interessant, fortæller Søren Steffensen, direktør hos Irma.

”Vi har de seneste dage oplevet overvældende mange henvendelser fra folk, der gerne vil lægge hus til Irmahønen under dens genhusning. Folk har skrevet på Irmas Facebook med rørende historier om deres personlige og ofte livslange forhold til Irmahønen. Der har været venlige diskussioner om placeringen, og forskellige bydele i København har ligefrem battlet, om at tilbyde hønen et nyt, midlertidigt sted at bo.  Der er ingen tvivl om, at hønen har en helt særlig plads i mange menneskers hjerter, og derfor er vi glade for, at vi nu har fundet den helt rigtige midlertidige bolig på det biodynamiske landbrug Knuthenlund på Lolland, hvor der vil blive passet rigtig godt på den – og hvor der bliver lagt vægt på økologi og dyrevelfærd, ” siger Søren Steffensen.

Genhusning på Knuthenlund
Hos Knuthenlund er ejer Susanne Hovmand-Simonsen beæret over, at besætningen på det biodynamiske landbrug nu får selskab af Irmas høne.

”Vi er stolte over, at Irmahønen nu skal til Lolland og Knuthenlund, hvor vi selvfølgelig vil passe rigtig godt på den. Vi har tilbudt at genhuse Irmahønen, fordi vi har masser af plads, ro, frisk luft og god lollandsk muld, som hønen kan boltre sig på. Og så driver vi vores landbrug og dyreproduktion under både økologiske og biodynamiske forhold, som jo er en vigtig del af Irmas profil.  Det betyder meget for os, at vi nu får lov at genhuse Irmahønen, fordi den for os er symbolet på det fantastiske samarbejde, vi har fået lov at være en del af med Irma, ” siger Susanne Hovmand-Simonsen.

Hvor længe Irmahønen vil være væk fra sin pind, afhænger af hvor længe byggeprojektet står på. Men ét er sikkert; den kommer tilbage igen, forsikrer Irmas direktør Søren Steffensen.

”Med den interesse vi i Irma har oplevet i forbindelse med genhusningen, er der ingen tvivl om, at Irmahønen kommer tilbage på sin pind. Irmahønen har boet ved Søerne i en menneskealder. Og det bliver den ved med fremover også, ” slutter Søren Steffensen.

Kommer du også til at savne Irmahønen, kan du følge dens færden på @IrmaDanmark eller www.irma.dk/irmahonen.

For mere information, kontakt direktør i Irma Søren Steffensen på mobil. 5221 2801

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse